Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Werkelijke wachttijd - Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Mijn tech pakket is door de DS ook aangepast naar de nieuwe versie met auto pilot, maar ik heb nog een 6 staan in het VIN. Het is wel zo dat mijn auto inmiddels al zo'n 3 weken terug geproduceerd is.

Maar het lijkt mij voor Tesla zelf toch vrij onduidelijk als nummer 7 voor autopilot staat, maar een ander nummer ook autopilot kan zijn. Ben eigenlijk wel benieuwd hoe ze die verschillen überhaupt beheren/opslaan, ook in verband met de software die over the air naar de auto's toe gaat :)
 
Mijn tech pakket is door de DS ook aangepast naar de nieuwe versie met auto pilot, maar ik heb nog een 6 staan in het VIN. Het is wel zo dat mijn auto inmiddels al zo'n 3 weken terug geproduceerd is.

Maar het lijkt mij voor Tesla zelf toch vrij onduidelijk als nummer 7 voor autopilot staat, maar een ander nummer ook autopilot kan zijn. Ben eigenlijk wel benieuwd hoe ze die verschillen überhaupt beheren/opslaan, ook in verband met de software die over the air naar de auto's toe gaat :)

Officieel weten we niet waar die cijfers voor staan. Het is maar een gok gebaseerd op de veranderingen die we gezien hebben in de configurator. En idd, ook bij de 6 zou je reeds alle auto-pilot hardware moeten hebben. De VIN kunnen ze echter niet meer aanpassen eens hij is geproduceerd. Ik vermoed dat ze bij een 6 gewoon alles activeren via software en er zo in de praktijk een 7 van maken.

In de periode tussen 18/9 en 10/10 wist niemand nog van de auto-pilot af dus mogelijk is tijdens een paar weken hardware geïnstalleerd die niet geactiveerd was. Voor Tesla kan het nuttig zijn die wagens te kunnen onderscheiden van de wagens waar de hardware wel al meteen geactiveerd werd. Dit zou het verschil tussen de 6 en 7 kunnen verklaren.
 
Wat ik heb begrepen is dat je nu standaard wel de autopilot hardware krijgt, maar als je het oude tech pakket hebt of helemaal geen tech pakket, dan wordt de autopilot software ook niet aangezet. Wel krijg je dan de "basis" safety voorzieningen zoals ACC en de snelheids borden herkenning.
Als je het nieuwe tech pakket bestelt of je zet je oude om naar nieuw, krijg je de autopilot functie zodra deze beschikbaar is.
 
Zouden de geruchten over de €/$500 "activatiekost" voor autopilot op het oude Techpack dan toch waar zijn?
6: betalen
7: inbegrepen

Ik denk dat iemand in deze situatie best volgende dinsdag, tijdens de First Tuesdays meeting, aan de Tesla vertegenwoordiger(s) vraagt hoe de vork aan de steel zit. De situatie is alles behalve duidelijk. Toen mijn P85 nog in bestelling was, heb ik telefonisch te horen gekregen dat alles op de wagen zat en er niets moest gedaan worden. Daar waar er verschillende andere mensen zijn waarbij de configuratie van het tech package toch nog werd aangepast om zeker te zijn dat ze werkende auto pilot features zouden hebben. Ik ben er niet op doorgegaan omdat ik toch naar een P85D ben overgestapt.

Die 500 EUR was volgens mij het verschil tussen tech package met of zonder parkeersensoren. Daarnaast zitten de mistlichten nu ook standaard in het tech package.
 
Heb er destijds ook niet over doorgevraagd omdat ik zowel Tech package als parkeersensoren had besteld en dus gratis kon upgraden maar heb op het forum wel meermaals zien voorbijkomen dat de DS gezegd zou hebben dat er een activatiekost van €/$500 zou zijn.
Als mijn agenda het toelaat ga ik naar de volgende First Tuesday en zal ik eens informeren.
 
Ik heb zowel van de DS als van de Sales per mail de bevestiging dat ik de autopilot krijg. Dus ik ga er maar vanuit dat ik het dan ook echt krijg ;)

Wel nog even navragen hoe het met de mistlampen zit. Die had ik ook besteld. Zou leuk zijn om een refund te krijgen omdat ze ook in het nieuwe tech package zitten.
 
die van mij staat ook al 12 dagen 'in productie'. Contact opgenomen met DS en feedback gekregen dat dit niet op een paar dagen meer of minder kunnen inschatten. tussen het geproduceerd zijn en het effectief op transport vertrekken kan ook enige tijd zitten. Als het volgende stadium "in transit" zichtbaar wordt, is de auta al effectief onderweg. Pas van zodra de auto op de boot staat kunnen we een exactere datum van oplevering geven - meestal 3 weken voor die datum... Wachten duurt toch lang :wink:
 
Ik wilde net gaan posten dat de mijne ook al een dag of 10 - 12 op "in productie staat"... dus toch nog even snel vanmorgen op Mijn Tesla pagina gekeken en... "Uw Model S is onderweg vanuit de fabriek." :biggrin:

Ik ga alvast met mijn verrekijker aan de kust staan zwaaien naar de boot :wink:. Hmmm, boot, december... zou het dan toch nog "zie ginds komt de stoomboot" worden :tongue: