Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Waterstof of elektrisch

This site may earn commission on affiliate links.
Minnisma - 19 mil van de Postgiroloterij - is de vijfde colonne van de Shell.
Zij zorgt voor de wettelijke subsidies voor Shell.
Ik kon nooit een afspraak maken bij Rutte, wie wel hier op het Tesla Forum?
Daar ben ik echt benieuwd naar.

Dat bedrag is onzin.
Urgenda (niet Minnesma persoonlijk) kreeg 1,6 miljoen van de Postgiroloterij.
Bron: website Postgiroloterij.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Waterstof voor auto's en verwarming een klimaatmisdrijf. Helder verwoord lijkt me.

 
Waterstof voor auto's en verwarming een klimaatmisdrijf. Helder verwoord lijkt me.

Uitermate goed en helder omschreven. Nu nog even doorsturen aan de politici die zo graag Nederland aan de waterstof willen helpen (met hulp van de grote oliebedrijven).
 
  • Like
Reactions: Maarten
Ad van Wijk gaat weer vol op het orgel in de NRC


Enige mate van reflectie op de eigen sprookjes kan het koppeltje niet ontzegd worden:
Zonder deze interventies kan geen enkele private partij investeringen in waterstofproductie in Nederland rond rekenen en zullen onze gedroomde electrolysers over de grens gebouwd worden. Het is nu tijd om het gat tussen ambities en beleid te dichten, om te voorkomen dat private waterstofinvesteringen naar het buitenland vertrekken. Als we nu niet ingrijpen kunnen we de Nederlandse economie niet verduurzamen en vernieuwen en verdwijnt het Nederlandse klimaatdoel achter de horizon.
Er gaat dus niks mis zolang de overheid maar niet intervenieert. Laat het buitenland maar lekker leergeld betalen, opdat Nederland niet in de valkuilen van deze sprookjesvertellers trapt. Let trouwens even op het eigen twijfelen van de schrijvers. Het prevalerende woord is ‘kunnen’. Er kan blijkbaar nog heel veel, maar gelukkig gebeurt het niet.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: HWS and Maarten
Ad van Wijk gaat weer vol op het orgel in de NRC



Lijkt mij een voorbeeld van een Contradictio in terminis:
"Eigen productie van waterstof, naast grootschalige import, is daarbij cruciaal. Om geopolitieke redenen – Nederland is dan voor de energievoorziening minder afhankelijk van het buitenland"
 
Voor wie een FD account heeft, een opiniestuk in het FD over Watersof. Langzaam aan gaat het werk van Wim S, @Hans Noordsij e.a. vruchten afwerpen.
Leuk voor Hans en Wim, maar ik vermoed dat wetenschappers zoals Auke Hoekstra wat meer inbreng hebben. ;) Iets met wetenschappelijke onderbouwing in plaats van berekeningen op achterkanten van sigarenkistjes. ;)
 
Leuk voor Hans en Wim, maar ik vermoed dat wetenschappers zoals Auke Hoekstra wat meer inbreng hebben. ;) Iets met wetenschappelijke onderbouwing in plaats van berekeningen op achterkanten van sigarenkistjes. ;)
Ik denk elke redenering tegen de waterstof auto moet aangemoedigd worden. Zoals elders in het topic hebben politici geen sugar gegeten van wetenschappelijke onderbouwing. Te meer als het zo moeilijk wordt opgeschreven in een paper dat hoekstra ook een expert moet inschakelen om te verifiëren dat het onzin is. Logische berekening op sigaren kistjes lijkt voor deze doelgroep misschien nog het beste.
 
Leuk voor Hans en Wim, maar ik vermoed dat wetenschappers zoals Auke Hoekstra wat meer inbreng hebben. ;) Iets met wetenschappelijke onderbouwing in plaats van berekeningen op achterkanten van sigarenkistjes. ;)
Auke richt zich meer op debunken van FUD over BEV. En zoals @jpvdheijn al schrijft, Wim en Hans geven een redelijk eenvoudige onderbouwing van de grootste nadelen van H2, waarbij Hans reageert op elk H2 juich verhaal op Linkedin. Een goed argument van hem is de vraag aan de H2 adepten om zijn verhaal onderuit te halen, waarna het meestal stil wordt.
 
Op linkedin kwam ik laatst ook een mooie post tegen van een Toyota pr persoon met een mirai bij een Shell waterstof station. De eerste comments waren jubelend over het concept. Echter worden er op het board niveau ook critische vragen gesteld door investeerders die toch de huidige gang van Toyota challengen. Ik schat dat de nieuwste ook de laatste mirai gaat zijn.
En als er dan geen auto's op waterstof meer ontwikkeld worden dan dooft het kaarsje.
 
Als het werkelijk zo veelbelovend was zou iedereen uit BigAuto het succesverhaal toch wel gaan opvolgen? En dat doen ze ook, het succesverhaal van een (toch kennelijk niet zo heel erg) wappie genaamd Musk. Leading the world on it's path to sustainability. Als het uiteindelijk een verdienmodel is hoef je alleen het begin ervan te stimuleren. (Dus ondernemers, ga echt niet uit van blijvende subsidiëring. EV is het nieuwe normaal aan het worden.)
Bij waterstof blijf je subsidies nodig houden. Dat is niet de sustainability die Musk bedoelde 🤪 of waarvoor wij blijvend gemeenschapsgeld zouden moeten willen betalen. Het gaat hier echt om heel veel belastingcentjes. Ik heb me er hier al eerder over verbaasd dat geen enkele politieke partij dit snapt (en heb alle partijprogrammas doorzocht op "waterstof" en wat blijkt: allemaal bazelen ze onzin over groene waterstof). Daar moeten we dus echt zijn en dan werken sigarendoosjes inderdaad het best (ook die van Ad van Wijk, helaas), want wetenschap is maar een hobby.
 
Last edited: