Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
  • Want to remove ads? Register an account and login to see fewer ads, and become a Supporting Member to remove almost all ads.
  • Tesla's Supercharger Team was recently laid off. We discuss what this means for the company on today's TMC Podcast streaming live at 1PM PDT. You can watch on X or on YouTube where you can participate in the live chat.

Waterstof of elektrisch

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben zo dom! (Ik denk ik zeg het zelf maar) Nikola Motors heeft vanavond een bericht gepost op Twitter met hun plannen mbt waterstoftankstations. Het bericht was doorspekt met eenhedenfouten die alleen een leek kan maken. Enkele minuten na mijn reactie was het bericht verwijderd. Kun je zo'n bericht nog terug vinden? Ik heb geen print screen gemaakt (dom!).

Edit: Gelukkig was er iemand wel zo slim om er een kopietje van te maken

nikola.jpg
 
Last edited:
Ik ben zo dom! (Ik denk ik zeg het zelf maar) Nikola Motors heeft vanavond een bericht gepost op Twitter met hun plannen mbt waterstoftankstations. Het bericht was doorspekt met eenhedenfouten die alleen een leek kan maken. Enkele minuten na mijn reactie was het bericht verwijderd. Kun je zo'n bericht nog terug vinden? Ik heb geen print screen gemaakt (dom!).

Edit: Gelukkig was er iemand wel zo slim om er een kopietje van te maken

View attachment 339850
Toe maar, 17.6 milliwatt en dat 24 uur per dag, da’s toch bijna een halve kWh per dag.
 
Binnenkort vier bussen op waterstof in Zuid-Holland. Aangekondigd tijdens een conferentie in het Nieuwe Luxor over de toekomst van waterstof in het verkeerssysteem.

,,De conclusie van de conferentie is dat overal in de Europese Unie de markt rijp is om grootschalige invoering van waterstof in gang te zetten.”

Ach so... waarom dan nog subsidie als de markt al zo rijp is?

,,Zuid-Holland heeft de intentie om lokaal geproduceerde groene waterstof te gebruiken.”

Zou er al een ambtenaar schrijven aan de tekst voor de volgende gedeputeerde, waarin wordt uitgelegd waarom dat niet gelukt is?

Zuid-Holland kiest voor waterstof
 
Binnenkort vier bussen op waterstof in Zuid-Holland. Aangekondigd tijdens een conferentie in het Nieuwe Luxor over de toekomst van waterstof in het verkeerssysteem.

,,De conclusie van de conferentie is dat overal in de Europese Unie de markt rijp is om grootschalige invoering van waterstof in gang te zetten.”

Ach so... waarom dan nog subsidie als de markt al zo rijp is?

,,Zuid-Holland heeft de intentie om lokaal geproduceerde groene waterstof te gebruiken.”

Zou er al een ambtenaar schrijven aan de tekst voor de volgende gedeputeerde, waarin wordt uitgelegd waarom dat niet gelukt is?

Zuid-Holland kiest voor waterstof
...Zuid-Holland heeft de intentie om lokaal geproduceerde groene waterstof te gebruiken. Wanneer de benodigde energie om waterstof te produceren 100% groen is, bijvoorbeeld uit zon of wind, dan mag het groene waterstof heten. De levering van waterstof en waterstofbussen zal binnenkort door de provincie aanbesteed worden...
Er is nog hoop. Wellicht werpt zich geen aanbieder op om jaarlijks een paar miljoen bij te passen om een beetje in de buurt van een acceptabele exploitatie te kunnen komen. Wordt nog lachen als die ‘intentie om lokaal geproduceerde groene waterstof te gebruiken’ zich vertaalt in oftewel astronomisch hoge brandstofkosten of het aanschaffen van totaal inefficiente aardgasbussen (via de H2 omweg, dus).
 
Gelieve uw reakties niet hier maar op de daarvoor geëigende plaatsen te plaatsen, in dit geval onder Zuid-Holland kiest voor waterstof. Wij hier wisten dit allemaal allang :p
Het hangt weer van subsidies aan elkaar. Groene waterstof is een grote leugen, hij bestaat - nog - helemaal niet. Maar die leugen is wel heel hardnekkig. Ik word er bijkans moedeloos van dat iedere keer weer uit te leggen. De waterstof lobby vindt nu veel gehoor bij provincies. Daar zitten leken in het bestuur die geen verweer hebben tegen Ad van Wijk en de zijnen.
De waterstof lobby is ook heel wendbaar. Nu ze inzien dat het voor personenauto's mislukt is, willen ze bussen en vrachtauto's diezelfde heilloze richting opsturen. En ze houden waterstof via het aardgasnet als troefkaart in de binnenzak.
 
