Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Welke winterband voor de M3?

This site may earn commission on affiliate links.
Inderdaad, heb het gewoon helemaal verkeerd genoteerd.
* Continental TS860S => 299€ per band (iBTW);
* Pirelli S0 W270S2 => 383€ per band (iBTW);
Ik weet niet waar mijn hoofd zat gisteren.

In ieder geval: als iemand iets zinnigs over deze twee banden kan zeggen: graag.

300-400 euro voor 1 band?

Moet de load index trouwens 98 zijn of is 94 ook gewoon goed?
 
Last edited:
Waar kan ik het beste de originele Tesla 18" velgen kopen? (in een shop, dus incl BTW). In mijn account kan ik bij Tesla zelf zo te zien geen velgen kopen?

Wat is beter, de Continental TS860S of Nokian WR A4?
In het vraag en aanbod draadje staan ze regelmatig, maar dan nog met zomerbanden. Die eraf halen en winterbanden erop, of juist je huidige banden vervangen door winterbanden en de nieuwe velgen + banden opslaan. Pakt goedkoper uit dan bij tesla bestellen, denk ik.
Ik deed zelf het laatste maar heb dan ook al 30K kilometers gereden met de zomerbanden.
 
  • Love
Reactions: XanderB
Dinsdag winterbanden erop gekregen. De LM herinnerde mij eraan dat ik dat op tijd moest doen.

Het zijn Pirelli’s, niet fijn, veel gehobbel, onbalans en rol geluid.

Ik ga toch maar eens bellen voor andere banden denk ik.
Kun je aangeven welke Pirelli's het exact zijn? Sta op het punt om die dure Pirelli sottozero 3 PNCS TO te kopen, maar als jij die banden hebt, ga ik nog even diep nadenken.
 
In het vraag en aanbod draadje staan ze regelmatig, maar dan nog met zomerbanden. Die eraf halen en winterbanden erop, of juist je huidige banden vervangen door winterbanden en de nieuwe velgen + banden opslaan. Pakt goedkoper uit dan bij tesla bestellen, denk ik.
Ik deed zelf het laatste maar heb dan ook al 30K kilometers gereden met de zomerbanden.
Ik schaf ze zakelijk aan en koop ze liever bij Tesla zelf. Maar nogmaals, hoe doe ik dat dan? Ik zie ze niet in de shop staan.
 
  • Dinsdag winterbanden erop gekregen. De LM herinnerde mij eraan dat ik dat op tijd moest doen.

    Het zijn Pirelli’s, niet fijn, veel gehobbel, onbalans en rol geluid.

    Ik ga toch maar eens bellen voor andere banden denk ik.
    Ik ben blij dat ik niet via een leasemaatschappij rij. Het is nu 15° buiten, om dan met winterbanden te gaan rijden... pfff

    Wel jammer dat je inderdaad niet meldt welke banden dit zijn, er zijn zo ontzaggelijk veel types en maten
 

  • Ik ben blij dat ik niet via een leasemaatschappij rij. Het is nu 15° buiten, om dan met winterbanden te gaan rijden... pfff

    Wel jammer dat je inderdaad niet meldt welke banden dit zijn, er zijn zo ontzaggelijk veel types en maten

Het is inderdaad nog helemaal geen weer om op winterbanden te rijden. In Belgie kies je ook gewoon zelf wanneer je de banden wisselt. Is het in Nederland dan anders?
 

  • Ik ben blij dat ik niet via een leasemaatschappij rij. Het is nu 15° buiten, om dan met winterbanden te gaan rijden... pfff

    Wel jammer dat je inderdaad niet meldt welke banden dit zijn, er zijn zo ontzaggelijk veel types en maten
Ja, je kunt ook wachten tot opeens iedereen wil gaan wisselen. Bij mij gooi ik ze er ook op binnenkort en deze blijven erop tot april. Teveel wintersport ritjes in de winter ;)
 
Ja, je kunt ook wachten tot opeens iedereen wil gaan wisselen. Bij mij gooi ik ze er ook op binnenkort en deze blijven erop tot april. Teveel wintersport ritjes in de winter ;)

Ik heb de banden al gekocht in de zomer (gaan op de Aerovelgen, dus nog niet laten monteren). Wachten tot de winter is inderdaad misgrijpen of op zijn minst meer betalen.

Half december is de eerste trip naar de sneeuw, dus ze zullen wel ergens begin december erop gaan, uitgaande van de afgelopen jaren.
 
  • Like
Reactions: CJA Hulskamp
Aanstaande zaterdag heb ik de banden wissel bij de lokale Profile gepland staan. Wat is jullie ervaring met Tesla's op de brug zetten? Hebben deze toko's de rubberen jack pads zelf? Zijn die echt nodig?

Hij staat op de lift, maar ik zie geen speciale schijfjes er onder zitten?

IMG_20191019_091654.jpg
 
Hij staat op de lift, maar ik zie geen speciale schijfjes er onder zitten?

View attachment 467771
maar die schotels van de hefbrug hebben rubberpads. Als je die nu maar onder de hefpunten van de auto zet, kan er volgens mij niet zoveel mis gaan. Natuurlijk kan die schotel nu deels op de omgeving van het hefpunt kracht uitoefenen maar daar kan het echt wel tegen.
Wat je niet moet doen is een krik met een ijzeren schotel midden in de batterijplaat of je onderdorpel zetten, maar er wordt wel erg paniekerig gedaan over dat opkrikken.
 
Gisteren Conti 850 erop: prima banden, stil genoeg en trillingsvrij (Roadforce gebalanceerd dan wel!) op 18” aero. Nu 400 km mee gereden.
Overigens: bij 40.000 km zouden de Pilot Sports 4 wel op zijn geweest aan de voorzijde. Heb die achtergelaten. Achterzijde na 31.500 nog 5 mm over dus die halen de 60.000 wel. (Ter indicatie van mijn rijstijl: gemiddeld verbruik sinds 5 maart is 159 Wh per km. Ik rij meestal chill na de eerste twee maand wat gespeeld te hebben)