Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Waterstof of elektrisch

This site may earn commission on affiliate links.
Lexus maakt het steeds bonter. Op hun Canadese site hebben ze het over:
LEXUS
SELF-CHARGING HYBRIDS

ELECTRIFIED PERFORMANCE
Seamlessly combining a gas engine and electric motor, Lexus Hybrids recharge as you drive - so they are always ready to go. That’s just the start of what makes them the ideal choice for electrified driving. You can also expect instantaneous acceleration, responsive power, high fuel efficiency, exceptionally low emissions when compared to a conventionally powered vehicle, and a luxuriously smooth ride - all without a need for a change in driving habits or need to plug in.

Lexus Hybrid Drive
 
Wat denken jullie over de combinatie Tesla + SpaceX. Zodra SpaceX goedkoop de ruimte in kan met autonome ruimteschepen is het echt niet enkel Mars wat bezocht gaat worden. Er schijnen nogal wat van die asteroïden hier te vliegen met een goede bron aan resources die hier zeer lastig te delven zijn. Wat dacht je als die materialen efficiënt uit de ruimte gehaald kunnen worden? Wat gaat dat betekenen voor batterij productie en hoe lang gaat dat duren? Geen idee... maar ik denk wel dat dit van grote invloed gaat zijn om op globaal niveau om energie op te kunnen slaan. Wat blijft er dan nog over van waterstof?
 
En misschien zegt het vrijwel ontbreken van reacties met (waterstof)tegengas op ons bashen ook wel iets over de mate waarin de bezoekers enthousiast zijn geraakt? ;)
Ze moeten wel een enorme hekel hebben aan mij. Nog steeds geen plaatsing van mijn reactie.
Komt helaas heel vaak voor. Ik vertik het om mijn argumenten te verpakken in omfloerste bewoordingen.
Het is zoals het is, 75% van de kostbare energie verdwijnt simpelweg voordat het bij de aandrijving is.
Maar ook hier weer is er een dubbele subsidiestroom.
Uit het artikel:'Naast een eigen investering ontvangt Zuid-Holland subsidie van de Europese Unie voor het project in het kader van het programma Fuel Cells and Hydrogen Joint Undertaking en kan rekenen op een bijdrage van het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat.'