Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Welke elektrische auto als 2e auto te kiezen?

This site may earn commission on affiliate links.
Zie ik het goed: € 32.000 voor een tweedehands elektrische fiat 500 uit 2014 met gemiddeld 35.000 km op de teller?

Ze kosten koop 12.500-15.000 ex BTW begrijp ik.
Allemaal uit 2014 met 10.000 tot 35.000 kilometers.

Snap ook niet waarom je dat zou betalen, staan gewoon te koop voor minder dan 10k.
Uit 2011-2012. Ex MWST.

Voor mij te veel maar het zijn wel leuke unieke wagentjes.
 
Wordt niks kun je nog altijd voor die prijs de fiat als PowerWall gebruiken

Zal wel leuk staan zo'n Fiat aan de muur ;)

Voor de beeldvorming:
93dfd89daba4f01e9515e74201fcd03a.jpg
 
  • Funny
Reactions: HWS
Ik vind t concept goed. Smal, hoog, voldoende range interieur mooi, mooie afwerking maar over het uiterlijk zijn we het wel eens, dat is verschrikkelijk(persoonlijke smaak). En met wat opties doet ie toch wel 50k. Is ook wel aan de prijs voor een boodschappenwagentje. De 1e kon maar met 1-fase laden, die nieuwe meen ik met 3-fase.
 
  • Like
Reactions: HerrJones
Als je straks helemaal onder de streep gaat rekenen dan is de Model 3, alleen al vanwege het feit dat deze enorm waardevast zal zijn en ook gebruikt niet aan te slepen en daarnaast nog state of the art is, goedkoper dan al die anderen, ook goedkoper dan onze Leaf. Bovendien, komt er straks een vrijval van tijdelijke EV's die vervangen worden door Model 3 en daardoor bijna niets meer waard zijn.
 
Snap ook niet waarom je dat zou betalen, staan gewoon te koop voor minder dan 10k.

Dat zijn Karabag ombouw auto's met kleine 11 kWh accu en (vork-heftruck) 28 kW / 37 pk motor.

Heel anders dan de "echte" Fiat 500e uit de USA met 24 kWh accu (thermisch gemanaged) en 83 kW / 111 pk vermogen. Goeddeels Bosch onderdelen.

Wij hebben net een uit de USA gekocht als onze tweede auto bij een garage hier in Culemborg die ze importeerd, aanpast, door TUV en RDW haalt, op nummer zet en ook service doet.

We hebben hem nog maar net, en nog geen lange ritten gemaakt, maar 130km range lijkt in normaal gebruik haalbaar. Geeft bij volle lading een geschatte range aan boven de 135 km. Kan enkel-fase 30 A laden. Erg leuke en pittige wagen.
 
Last edited:
Ik vind t concept goed. Smal, hoog, voldoende range interieur mooi, mooie afwerking maar over het uiterlijk zijn we het wel eens, dat is verschrikkelijk(persoonlijke smaak).
Iconisch, heet dat. :) En je moet toegeven, je herkent hem al van héél ver!

Ik probeer mijn vrouw andere EVs te laten herkennen. Laatst voegde er een auto voor ons in en hoorde ik: "wow, that's one ugly car!" (we spreken Engels). Dat was dus een i3.

Toch brengt ie altijd een glimlach op mijn gezicht als ie langsrijdt. Maar dat heb ik eigenlijk met elke EV...

Maarten
 
  • Funny
Reactions: CO2CLEAN and HWS
Last edited:
Kan zijn Hans maar niet i e d e r e e n vindt de model 3 mooi/praktisch als 2e auto....

Ik ben er wellicht wat stellig in maar ik vind dat de andere merken zwaar onderpresteren. Bij de overgang naar elektrisch rijden gaat het er niet om om een auto elektrisch te maken maar om gelijk wat extra slagen te maken. De belangrijkste hiervan is de veiligheid. In geen van die anderen heb je de actieve en passieve veiligheid die Models 3/S en X bieden. We zien regelmatig crashes waar men daarna ongedeerd uit de auto stapt terwijl dat in die anderen maar zeer de vraag is. Ik waag het er niet op. Als het niet nodig is wil ik mijn gezin er ook niet aan bloot stellen.
Verder de autonomie die mijlenver voorligt op de anderen, zo die al iets hebben, en die de auto ook nog eens een stuk veiliger maken.

Het gaat niet eens om de vraag of je hem mooi vindt of niet, maar in mijn ogen is het een no-brainer totdat er echt vergelijkbare auto's komen die dezelfde veiligheid bieden. (en dan wellicht ook de andere voordelen als OTA updates, deelprogramma, waarschijnlijk aantrekkelijke leasevorm vanwege hoge restwaarde).

Iets met twee centen geloof ik.
 
Het gaat hier toch over "Welke elektrische auto als 2e auto te kiezen", nee? En vandaag, in 2017, neem ik aan, en niet in 2020 of zo.

Ioniq, Zoé 40, en i3 zou ik dan vandaag testen (als ik niet kon wachten op Tesla M3 of Ampera-e).
 
Wij hebben net een uit de USA gekocht als onze tweede auto bij een garage hier in Culemborg die ze importeerd, aanpast, door TUV en RDW haalt, op nummer zet en ook service doet.

Interessant @Gerardf . Mag ik vragen wat deze gekost heeft?
Ik kreeg prijzen door inclusief import, ombouw, keuring etc tussen de 15 en 20k€
 
  • Informative
Reactions: MissAutobahn