Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat heb jij het laatst gekocht voor je Tesla Model Y

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb ook nog wat gear voor de Tesla gekocht:

Setje ABS Tesla logo opzetstukjes in mat zwart. Ik heb een rode Model Y en met alle overige zwarte toetsen zoals o.a. de zwarte deurklinken breken die zilveren logo's de algehele rood-zwarte look. Met dit mooi opgelost. Heb enkel de stukjes voor vooraan en achteraan gebruikt, het stuur heb ik zilver gelaten. Ga je er met je neus vlak voor staan langszij en er in detail naar kijken dan zie je dat de pasvorm niet 1-op-1 is en een klein stukje van de hoekjes van de zilveren T komt piepen door de lichte kromming van het plastic opzetstukje. Vanop een normale afstand zie je er echter niets van, dus heel tevreden van. 8/10
AliExpress linkje

Vuilbak in drinkbeker formaat. Past perfect in de bekerhouder, maar ik plaats ze in het zijvak binnen handbereik. Ideaal om kleine verpakkingsresten, papieren zakdoeken, bonnetjes en parkeerticketjes in één beweging weg te stoppen om ze dan thuis of bij een vuilbka te ledigen. Voorheen werden zijvak en bekerhouders misbruikt om allerhande kleine papiertjes en gebruikte zakdoeken (van de vriendin) weg te moffelen en dat is hiermee verleden tijd. Ik ben er zo tevreden van, dat ik een tweede heb gekocht voor de passagier vooraan. 10/10
AliExpress linkje

Autostoel achterkant rugleuning hufter-proof bescherming. De achterkant van de autostoelen is van het type plastic dat permanent beschadiging oploopt als er iemand met z'n sneakers tegen schuurt of een kinderstoel vastgeklikt wordt en daarbij de rugleuning schaaft. Het plastic van die stoelen in mijn lease Model 3 deed de wagen oneer aan na 4 jaar kinderstoelen en bijrijders. Dit wilde ik niet voor mijn nieuwe wagen (ook uit angst van oplopende kosten bij inleveren lease-wagen) en daarom deze bescherming gekocht. 9/10
AliExpress linkje

Handschoenkastje hufter-proof bescherming. Nog zo'n component van een vreselijk soort plastic dat door o.a. handtassen vol oppervlakkige krassen stond in mijn vorige Model 3. Krijg je op geen enkele manier ongedaan gemaakt. Dit wil ik niet opnieuw. Ik merkte bij het plaatsen wel op dat de Model Y een zachtere soort plastic heeft voor het handschoenkastje, dus wie weet minder krasgevoelig. Hoe dan ook heb ik voor de zekerheid deze sticker toch aangebracht. Mijn vriendin is vaak nogal onstuimig bij het in- en uitstappen, dus beter op veilig spelen. De sticker valt niet op, tenzij je er bij het instappen op let, dan zie je de rand van de sticker. Ik heb de sticker wel moeten bijknippen, want de sticker voor onderin bedekte een ventilatierooster. 7/10
AliExpress linkje
 
Omdat het zo klein is? ;)

De rechtervoet is veel groter invloed naar mijn mening/ervaring. Er zijn mensen die met hun LR 180wh/km gemiddeld halen (noem geen namen ;)) En ik zit met mijn MYP nu op gem. 170wh/km (wel pas 5500 km en sinds maart in bezit).
3% met de aero wielschijven.
 
Gisteren heb ik set deurrubbers van Tesland aangebracht en heb er alleen maar een klein stukje mee gereden.
Het lijkt alsof het geluid iets gedempt is maar kan ook wishful thinking zijn😊
Net ook de rubbers van de frunk en trunk erop gedaan; waar ik denk dat de frunk wel enige meerwaarde kan hebben denk ik dat de trunk geen zin heeft. De rubbers kloppen niet en liggen ook niet aan. Heb deze er dus weer af gehaald.