Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat te verbeteren in komende software update?

This site may earn commission on affiliate links.

Attachments

  • 3AE5246F-A87E-406C-9ADA-DA518DD5B8BF.png
    3AE5246F-A87E-406C-9ADA-DA518DD5B8BF.png
    57.1 KB · Views: 120
Nu dat er redelijk veel eigenaren er mee bezig zijn, ben ik bezig om werknemers bij Tesla er op te wijzen. Heb al één of twee mensen ontmoet die kennisen bij Tesla hebben en die gezegd hebben dat ze het zouden doorgeven. Dus ben ik optimistisch op het moment :).
 
Zelf spreek ik Nederlands, maar ik woon nu in Amerika en heb de site in Engels gemaakt
Sorry, mijn screenshot is per ongeluk als file opgeladen ipv als foto. Ik kreeg toen ik op de link naar je site klikte de melding dat de site niet bereikbaar was. De foutmelding kwam in het nederlands (mijn browsertaal).
Mijn sarcasme ging dus verloren in de techniek.
Overigens doet de link het nu wel.
Mooi initiatief.
 
Wat ik wel bij een volgende update zou willen zien is dat de dimverlichting automatisch wordt aangeschakeld zodra de snelheid boven de 60km/u is en pas uitschakelt zodra de auto geparkeerd is. (Zou eigenlijk standaard moeten zijn op elke auto, ongeacht het merk. Ik kom nog met enige regelmaat auto’s tegen die ‘s ochtends / begin van de avond of in de mist met stadsverlichting rijden op de snelweg)
Waarom, hierom. Als de verlichting op stand “auto” staat, dan schakelt de dimverlichting aan zodra de lichtsensor het nodig vindt, meestal als het lichtniveau op de sensor onder een bepaalde waarde komt. Echter een laaghangende zon, of in lichte mist/nevel ziet de lichtsensor niet en schakelt dan de verlichting niet aan. Gelukkig kunnen wij, oplettende Teslarijders, snel zien in het centrale cluster of de verlichting van het autootje in het display brandt, en via wat handelingen het verlichtingschuivertje van “auto” naar “on” verschuiven. Dat zijn weer extra handelingen die redelijk eenvoudig in te programmeren is, lijkt me.
 
Verbeterde veiligheid zodat de relay attack onmogelijk is maar wel met het in stand houden van easy Entry en dan zonder pin to drive.

Bescheiden claxon voor voetgangers en een claxon geluid bij het vergeten van de autosleutels.

Bij het automatisch aanpassen van de zitpositie het voorkomen om de stoel onnodig ver naar achter te verplaatsen maar gewoon de kortste weg tussen profiel instelling en easy entry.


Audiovolume snelheids afhankelijk maken.

Navigatie met waypoints
 
  • Disagree
Reactions: pati07
Ik weet niet heel precies wat je bedoelt ivm je opmerking cfr Easy Entry, maar weet dat ook deze profielinstelling te specifiëren en te saven valt. Het is perfect mogelijk om als “Easy Entry” een zetelstand te kiezen die heel dicht lijkt op je persoonlijke profiel, zodat de zetelbeweging en dus ook tijdverlies minimaal is.

Ik heb zelfs een profiel “Slapen” aangemaakt, de zetel gaat dan maximaal plat en achteruit voor de obligate powernap op de parking zo af en toe.

Jammer dat we in de X geen open dak hebben anders konden we voor ons schoonmoeder het profiel “Schietstoel” creëren en een optioneel zitkussenduwveer zetten op de wenslijst.

Even terug serieus nu :
Ik vind het spijtig dat een profiel enkel op de bestuurderszetel in te stellen is. Sedert ik een Tesla rij stel ik vast dat passagiers heel veel de voorste passagierszetel verzetten en dan zo laten staan. Heel vervelend voor de volgende die instapt. Ik heb er geen echte verklaring voor, bij mijn vorige wagens bleef iedereen van die zetelknoppen. Het zou leuk zijn als er ook profielen waren voor de voorste passagierszetel.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: job-lek
Even deze discussie weer bovenaan de lijst krijgen - ik denk dat er meerdere mensen hier hun ei kwijt kunnen.
Screenshot from 2021-08-11 12-07-11.png


Paar opmerkingen. Het heeft een sterke focus op features, niet echt op bugs. Weinig FSD-focus echter, want georganiseerd per model. Ook niet echt de plek om bugs te melden, laat staan land-specifieke bugs.
 
Om even een gouwe ouwe af te stoffen. Geen phantom brakes meer als je op cruisecontrol of autopilot een vrachtwagen aan het inhalen bent. (Zou de sfeer in de auto ook ten goede komen ;) )

Of,
In Cruisecontrol modus, een software crop van de camerabeeld aan de voorruit, dat ie niet meer zo’n groothoekbeeld registreert (volgens mij is dat net iets te wijde groothoekbeeld medeveroorzaker dat ie bij het passeren van een vrachtwagen in de ankers schiet)