You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik las net een praktijkbericht van de Toyota Mirai op de website van Auto Motor und Sport en op eens ging er een lampje branden: Ik weet nu eindelijk waarom er maar 4 mensen in de Mirai plaats hebben. Het is niet vanwege het formaat van de auto, want de Mirai is van het formaat van de Mercedes E-Klasse. Het is, drum roll, vanwege het laadvermogen van 325 kg! Ik ben benieuwd wat een familie van 4 met bagage weegt, maar ik gok dat een vakantie naar de sneeuw niet mogelijk is met deze auto vanwege een te hoog gewicht!
De Mirai is ook nog eens 250 kg zwaarder dan een E 220cdi. Eigenlijk maakt het dan niet meer uit dat de inhoud van de kofferbak slechts 360 liter oftewel bijna 200 liter minder dan de E-Klasse. Je kunt toch niet te veel meenemen vanwege het gewicht!
In de mijne mag 515kg mee...Beetje off topic
De tesla mag ook maar 415 kg meenemen( op mijn kentekenbewijs staat 2175 leeg 2590 vol), met vier volwassenen plus bagage op wintersport is volgens mij ook al krap, helemaal als je nog wat wijn in de frunk gooit op de terugweg .
Weer on topic een hoop collegas denken nog steeds dat waterstof de toekomst heeft, gelukkig heb ik dankzij dit forum wel genoeg argumenten om ze dat uit het hoofd te praten
Yep, we kunnen dit draadje echt wel sluiten
Zelfs Toyota geeft aan full electric te gaan.
Now Toyota can make electric cars: it's tamed lithium-ion batteries, it says
Het is voor de waterstoflobby wel duidelijk dat zij de overheid nodig hebben om waterstof mogelijk te maken. Gelukkig is de overheid niet gek en is vadertje staat inmiddels niet meer zo scheutig om 3 miljoen euro uit te geven voor een enkel tankstation. Het is inmiddels ook in Den Haag duidelijk dat er zoiets als Tesla bestaat die zonder rijkssubsidie in zijn eentje een complete laadinfrastructuur blijkt te kunnen neerzetten.Vrees dat de gevestigde waarden niet zo snel zullen opgeven.
www.energie-blog.com/2016/10/waterstofnet-2-0/
Bij ons enkele weken geleden minister Tommelein letterlijk horen zeggen dat waterstof nodig blijft voor op z'n minst vrachtwagens.Het is voor de waterstoflobby wel duidelijk dat zij de overheid nodig hebben om waterstof mogelijk te maken. Gelukkig is de overheid niet gek en is vadertje staat inmiddels niet meer zo scheutig om 3 miljoen euro uit te geven voor een enkel tankstation. Het is inmiddels ook in Den Haag duidelijk dat er zoiets als Tesla bestaat die zonder rijkssubsidie in zijn eentje een complete laadinfrastructuur blijkt te kunnen neerzetten.
Tommelein kan niet rekenen. De modernste dieselmotoren halen een rendement van rond 50%. Waterstof komt niet veel verder dan 25% en wordt voor 95% uit fossiele bronnen geproduceerd. Pas als waterstof een rendement krijgt van 50% en voor 100% uit hernieuwbare bronnen wordt vervaardigd, krijgt Tommelein gelijk. Maar geloof mij maar, Tommelein zal nooit gelijk krijgen.Bij ons enkele weken geleden minister Tommelein letterlijk horen zeggen dat waterstof nodig blijft voor op z'n minst vrachtwagens.