Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat heb jij het laatst gekocht voor je Tesla Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Mijn top accessoire is de witte M3 LR zelf (net bevestigd gekregen dat hij door de LM is besteld :))

Wat verder al geleverd of besteld is:
- wieldoppen / naven set voor de standaard 18inch velg
- deurknop decals en waarschuwings decals voor de noodhendels
- laadkabeltjes voor de telefoon
- 4x puddle lights met logo
- 8x leds voor voetlichten, trunk en frunk
- opbergvakje voor de middenconsole
- middenconsole wordt gewrapt in matte carbon
- antislip matjes voor middenconsole

wat nog gekocht moet worden is:
- usb hub
- ssd schijf

waar ik nog over twijfel:
ramen tinten vanaf de B-stijl. Ik twijfel hierbij nog welke tint ik neem, 20% of 35%. Mijn vorige auto was een VW Passat en die had 35%, wat ik eigenlijk net te licht vind. Maar ik twijfel met 20%, of dat niet te donker wordt (ook op het dak). Heeft iemand hier goede foto's van 20% en 35% tint vanaf de B stijl?
 
  • Funny
Reactions: Wackmack
Mijn top accessoire is de witte M3 LR zelf (net bevestigd gekregen dat hij door de LM is besteld :))

Wat verder al geleverd of besteld is:
- wieldoppen / naven set voor de standaard 18inch velg
- deurknop decals en waarschuwings decals voor de noodhendels
- laadkabeltjes voor de telefoon
- 4x puddle lights met logo
- 8x leds voor voetlichten, trunk en frunk
- opbergvakje voor de middenconsole
- middenconsole wordt gewrapt in matte carbon
- antislip matjes voor middenconsole

wat nog gekocht moet worden is:
- usb hub
- ssd schijf

waar ik nog over twijfel:
ramen tinten vanaf de B-stijl. Ik twijfel hierbij nog welke tint ik neem, 20% of 35%. Mijn vorige auto was een VW Passat en die had 35%, wat ik eigenlijk net te licht vind. Maar ik twijfel met 20%, of dat niet te donker wordt (ook op het dak). Heeft iemand hier goede foto's van 20% en 35% tint vanaf de B stijl?
20%, voor is 60
 
  • Like
Reactions: Darth_Roel
G

Goede foto's. Achteruit dus niet helemaal getint? Dit lijkt van buiten wel maar van binnen niet?
Achteruit is helemaal getint. Als je precies weet hoe de achterruitverwarming eruit ziet, kan je zien hoe het gedaan is.
Het ena bovenste lijntje hoort er niet te zijn. Daar zitten twee stukken folie een klein stukje over elkaar. Van buiten zie je niets, en van binnen lijkt het gewoon een streepje van de verwarming. En het valt ook nog boven het beeld van de achteruitkijkspiegel.
In 1 stuk zou mooier zijn, maar dit was een creatieve oplossing waar ik mee ingestemd heb.
Het is gedaan door customcartint(.nl).

De percentages slaan, zo heb ik begrepen, op de uiteindelijke transparantie.
De 60% valt niet echt op. Je moet het weten, of direct vergelijken met de voorruit. Je kan het wel voelen, omdat de warmte op je armen minder is in de volle zon. Idealiter zou ik de voorruit ook doen, maar daar lijkt niemand in NL aan te beginnen.
Het is een Johnson Window Tint. Mooi zwart in de praktijk.

Het zicht naar boven, achterin, is natuurlijk donkerder maar nog altijd transparant. Ik zit er nooit dus het maakt mij ook niet uit. Het ging mij vooral om de warmte wering voor als ik in de auto zit. Dus eigenlijk alleen om de voorramen. De rest staat gewoon mooi bij een witte auto.
 
  • Like
Reactions: Kiprich
Ik heb ook de AbstractOcean lampjes besteld. Binnen 5 minuten geïnstalleerd en een heel fijn resultaat. Ik had op donkere plekken echt moeite om goed in de achterbak te kunnen kijken (valt niet zo op op de 'before' foto). Met de nieuwe lampjes is het zicht perfect, ook onder de 'plank'.
Het linker lampje was lastiger te verwijderen omdat die niet gewoon in de stof vast zit, maar ook achter een plastic raamwerkje. De instructies van Abstract Ocean zijn daar gelukkig duidelijk over.

Before, en daarna After.
IMG_20190909_182651.jpg
IMG_20190909_183215.jpg
 
Achteruit is helemaal getint. Als je precies weet hoe de achterruitverwarming eruit ziet, kan je zien hoe het gedaan is.
Het ena bovenste lijntje hoort er niet te zijn. Daar zitten twee stukken folie een klein stukje over elkaar. Van buiten zie je niets, en van binnen lijkt het gewoon een streepje van de verwarming. En het valt ook nog boven het beeld van de achteruitkijkspiegel.
In 1 stuk zou mooier zijn, maar dit was een creatieve oplossing waar ik mee ingestemd heb.
Het is gedaan door customcartint(.nl).

