Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Werkelijke wachttijd - Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Die van mij staat ook al sinds 8 mei op de trein. Ben benieuwd of hij op tijd is voor de Kentucky. Ben bang dat het de Montana zal worden. Hoeveel tijd zit er normaliter tussen aankomst in Rotterdam en aflevering? Montana zou op 11 juni in Rotterdam moeten zijn.
 
Ik heb 't ookal gehad, op de A6 rond hmp 190. Rare gewaarwording. Zit je te genieten van een muziekje, slokje van je flesje water, ineens vol in de ankers.

Misschien niet geheel toevallig, ik had het ook toen ik onder een viaduct reed. Aangezien @MarcelS het ook had bij inrijden van een tunnel heeft dat er misschien wat mee te maken.
 
Ik heb 't ookal gehad, op de A6 rond hmp 190. Rare gewaarwording. Zit je te genieten van een muziekje, slokje van je flesje water, ineens vol in de ankers.

Misschien niet geheel toevallig, ik had het ook toen ik onder een viaduct reed. Aangezien @MarcelS het ook had bij inrijden van een tunnel heeft dat er misschien wat mee te maken.
Misschien iets met een schaduwrand te maken?
 
Ik heb 't ookal gehad, op de A6 rond hmp 190. Rare gewaarwording. Zit je te genieten van een muziekje, slokje van je flesje water, ineens vol in de ankers.

Misschien niet geheel toevallig, ik had het ook toen ik onder een viaduct reed. Aangezien @MarcelS het ook had bij inrijden van een tunnel heeft dat er misschien wat mee te maken.
@MarcelS reed in Maastricht. Dat zal de reden zijn geweest!:D
 
  • Love
Reactions: MarcelS
Yes, dat kan (mits hij inderdaad beide stroken ziet)

Handig vind ik het overigens niet. Je moet dan knipperlichthendel vasthouden in de '3x knipperen stand', en dan wordt het blauwe lijntje een gestippeld blauw lijntje. Dan kun je het stuur zachtjes (niet zo hard dat ie uit AP springt) naar links of rechts bewegen.

Soms wordt 't lijntje geen stippellijntje, en voordat AP dan eindelijk zo ver is knalt AP al vol in de ankers om te remmen voor de auto die je wil inhalen.

Ik vind het maar onhandig. Ik vind AP eigenlijk alleen prettig op lege wegen. Zelfs TACC vind ik eigenlijk maar vervelend, omdat de auto niet rustig afremt. Het is la la la 130, vrachtwagen voor je die je nadert maar nog niet kan inhalen ivm verkeer links, la la la 130, BAM ANKERS, FULL REGEN, BRAKES, HO STOP 80 km/h.

Nou is dat geen Tesla kwaal. Volvo doet dat minstens net zo slecht. Wat dat betreft kunnen ze nog wat leren van DAF vrachtwagens. Heb tijdje terug in een splinternieuwe DAF vrachtwagen gereden met TACC en dat werkte _perfect_. Die nam rustig gas los als je een auto naderde, ging niet in de ankers als een auto vlak voor je invoegt, maar wel harder rijd dan jou (hij kijkt dus of de auto wegrijd of nadert). Hemels was dat. Geen personenauto gezien die dat beter doet tot op heden.
 
Die van mij staat ook al sinds 8 mei op de trein. Ben benieuwd of hij op tijd is voor de Kentucky. Ben bang dat het de Montana zal worden. Hoeveel tijd zit er normaliter tussen aankomst in Rotterdam en aflevering? Montana zou op 11 juni in Rotterdam moeten zijn.

De mijne is sinds 7 mei op de trein. Ik kreeg vanuit de lease maatschappij toen direct een mail dat de “dealer” had aangegeven te leveren in de week van 8 juni (is een vrijdag). Qua tijdspad komt dat overeen met een vaart op de Kentucky. Voor anderen die met de Kentucky gaan zal ongetwijfeld hetzelfde gelden. Persoonlijk zie ik eerder een levering een week later gebeuren. In de week van 8 juni lijkt me nl nog best knap. Helaas kan ik pas vanaf de 18e de auto in ontvangst nemen omdat de huidige lease dan pas ingeleverd kan worden...
 
Kunnen jullie met de AP inhalen? ik zie maar 1 rijstrook op het scherm.
Ja, knipper net zo lang vasthouden totdat de lijn waar je overheen wil gestippeld wordt. Dan begint ‘ie manoeuvre, knippervasthouden totdat ‘ie minstens met de helft van de auto over de streep bent. Wanneer je te vroeg los laat gaar ‘ie met een ruk terug.
Hij doet het niet altijd, nog niet gevonden waar dat aan kan liggen.