  • Like
Reactions: Andre
Had ook gereageerd - maar zie nu geen reacties meer. Hieronder de verklaring, ben tegelijk "collega" geworden -;)

"Beste collega
Je hebt zojuist een mail verstuurd naar de webredactie. We lezen je bericht vandaag en komen er – als dat nodig is – zo snel mogelijk op terug. De webredactie krijgt per week zo’n 250 verzoeken om iets op de website te plaatsen of aan te passen. Dat betekent dat niet elk verzoek direct kan worden opgepakt. We doen er alles aan je verzoek zo snel mogelijk te verwerken, uiterlijk binnen 3 werkdagen.
Met groet,
De collega’s van de webredactie"
 
Had ook gereageerd - maar zie nu geen reacties meer. Hieronder de verklaring, ben tegelijk "collega" geworden -;)

"Beste collega
Je hebt zojuist een mail verstuurd naar de webredactie. We lezen je bericht vandaag en komen er – als dat nodig is – zo snel mogelijk op terug. De webredactie krijgt per week zo’n 250 verzoeken om iets op de website te plaatsen of aan te passen. Dat betekent dat niet elk verzoek direct kan worden opgepakt. We doen er alles aan je verzoek zo snel mogelijk te verwerken, uiterlijk binnen 3 werkdagen.
Met groet,
De collega’s van de webredactie"
Die mannen van de waterstofclub zijn sneller met het binnen hengelen van subsidie dan met het correct verwerken en plaatsen van kritisch commentaar op hun doen en laten. Mijn laatste reactie op een artikel op de site van Ad van WIjk, heeft zes weken in moderatie gestaan alvorens geplaatst te worden. Na zes weken kijkt niemand meer naar dat artikel en zo worden de critici de mond gesnoerd.
 
  • Like
Reactions: Adm
Die van Kees is idd. nu te zien.

En daar blijft het ook bij ... kreeg een mall met de mededeling dat het niet aan de voorwaarden voldeed.."meer dan 250 woorden''... en daarom niet geplaatst kan worden.. zal bij Wim hetzelfde zijn..
wat een klungels.. je kon immers gewoon blijven doortikken. Heb ze gevraagd mijn tekst aan mij terug te sturen... om het in te dikken
 
En daar blijft het ook bij ... kreeg een mall met de mededeling dat het niet aan de voorwaarden voldeed.."meer dan 250 woorden''... en daarom niet geplaatst kan worden.. zal bij Wim hetzelfde zijn..
wat een klungels.. je kon immers gewoon blijven doortikken. Heb ze gevraagd mijn tekst aan mij terug te sturen... om het in te dikken

Ik heb maar 45 woorden gebruikt. Ik denk dat mijn boodschap te hard aankomt. Daarom maar even hier een schermafdruk.

Zuid-Holland.jpeg
 
Gisteren zaten we bij de Reclame Code Commissie ivm een ons inziens misleidend reclamefilmpje van Shell. Nu bleek uit het vooraf schriftelijke opgestelde verweer van Shell, dat ze in Duitsland al groene waterstof maken en verkopen. Wat schetst onze verbazing: die "groene" waterstof (electrolyse) wordt gemaakt met slechts 50% groene stroom. Dus ook 50% grijze stroom! Met een rekensommetje kun je dan aantonen dat een waterstofauto die op groene waterstof rijdt van Shell - de schoonste waterstof die nu verkrijgbaar is - evenveel CO2-uitstoot heeft als een gemiddelde benzine- of dieselauto. En dan daar al die moeite voor doen, pffff.... zonde toch van die subsidies van ons belastinggeld.
 
En daar blijft het ook bij ... kreeg een mall met de mededeling dat het niet aan de voorwaarden voldeed.."meer dan 250 woorden''... en daarom niet geplaatst kan worden.. zal bij Wim hetzelfde zijn..
wat een klungels.. je kon immers gewoon blijven doortikken. Heb ze gevraagd mijn tekst aan mij terug te sturen... om het in te dikken
Inmiddels staat jouw reactie online Egbert. De mijne nog niet :(