De percentages slaan, zo heb ik begrepen, op de uiteindelijke transparantie.
De 60% valt niet echt op. Je moet het weten, of direct vergelijken met de voorruit. Je kan het wel voelen, omdat de warmte op je armen minder is in de volle zon. Idealiter zou ik de voorruit ook doen, maar daar lijkt niemand in NL aan te beginnen.
Het is een Johnson Window Tint. Mooi zwart in de praktijk.

Het zicht naar boven, achterin, is natuurlijk donkerder maar nog altijd transparant. Ik zit er nooit dus het maakt mij ook niet uit. Het ging mij vooral om de warmte wering voor als ik in de auto zit. Dus eigenlijk alleen om de voorramen. De rest staat gewoon mooi bij een witte auto.
Zal aan mij liggen. Heb de m3 ook nog niet. Lijkt van binnen net of onderste deel achter raam niet is getint.
 
Een van de eerste dingen die ik wil gaan kopen is een wireless charging pad. Ik heb gezien dat veel mensen hier dat ook hebben gedaan en ik hoop dat ik dit draadje mag gebruiken om beroep te doen op jullie kennis / ervaring.. heb best moeite met de wildgroei aan opties en wil graag een goede keuze maken.

Wat ik gezien heb:
1. Officieel van Tesla (link)
2. Nomad (link)
3. GetJeda (link)
4. TapTes (link)
5. Merkloos via Ali (link, maar hier zijn er vast meer van)
- vermoedelijk gelijk aan 5, correct me if I'm wrong!
6. Merkloos via Tesland (link)
7. Merkloos via tesla-accessoires (link)

Ze zeggen allemaal hetzelfde te doen, zien er grofweg hetzelfde uit, prijzen lopen sterk uiteen..

Kleine bijkomende wens is dat ik nog een stick/sd/ssd aan zal sluiten met partities voor muziek en TeslaCam. Ik ga liever niet prutsen met draden uit andere compartimenten en vind het niet erg als bijvoorbeeld maar 1 kant van de charging pad op volle kracht* kan laden.

Hoop dat de mensen in bezit van een charging pad nog meelezen en hun ervaringen willen delen, of wie dan ook :)

* Is quickcharging mogelijk zonder stroom uit de sigarettenaansteker te halen? Dacht ergens te lezen dat dat na een update werkt..

Ik heb de charging pad aangeschaft bij Taptes voor $40. Ziet er degelijk uit, netjes verpakt en werkt perfect. Alleen heb ik het nog niet voor elkaar gekregen om beide kanten van de pad werkend te krijgen incl TeslaCam. Dit omdat de Tesla software steeds een van de USB poorten uitzet. Wat ik heb begrepen, is dit op te lossen door USB kabels te gebruiken waar alleen de power wordt doorgezet i.p.v. van data + power of door gebruik te maken van een USB hub.
 
Ik kom niet aan de 10 maar de top 3 ziet er als volgt uit:
  1. Draadloze lader
  2. Pedalen (tip: voetverlichting aanzetten en je kunt er extra van genieten in de donkere wintermaanden)
  3. Organiser middenconsole
Wrap tbv middenconsole heb ik wel liggen maar uiteindelijk niet gemonteerd. Ik haal wekelijks even een doekje over scherm en pianolak delen. (droog doekje ligt in dashboardkastje)

En als tip: vochtige baby doekjes in de auto om tijdens laden/wachten even de kunststof delen en/of stoelen af te nemen. Ziet alles er weer als nieuw uit en het ruikt weer fris :) (bepaalde delen worden redelijk snel vies tijdens in-/uitstappen)

Oh ja, heb ook nog een mini compressor op 12 Volt en een banden reparatiesetje ("veter") ter grote van een sigarenkistje in de auto -> met een lekke band kan ik mezelf redden (ik heb statische gezien 1x in de 300.000 km een lekke band dus de Tesla zal er ook wel 1 krijgen ;))

Daarmee toch een top 5 aan nice to buy :D

Ik heb mijn auto laten glasscoaten (Modesta) en gelijk een PPF folie laten aanbrengen op de middenconsole. De console is nu krasbestendig en minder vuilgevoelig.
 
In beide gevallen is het flash geheugen. Maar daar zijn weer verschillende typen van. Over het algemeen gebruiken de USB sticks de meest goedkope variant en die gaan sneller kapot. De duurdere varianten worden vaker in SSD's gebruikt. Die stellen hogere eisen omdat een SSD vaak als harde schijf in een pc/laptop wordt gebruikt en een USB vaak als iets wat maar af en toe wordt gebruikt om bestanden over te zetten.
SSD gebruikt dus een betere kwaliteit geheugen (en intelligente chips), heeft ook meer ruimte voor fouten, enz enz. De Tesla schrijft heel erg veel data weg naar de USB stick/SSD. Dus de slijtage is voor een USB stick veel meer dan waar ze rekening mee hebben gehouden (goedkoper geheugen). Daarom is een SSD ook duurder. Aangezien je wil dat het opslag medium een tijdje mee gaat (jaren) kun je beter direct een SSD kopen :)
Deze lijkt dan het goedkoopst te zijn: Samsung Portable SSD T5 500GB Blauw - Prijzen - Tweakers