You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
150 km in de stad vind ik dan wel wat tegenvallen voor zo'n lichte kleine auto. Dat ga je ook halen met een Model 3/Opel Ampera-e/Nissan Leaf/Renault Zoe. Maar die kosten wat meer.
4 en een half jaar Smart E gereden. Top. Cabrio. Zelfde bereik 145 km voorspeld, zomers 120 realistisch. Handig in de stad, lijkt ook op e.go. Heel leuk allemaal over E.go maar Smart doet hetzelfde. Al jaren.Mijn net-niet-nieuwe MB electric drive (1800 km) kostte niet heel veel meer, biedt plaats aan 5 personen, en heeft 8 jaar garantie op de (Tesla) drive-unit en (Tesla) batterij. Hij kan zelf inparkeren en alle hendels en zijdeurknopjes zijn exact gelijk aan mijn Model S. Beslist geen unsinn.
Smart doet hetzelfde. Al jaren.
Sinds 2 weken weer iets ontdenkt van Mercedes... Auto is nu 3 jaar oud en geeft data die nodig is voor de app (pre-heating, laadstatus, openen/sluiten, bandendruk, ruitenwisservloeistof, gps-locatie, ...) niet meer gratis door.Mijn net-niet-nieuwe MB electric drive (1800 km) kostte niet heel veel meer, biedt plaats aan 5 personen, en heeft 8 jaar garantie op de (Tesla) drive-unit en (Tesla) batterij. Hij kan zelf inparkeren en alle hendels en zijdeurknopjes zijn exact gelijk aan mijn Model S. Beslist geen unsinn.
WTF ?Sinds 2 weken weer iets ontdenkt van Mercedes... Auto is nu 3 jaar oud en geeft data die nodig is voor de app (pre-heating, laadstatus, openen/sluiten, bandendruk, ruitenwisservloeistof, gps-locatie, ...) niet meer gratis door.
Elk "onderdeel" (laden, controls, hvac, gps-locatie) kost vanaf nu 39,99€/jr.
Onder de slogan "Das beste oder nichts".
Nichts dan maar
Dat is het verschil tussen een disruptor en een fossiel... Zolang het vrouwke maar tevreden is van haar auto.WTF ?
Ik weet nog dat we ons zorgen maakten over het gratis ‘always connected’ zijn van onze Tesla's. Dat zou naar verluid beperkt zijn tot de eerste vier jaar, maar die limiet is gelukkig niet geffectueerd. Fleet Learning blijft dankzij dergelijke acties van Daimler een Tesla USP.
Sinds 2 weken weer iets ontdenkt van Mercedes... Auto is nu 3 jaar oud en geeft data die nodig is voor de app (pre-heating, laadstatus, openen/sluiten, bandendruk, ruitenwisservloeistof, gps-locatie, ...) niet meer gratis door.
Elk "onderdeel" (laden, controls, hvac, gps-locatie) kost vanaf nu 39,99€/jr.
Onder de slogan "Das beste oder nichts".
Nichts dan maar
En die zijn ook echt een maatje meer..150 km in de stad vind ik dan wel wat tegenvallen voor zo'n lichte kleine auto. Dat ga je ook halen met een Model 3/Opel Ampera-e/Nissan Leaf/Renault Zoe. Maar die kosten wat meer.
Dit zei Fastned daar laatst zelf over:
- //**//
- 43 kW AC laden geeft problemen op een middenspanningsaansluiting. Om voldoende netcapaciteit beschikbaar te hebben voor de nieuwste generatie snelladers is een aansluiting op het middenspanningsnet vereist (ipv laagspanningsnet). De omvormer van oudere Renault ZOE’s heeft daar vaak problemen mee en als gevolg. Dat zorgt niet voor een goede klantervaring. Dit is een algemeen probleem op alle middenspanningslocaties voor alle aanbieders.
Toekomst van AC snelladen
Je gaat toch niet helemaal 'Breaking Bad’, D.?..
(Overigens heb ikzelf thuis een 43kVA aansluiting, op laagspanning - zo exotisch is dat allemaal niet. Fastned zou het desgevallend zo dus ook kunnen.)
Mijn net-niet-nieuwe MB electric drive (1800 km) kostte niet heel veel meer, biedt plaats aan 5 personen, en heeft 8 jaar garantie op de (Tesla) drive-unit en (Tesla) batterij. Hij kan zelf inparkeren en alle hendels en zijdeurknopjes zijn exact gelijk aan mijn Model S. Beslist geen unsinn.
Die Chameleon-lader van de Zoë is een kieskeurig ding. Er gebeurtiets met harmonischen wat het laadprocedure verstoort. Een van de mogelijke oplossingen is tegelijk een Tesla laden aan de DC kant van dezelfde lader dan gaat het wel goed. Maar dat is zelden praktisch. Ik heb het wel eens zo opgelost toen mijn vrouw aan de A7 gestrand dreigde te raken.Que ?
ieder laagspanning-net wordt gevoed door middenspanning.
Als ik het goed is, is op het standaard laagspanningsnet een tolerantie van +/- 10% toegelaten, met een afwijking zelfs tot 15% gedurende korte periode.
Zeker met de stijgende decentrale productie zal dit meer voorkomen dan vroeger.
Schijnbaar kunnen de AC-laders in de Zoe's en andere EV daar mee overweg.
Onvoorstelbaar dat Fastned dat niet zou kunnen. Lijkt mij eerder een gevalletje 'niet willen', lees : knip op de portefeuille.
(Overigens heb ikzelf thuis een 43kVA aansluiting, op laagspanning - zo exotisch is dat allemaal niet. Fastned zou het desgevallend zo dus ook kunnen.)
4 en een half jaar Smart E gereden. Top. Cabrio. Zelfde bereik 145 km voorspeld, zomers 120 realistisch. Handig in de stad, lijkt ook op e.go. Heel leuk allemaal over E.go maar Smart doet hetzelfde. Al jaren.
Mercedes is vorig jaar gestopt met de productie van de B electric. MIA krijg je bij demo's tot 6 maanden oud, en die zijn nu dus niet meer te krijgen.
Dat is het verschil tussen een disruptor en een fossiel.
Tesla is mordicus tegen het gebruik van V2G (vehicle to grid). Tesla vindt het technisch bezwaarlijk voor de levensduur van de accu. Tevens zal wel een rol spelen dat er dan lieden zijn die gaan laden bij de SuC en thuis gaan ontladen voor gebruik in huis.Even wat boekjes bij de B electric doorgelezen. Blijkt dat de 8 jaar Tesla batterijgarantie vervalt wanneer je de auto gebruikt als Powerwall. Terwijl load-balancing met BEV’s juist zo interessant is. Ook heel fossiel van Daimler. Hoe zit dat eigenlijk met de Model S?
Ondertussen blijf ik de B stiekem toch als Powerwall zien: over 5 jaar, wanneer de saldering wordt gewijzigd, is de boekwaarde gelijk aan een nieuwe Powerwall 2. Maar dan met 2x zoveel kWh, vier wielen en ruitenwissers. Zodat je ook gewoon boodschappen kunt doen met je Powerwall.