Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Werkelijke wachttijd - Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag dan toch de dag. Lagen nog wat formulieren in de auto, blijkt dat er een onderdeeltje ontbrak wat in de usa besteld moest worden. Dat verklaart wel voor mij waarom het wat langer leek te duren dan gehoopt, maar verder. Wauw.

tessie1.png


Ik snap de glimlach. Ik heb de glimlach.

Waarom worden de kentekenplaten toch altijd weggeshopt?
Ik heb juist moeite moeten doen om deze weer zichtbaar te maken omdat we bij de afleveringsfoto voor de auto waren gaan staan... :rolleyes:

image.jpeg


(zie https://teslamotorsclub.com/tmc/posts/500743/)
 
Afgelopen vrijdag telefonisch te horen gekregen dat ik Black Falcon dinsdag a.s. kan ophalen in Tilburg.
Taz mag dan daar blijven, bij al z'n vriendjes.
Vandaag Taz nog een laatste wasbeurt (2 emmers) gegeven. Interieur extra gecleaned. Kortom hij kan met een gerust hart "uit logeren".

Vorige week vrijdagmiddag in de SeC in Den Haag een interessante 90D aangeboden gekregen. Deze was reeds in Nederland en kon snel geleverd worden (nog dit kwartaal). Na enig overleg kon ik me ook vinden in de inruil van de S85. Thuis gekomen de knoop door gehakt,
Feitelijk moest ik het van mijn vrouw doen..... (dus onder dwang). Telefoontje naar Tesla en de deal was rond.
Maandag na het weekend de overige zaken geregeld... en nu wachten tot dinsdag 13 september 2016 14:00.

Krijg toch weer dat Sinterklaas gevoel.....
 
Afgelopen vrijdag telefonisch te horen gekregen dat ik Black Falcon dinsdag a.s. kan ophalen in Tilburg.
Taz mag dan daar blijven, bij al z'n vriendjes.
Vandaag Taz nog een laatste wasbeurt (2 emmers) gegeven. Interieur extra gecleaned. Kortom hij kan met een gerust hart "uit logeren".

Vorige week vrijdagmiddag in de SeC in Den Haag een interessante 90D aangeboden gekregen. Deze was reeds in Nederland en kon snel geleverd worden (nog dit kwartaal). Na enig overleg kon ik me ook vinden in de inruil van de S85. Thuis gekomen de knoop door gehakt,
Feitelijk moest ik het van mijn vrouw doen..... (dus onder dwang). Telefoontje naar Tesla en de deal was rond.
Maandag na het weekend de overige zaken geregeld... en nu wachten tot dinsdag 13 september 2016 14:00.

Krijg toch weer dat Sinterklaas gevoel.....
Proficiat!

Maarreuh... is dat een classic minder ?:(
 
Ik had een Tesla in bestelling staan voor levering op 1 januari 2017. Tesla probeert nu klanten op te bellen om te zorgen voor een vroegere levering (ik vermoed targets halen en dergelijke tegen het einde van het jaar). Ik zou hem al eind november kunnen hebben.

Verwachten jullie nog een update in het derde of vierde kwartaal, als ik zou wachten tot in januari 2017? Ik heb vernomen dat het productieproces op ongeveer 3 tot 4 weken van afleverdatum ligt?

Eventueel zou ik wachten om upgrade naar 100D (ipv 90D) nog af fabriek te krijgen. Maar vermoedelijk lukt dit niet voor januari 2017?

Veel vragen dus...
 
Elon heeft ooit gezegd dat ze 20 verbeteringen per week doorvoeren. De meeste zijn kleine aanpassingen, maar soms ook grotere, zoals hardware voor autopilot 1.0/1.5/2.0 etc.

In principe geldt hier hetzelfde advies als bij computers: Hoe langer je wacht des te meer nieuwe features je kunt verwachten. Echter, dan zul je altijd blijven wachten op the next big thing. Je kunt voor jezelf beter beslissen welke features voor jou must have zijn en dan de knoop doorhakken.
 
Ik had een Tesla in bestelling staan voor levering op 1 januari 2017. Tesla probeert nu klanten op te bellen om te zorgen voor een vroegere levering (ik vermoed targets halen en dergelijke tegen het einde van het jaar). Ik zou hem al eind november kunnen hebben.

Verwachten jullie nog een update in het derde of vierde kwartaal, als ik zou wachten tot in januari 2017? Ik heb vernomen dat het productieproces op ongeveer 3 tot 4 weken van afleverdatum ligt?

Eventueel zou ik wachten om upgrade naar 100D (ipv 90D) nog af fabriek te krijgen. Maar vermoedelijk lukt dit niet voor januari 2017?

Veel vragen dus...
Mijn upgrade naar p100d af fabriek wordt in november/december geleverd dus dit zou nog moeten lukken. Als je zakelijk rijdt, dit jaar is er nog Energie investeringen aftrek (EIA) Deze komt volgend jaar te vervallen op auto's is mij verteld.
 
Eventueel zou ik wachten om upgrade naar 100D (ipv 90D) nog af fabriek te krijgen. Maar vermoedelijk lukt dit niet voor januari 2017?

Denk dat dit wel zal lukken. Er is al een P100D als inventory gesignaleerd, dus zo krap in de productie zitten ze nu ook weer niet. Het zijn juist de ombouwers die langer zullen moeten wachten. Tesla is namelijk niet zo heel goed in het prompt aanleveren van onderdelen en de service centers zelf zitten ook behoorlijk aan hun capaciteitslimiet. Ik zou het voornamelijk van je eigen fiscale situatie laten afhangen wanneer je die auto juist laat komen.