Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Werkelijke wachttijd - Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Ik zit nog even met 't volgende:

Ik heb een Tesla Wall Connector ontvangen en mijn elektricien komt dat allemaal aansluiten/maken. Maar ik zie even door de bomen 't bos niet meer...

Ik kan dat ding toch aansluiten op een 3x35A aansluiting, niet? Kan ik dan 'maximaal' laden (11KWh) of niet? Want ik lees vanalles over 400V en 230V en wel/geen "Neuter" ("aarde" lijkt me?) maar dat is vooral Belgisch... Ik heb een afspraak met Essent staan dat ze op 22 mei mijn 1x35A komen aanpassen naar 3x35A en voor die tijd komt mijn elektricien de meterkast op orde maken, maar ik begin nu dus te twijfelen of ik het Essent formulier goed heb ingevuld...

Oh en ik heb een "single charger" (dus geen "dual charger").
 
k kan dat ding toch aansluiten op een 3x35A aansluiting
Ja, 3x25A is al voldoende

Kan ik dan 'maximaal' laden (11KWh)
Ja, kan zelf sneller indien je de upgrade aangevinkt hebt 16.5kWh. Dan is 3x25A wel krap hiermee zit je dan direct op de max van je aansluiting en kun je niets anders meer aansluiten, of je moet voor een Maxem oplossing gaan die de boel netjes voor je kan regelen.
 
Last edited:
Mijn 90d werd bevestigd per 27 jan. Hoop dat ie ook op de boot zit. Heb nog niets vernomen van delivery dat ie idd op de boot zou zitten.. myTesla toont nog altijd dat ie onderweg is naar de haven. Zullen wel zien zeker? :)
De Maersk Montana is later vertrokken vanuit Norfolk dan gepland en komt dus enkele dagen later toe. Niet zeker dat dit de boot is tesla's maar is 'my best guess'. Je kan hem hier volgen: MAERSK MONTANA - Container Ship - Scheepsdetails en huidige positie IMO 9305312 MMSI 367759000 | Vessels | VesselFinder
 
Mijn 90d werd bevestigd per 27 jan. Hoop dat ie ook op de boot zit. Heb nog niets vernomen van delivery dat ie idd op de boot zou zitten.. myTesla toont nog altijd dat ie onderweg is naar de haven. Zullen wel zien zeker? :)
De Maersk Montana is later vertrokken vanuit Norfolk dan gepland en komt dus enkele dagen later toe. Niet zeker dat dit de boot is tesla's maar is 'my best guess'. Je kan hem hier volgen: MAERSK MONTANA - Container Ship - Scheepsdetails en huidige positie IMO 9305312 MMSI 367759000 | Vessels | VesselFinder
Dan zal ie nog niet op de boot staan waarschijnlijk...
 
Ik zit nog even met 't volgende:

Ik heb een Tesla Wall Connector ontvangen en mijn elektricien komt dat allemaal aansluiten/maken. Maar ik zie even door de bomen 't bos niet meer...

Ik kan dat ding toch aansluiten op een 3x35A aansluiting, niet? Kan ik dan 'maximaal' laden (11KWh) of niet? Want ik lees vanalles over 400V en 230V en wel/geen "Neuter" ("aarde" lijkt me?) maar dat is vooral Belgisch... Ik heb een afspraak met Essent staan dat ze op 22 mei mijn 1x35A komen aanpassen naar 3x35A en voor die tijd komt mijn elektricien de meterkast op orde maken, maar ik begin nu dus te twijfelen of ik het Essent formulier goed heb ingevuld...

Oh en ik heb een "single charger" (dus geen "dual charger").

Dag Rob,

Je had 1x35A, waaruit ik afleid dat je geen grote verbruikers hebt naast de tesla. Het is dan zonde om meteen naar 3x35A te gaan, 3x25A is voldoende. 3x35A is overigens op zichzelf niet verkeerd, maar wel vrij kostbaar: je betaalt per jaar zo'n € 800 euro meer aan vastrecht dan bij 3x25A.

Voor het maximaal kunnen laden van jouw tesla heb je 3x16A nodig, dan laad je op 11 kW. Je hebt dan nog 9A over per fase. Bij een goede verdeling van de grotere verbruikers over de drie fasen zou dat goed moeten gaan, zeker als je vanaf 23.00 laadt.

Absolute zekerheid dat het goed gaat krijg je met een maxem. De kosten daarvan heb je binnen een jaar terugverdiend door het lagere vastrecht.
 
