Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Werkelijke wachttijd - Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Komt goed. Wat hebben we geleerd? Status update niet alleen in de nacht. En geen productie voor Europa in laatste maand van een kwartaal is een fabeltje.

Vorige keer duurde de productie 3 dagen.
Uiteraard wordt er wel geproduceerd in de laatste maand voor Europa. Net wel !

Deze wagens zouden in de VS ook niet meer uitgeleverd kunnen worden.
Laatste weken en eerste weken van het kwartaal zijn vooral Europa. Midden kwartaal vooral US.
 
  • Informative
Reactions: Exiteer
Uiteraard wordt er wel geproduceerd in de laatste maand voor Europa. Net wel !

Deze wagens zouden in de VS ook niet meer uitgeleverd kunnen worden.
Laatste weken en eerste weken van het kwartaal zijn vooral Europa. Midden kwartaal vooral US.
Eigenlijk is het flauwekul dat productiegedoe. Als je er één keer mee begint moet je het blijven doen. En dat allemaal voor de koers van het aandeel.
 
  • Like
Reactions: S-19910
Eigenlijk is het flauwekul dat productiegedoe. Als je er één keer mee begint moet je het blijven doen. En dat allemaal voor de koers van het aandeel.

Ja ik snap dat ook niet. Je hebt er inderdaad welgeteld 1 kwartaal profijt van, en daarna is het elk kwartaal weer enorme stressen. Aan de andere kant zit er qua planning wel wat in. Als je 5000 auto's per week produceert wil je die zo snel mogelijk van je productieterrein af.

Dan is het opzich natuurlijk wel handig om al je auto's voor Europa achter elkaar te produceren zodat die direct de container in kunnen naar de haven, aangepast op de planning van dat schoepje.

20.000 auto's op je terrein hebben staan lijkt me onhandig als je een maand moet wachten voordat je auto's naar de haven kunnen. Maar ik zou met dat gestress in Tilburg ivm. die einde kwartaal afleveringen stoppen als ik Tesla was.

Planning valt me overigens wel tegen, als het nu nog 2 maanden nodig zou hebben (met jouw datum van 15-5)

(ondertussen nog geen update)
 
Ik heb trouwens het donkerbruine vermoeden dat er altijd wel een Maersk onderweg is naar Europa.

Heb eens even gezocht.. Ik denk dat Tesla gebruik maakt van de MAERSK TA1 (Transatlantic 1) route. Die doet 23 dagen over een volle enkele reis en 16 dagen tussen Houston en Rotterdam. Er zijn 5 schepen die die route varen:

- Montana
- Iowa
- Idaho
- Ohio
- Kentucy

Dus elke 5,5 dag lig er een TA1 schip in de haven
 
  • Informative
Reactions: Exiteer
Nog steeds niet?
Ik had op 27/1 besteld en ben in overleg met Tesla en Leasemaatschappij 3 weken later overgestapt naar een voorraad model met exact dezelfde config. Nummertje 1 zou gecanceled zijn... Kan nu dus 2 tesla's volgen in mijn account ;-) Nummertje een heeft 5 weken stilgelegen en kreeg pas rond 1 maart een VIN en is gisteren in productie gegaan. Nummertje 2 staat op de Idaho en krijgt volgens mij geen status updates.. ik heb dus het vermoeden dat ze inderdaad in Februari stil hebben gelegen (MCU) of dat ze in de 2e helft van maand 2 tot helft maand 3 van het kwartaal VS orders prioriteit geven.
 
Last edited:
Ik had op 27/1 besteld en ben in overleg met Tesla en Leasemaatschappij 3 weken later overgestapt naar een voorraad model met exact dezelfde config. Nummertje 1 zou gecanceled zijn... Kan nu dus 2 tesla's volgen in mijn account ;-) Nummertje een heeft 5 weken stilgelegen en kreeg pas rond 1 maart een VIN en is gisteren in productie gegaan. Nummertje 2 staat op de Idaho en krijgt volgens mij geen status updates.. ik heb dus het vermoeden dat ze inderdaaf juist in het midden van het kwartaal minder voor Europa bouwen en meer voor VS
Ik had er op een bepaald moment ook 2 in mijn account staan. Maar die hebben ze er na een paar dagen afgehaald. Sterkte met wachten!!:p
 
Paar dagen? Ik heb al weken 2 Tesla's...
Ik had tussentijds contact met Delivery. Bij mij hadden ze buiten mij en leasemij. om besloten de reeds geprodueerde auto (aan jou??; MS75 Solid Black zonder enige accessoire!) te verkopen en een nieuwe te bestellen. Ik dacht dat ze een fout hadden gemaakt en de bestelling van een ander in mijn account hadden gezet... Haha hoe dom kun je zijn?? :)
 
Ik had tussentijds contact met Delivery. Bij mij hadden ze buiten mij en leasemij. om besloten de reeds geprodueerde auto (aan jou??; MS75 Solid Black zonder enige accessoire!) te verkopen en een nieuwe te bestellen. Ik dacht dat ze een fout hadden gemaakt en de bestelling van een ander in mijn account hadden gezet... Haha hoe dom kun je zijn?? :)

Ik heb een solid black met autopilot, dus waarschijnlijk is dit een andere. Het is inderdaad een volledig manueel proces, dus er kunnen vreemde dingen gebeuren...