Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Werkelijke wachttijd - Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Gezien het feit dat er waarschijnlijk weinig te claimen valt (zie ook je koopovereenkomst) én het feit dat je er al zoveel uren ingestoken hebt zou ik me niet nog meer ergernis op mijn hals halen en nóg meer tijd gaan besteden. Maar goed, dat is jouw beslissing.

Daar heb je natuurlijk ook gelijk in. De onmacht en het feit dat ik dit al lang van tevoren zag aankomen maakt de nodige emoties los. Ik hoop dat ik vanmiddag zeker zoveel positieve emoties voel zodra ik de nieuwe fob in mijn handen krijg.
 
  • Like
Reactions: MarcelS
Na heel wat heen en weer bellen en mailen kan ik hem dan toch vanmiddag ophalen. Pffffff......Wat een gedoe. Je moet er af en toe wel wat voor over hebben om Tesla te rijden. Maar ik ga er vanuit dat ik op de weg terug naar huis vanmiddag alles weer kan vergeten. :)
Ah! Mooi man! Die grijns verschijnt al op je gezicht op het moment dat je het tapijt af rijdt in de fabriek!! Blijft nog dagen zichtbaar!! Gefeliciteerd alvast:):):)
 
Ah! Mooi man! Die grijns verschijnt al op je gezicht op het moment dat je het tapijt af rijdt in de fabriek!! Blijft nog dagen zichtbaar!! Gefeliciteerd alvast:):):)

Bedankt voor de felicitaties :D
Het is de tweede keer toch anders. Inmiddels 118000 elektrische kms er op zitten en ik ga mijn "Blue Dream" zeker ook missen. Het was één van de eerste uitgeleverd met Autopilot hardware en ondanks best de nodige storingen ben ik ook gehecht geraakt aan deze S. Ik kreeg hem in een tijd dat alle Tesla's nog naar elkaar zwaaiden, er 2 SuC's in NL waren. Niet de eerste generatie Tesla rijders, maar ik was in 2014 wel bij de tweede generatie.
Maar een volledig nieuwe S is natuurlijk erg leuk en ik verheug me zeker op de grotere range, de snelle MCU en de dual motor. In juli gaan we een mooie rondrit maken door Noorwegen, dus de kms gaan er snel weer op komen.
 
  • Like
Reactions: HansB and Xfrank
Na heel wat heen en weer bellen en mailen kan ik hem dan toch vanmiddag ophalen. Pffffff......Wat een gedoe. Je moet er af en toe wel wat voor over hebben om Tesla te rijden. Maar ik ga er vanuit dat ik op de weg terug naar huis vanmiddag alles weer kan vergeten. :)

Dan kan je nu alle gedoe achter je laten...
Lekker achter het stuur van je nieuwe Tesla kruipen, en genieten! Heel veel plezier ermee!
 
Omdat aflevering van de S op laatste week
juni staat, vandaag order geplaatst voor plaatsing laadpaal. Levertijd 4 - 5 weken, dus dat zou net moeten lukken;)
Mijn vrouw heeft al besloten dat ze de S samen met zoonlief gaat inrijden als ik de tweede week van juli in Spanje zit voor mijn werk:eek:
 
Omdat aflevering van de S op laatste week
juni staat, vandaag order geplaatst voor plaatsing laadpaal. Levertijd 4 - 5 weken, dus dat zou net moeten lukken;)
Mijn vrouw heeft al besloten dat ze de S samen met zoonlief gaat inrijden als ik de tweede week van juli in Spanje zit voor mijn werk:eek:
Gelukkig is in tegenstelling tot iedere ICE inrijden niet meer nodig ;)
 
  • Like
Reactions: Soepkop
20 minuten te laat bij de aflevering, deels door file, maar deels ook door goed Tesla gebruik dat de navigatie je over heel vreemde route’s wil sturen. Zelfs de weg naar Tesla zelf blijkt lastig voor een Tesla :). Geen probleem, want de introductie was nog aan de gang. Er werd net verteld dat de nieuwe Tesla nu zichtbaar moest zijn in de app. Telefoon gepakt en het klopte. Toen kwam het verzoek om niet......(zal dat nou mijn auto zijn waarvan de achterklep open gaat onder dat doek?)......met de bediening te spelen. Sorry...ik was met mijn telefoon aan het spelen en ineens ging de achterklep open.....het was dus mijn auto:)
De S zag er prachtig uit. Alle naden veel netter dan op de vorige. Netjes in de lak. Het nieuwe lichte interieur is prachtig (nog wel met essenhout).
Onderweg vallen al veel verbeteringen op tov mijn 2014 S. Deze is sneller in de tussensprints vanaf zo’n 80km/u. De stoelen zijn enorm veel beter. De nieuwe MCU is bloedsnel. Alles ziet er ook veel scherper uit. De AP was na 26km gekalibreerd. Eerste reactie is dat hij veel beter is dan ik had verwacht. Wel 2 keer phantombreaking gehad. Je schrikt je echt rot.
Al met al is alles toch goed gekomen en had ik zeker de Tesla grin weer.