  • Like
  • Helpful
Reactions: HWS and CO2CLEAN
RobIII, ik heb ergens gelezen dat die dualloader optie verwijderd is omdat het vanaf nu door de lokale tesla handelaar wordt geplaatst op aanvraag. Tegen 2000Eur dacht ik.

Dual chargers (2x11kw) waren echt twee aparte kastjes. Die werden bij bestellingen tot maart 2015 af fabriek ingebouwd, daarna door de Sec's na/bij aflevering.
Maar sinds de neusupdate (meen ik) is er maar een type charger die geüpgraded kan worden tot 16,5kw.

Maar inderdaad, de configurator voor de S laat die 16,5kw charger niet meer als optie zien. Behalve voor de 100, daar staat hij als standaard aangevinkt. Geen idee of het niet noemen bij de 75 en 90 een foutje is.
 
Voor het maximaal kunnen laden van jouw tesla heb je 3x16A nodig, dan laad je op 11 kW. Je hebt dan nog 9A over per fase. Bij een goede verdeling van de grotere verbruikers over de drie fasen zou dat goed moeten gaan, zeker als je vanaf 23.00 laadt.
Daar zou ik mijn elektricien dan even goed naar moeten laten kijken. Ik heb geen idee of alles een beetje goed verdeeld is/kan worden. Daarbij staan de 'grootverbruikers' (wasmachine/droger) juist rond die tijd aan bij ons. Maar ontzettend bedankt voor de tip; ik ga er zeker even mee aan de slag!
 
Hallo iedereen,

ik heb een model x besteld. Op 'mijn tesla' is vermeld dat leverdatum mei/begin juni is. En ongeveer 4 weken geleden is status veranderd naar 'uw tesla is klaar en vervoerd van fabriek naar haven'.
Al 4 weken, misschien langer situatie niet veranderd. Heeft iemand een idee hoelang het ongeveer duurt? ik heb eerdere posten gelezen, over shipping en track/trace wat gelezen, maar bootnaam is dan niet bekend??
Het is 16-1 besteld..
 
Hallo iedereen,

ik heb een model x besteld. Op 'mijn tesla' is vermeld dat leverdatum mei/begin juni is. En ongeveer 4 weken geleden is status veranderd naar 'uw tesla is klaar en vervoerd van fabriek naar haven'.
Al 4 weken, misschien langer situatie niet veranderd. Heeft iemand een idee hoelang het ongeveer duurt? ik heb eerdere posten gelezen, over shipping en track/trace wat gelezen, maar bootnaam is dan niet bekend??
Het is 16-1 besteld..

Dag Emre,
Bij mij hetzelfde, 'Tesla is klaar' nu exact een maand geleden. Wanneer en met welk schip ze overkomen is niet geweten. Het enige wat je kan doen is Maersk schedule opvragen met vertrek vanuit Norfolk (Virginia) of Houston (Texas) en dan zie je welke opties er zijn. Dat gezegd zijnde heb ik ook al gelezen dat er soms schepen met tesla's vertrekken vanuit NY via een andere rederij maar dat lijkt eerder uitzondering... Normaal gezien brengt delivery je op de hoogte als je tesla op de boot staat lees ik hier. Maar ook daarvan zijn tegen-voorbeelden. Ik heb al gelezen dat de status in mytesla veranderde naar 'onderweg per schip', terwijl ie dagen eerder al ingescheept was en er nog geen bericht was van delivery.
Delivery heeft mij per mail aangegeven dat mijn tesla in productie was... een kleine week nadat mytesla aangaf dat ie al uit productie was. Allemaal koffiedik kijken, hele dikke koffie :) Maakt niet uit, eind mei begin juni... het komt dichterbij :)
 
Hallo iedereen,

ik heb een model x besteld. Op 'mijn tesla' is vermeld dat leverdatum mei/begin juni is. En ongeveer 4 weken geleden is status veranderd naar 'uw tesla is klaar en vervoerd van fabriek naar haven'.
Al 4 weken, misschien langer situatie niet veranderd. Heeft iemand een idee hoelang het ongeveer duurt? ik heb eerdere posten gelezen, over shipping en track/trace wat gelezen, maar bootnaam is dan niet bekend??
Het is 16-1 besteld..

Ik had een paar dagen geleden exact dezelfde vraag. Ik ben inmiddels overigens wel al gebeld door mijn DS.