Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Welke elektrische auto als 2e auto te kiezen?

This site may earn commission on affiliate links.
Om andere draadjes niet verder te vervuilen een nieuw draadje opgestart.

De auto van mijn vrouw, een Fiat 500C, is begin volgend jaar afgeschreven. Is nog prima, gaat ook niet weg. Altijd leuk voor de kids die vanaf volgend jaar waarschijnlijk een rijbewijs hebben. Ben dus aan het rond kijken voor een opvolger. Wil geen ICE meer kopen zoek dus een leuke praktische stadsauto. Als ze nog eens ver weg moet kan ze nog met de Fiat of in het ergste geval mijn Tesla.

Een kleine mooie elektrische auto is er nog niet vind ik. Mijn voorkeur gaat op dit moment naar een i3 uit. De i3 vind ik ook niet mooi maar de afmetingen zijn praktisch, je zit wat hoger, afwerking van binnen vind ik wel mooi. En als ik er langer naar kijk vind ik m langzaamaan steeds minder lelijk.

Zijn er al meer die daar eens over nagedacht hebben? Froq heeft een Kia Soul en is daar enthousiast over begrijp ik. En er was ook al iemand die één van de 1e i3's naast z'n Tesla had maar die was erg ontevreden over de range meen ik me te herinneren.
Mijn dochter is deze week geslaagd voor haar rijbewijs, mijn vrouw wil niets anders dan een Fiat 500. Voor mij een excuus om weer een autootje te kopen:).
Mede dankzij forumleden die mij op t spoor brachten van te importeren elektrische Fiat 500e ben ik vandaag geslaagd:cool:. Nou gaat t wachten weer beginnen:(

IMG_1236.JPG

IMG_1262.PNG


Via een officiële Fiat dealer Haaker in Badhoevedorp. Incl. een jaar of 20.000km garantie, wat t laatste komt. Batterij heeft 8 jaar en 160k km garantie.(wel in de USA).

Binnenkort komt er een speciale site www.fiat500e.nl
 
Last edited:
Mijn dochter is deze week geslaagd voor haar rijbewijs, mijn vrouw wil niets anders dan een Fiat 500. Voor mij een excuus om weer een autootje te kopen:).
Mede dankzij forumleden die mij op t spoor brachten van te importeren elektrische Fiat 500e ben ik vandaag geslaagd:cool:. Nou gaat t wachten weer beginnen:(

View attachment 225700
View attachment 225701

Via een officiële Fiat dealer Haaker in Badhoevedorp. Incl. een jaar of 20.000km garantie, wat t laatste komt. Batterij heeft 8 jaar en 160k km garantie.(wel in de USA).

Binnenkort komt er een speciale site www.fiat500e.nl
Gaaf!

Mijn vrouw reed in een fiat 500c, parelmoer met rood dakje, erg leuk! Die auto ging er uit toen wij ons eerste kind kregen wegens het ontbreken van kofferbak. Nu met de tweeling erbij helaas helemaal kansloos!
 
Mijn dochter is deze week geslaagd voor haar rijbewijs, mijn vrouw wil niets anders dan een Fiat 500. Voor mij een excuus om weer een autootje te kopen:).
Mede dankzij forumleden die mij op t spoor brachten van te importeren elektrische Fiat 500e ben ik vandaag geslaagd:cool:. Nou gaat t wachten weer beginnen:(

Via een officiële Fiat dealer Haaker in Badhoevedorp. Incl. een jaar of 20.000km garantie, wat t laatste komt. Batterij heeft 8 jaar en 160k km garantie.(wel in de USA).

Binnenkort komt er een speciale site www.fiat500e.nl
@HWS Is het een gewone 500 of een C? Mijn wederhelft is uitermate geïnteresseerd, mits een C. Na 10 maanden Tesla is ze om, maar 22 jaar cabrio is lastig weg te praten. Ze had overigens al jaren 500C kunnen rijden, maar die 'minder prettige' automaat gooide toen roet in het eten.
 
De 500e is er alleen als "gewone" hatchback. De 500c die we hebben is een fossiel, die blijft nog ff.
Er is wel een bedrijf die Fiat's ombouwt, ook cabrio's Fiat 500e prijs en specificaties (ReeVOLT versie) ik geloof daar niet zo in.
Mijn vrouw moet niks van cabrio's hebben. Iets met haar en druk op d'r oren maar die 500e moest wel een open dak hebben nu:rolleyes:. En die automaat is idd niks van die Fiat. De 500e daarentegen is geweldig met maar 1 versnelling. Echt een Tesla ervaring maar dan met een betere bouwkwaliteit....
 
Ik ben ook wezen kijken voor een 500e. Ook in proefgereden. Echt een leuk dingetje.
Er zijn er een paar op Nederlands kenteken gezet, maar er schijnen problemen te zijn.
Een handelaar heeft er 5 staan, maar die zijn allemaal verkocht, echter nog niet afgeleverd.
Volgens de handelaar komt dit omdat er geen Europese typegoedkeuring is en daardoor krijgen ze geen kenteken.
De auto's die nu wel op kenteken staan, zijn er volgens betrokkene tussendoor geslipt.
Lijkt me een beetje vreemd verhaal, maar ik blijf het volgen.
 
Ik ben ook wezen kijken voor een 500e. Ook in proefgereden. Echt een leuk dingetje.
Er zijn er een paar op Nederlands kenteken gezet, maar er schijnen problemen te zijn.
Een handelaar heeft er 5 staan, maar die zijn allemaal verkocht, echter nog niet afgeleverd.
Volgens de handelaar komt dit omdat er geen Europese typegoedkeuring is en daardoor krijgen ze geen kenteken.
De auto's die nu wel op kenteken staan, zijn er volgens betrokkene tussendoor geslipt.
Lijkt me een beetje vreemd verhaal, maar ik blijf het volgen.
Er zijn al meerdere cowboys actief met het importeren van deze Fiat 500e. De Fiat dealer waar ik m gekocht heb (Haaker, Badhoevendorp)krijgt wel vaker vragen over het hoe en wat. Hij geeft aan wel een vermoeden te hebben wat het probleem is maar dat zij dat goed geregeld hebben. De tijd zal het ons moeten leren want de mijne moet nog verscheept worden. Zal net als bij een nieuwe Tesla nog wel een poosje gaan duren:(.
 
Je bedoeld denk ik een ander bedrijf dan waar ik hem gekocht heb. Voor zover mij bekend heeft Fiat Haaker geen inkoop stop. In het volgende transport moet de mijne zitten.
Het risico is voor de verkoper, pas betalen bij aflevering als hij op NL kenteken staat.
Voor serieus geïnteresseerden die meer info wensen mag ik via PM het mobiele nummer geven van degene die zelf als één van de eerste zo niet de eerste is geweest in 2014 al een 500e naar Nederland haalde en er inmiddels 50.000km mee heeft gereden. Hij heeft het hele import proces destijds uitgezocht en inmiddels samenwerking gezocht met bovenstaande dealer om ook de juiste service te kunnen garanderen en verlenen.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Nowyony