Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Werkelijke wachttijd - Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Woohoo, dan kan het aftellen eindelijk echt beginnen :biggrin:


Rara wat ik vandaag in My Documents heb gevonden... De eindfactuur! Meestal ben ik niet zo blij als ik een factuur krijg maar voor Tesla maak ik graag een uitzondering. :love:
En een factuur komt nooit alleen, dus ook een e-mail van mijn (en jouw) DS met dezelfde info als die jij hebt gekregen. Onze wagens zullen elkaar dus onderweg gezelschap kunnen houden.

Lezers die een wagen uit productie hebben gehad rond de eerste week van februari (bij mij was het 4/2), hebben een goede kans ook in deze batch te zitten. Ik vermoed dat de weersomstandigheden en de stakingen in de havens van de west coast voor wat vertraging hebben gezorgd.
 
Wat zou de SEC ervan zeggen als Tesla al in januari, februari, maart auto's factureert, deze na 31 maart levert en ze wel in de omzetten die ze publiceren meetellen?

Tja. In ieder geval heb ik wel de eindfactuur al een tijdje staan, dus zoals het nu gaat krijg ik mijn BTW eerder terug dan dat ik de auto daadwerkelijk geleverd krijg ;-) Dat is wel geinig. Maar niet hoe het zou moeten. En de SEC vind dat soort geintjes helemaal niet leuk....
Ik vermoed dat ze dat wel goed geregeld hebben overigens.
 
Een korte samenvatting over mijn eerste 2 dagen met de P85D.

Acceleratie: insane... werkelijk waanzinnig.
Goede wegligging, zeer comfortabele stoelen, stille cabine (ik heb de laatste 4 maanden met een Mini Cooper S gereden :rolleyes:).

Reeds 3 verschillende superchargers bezocht (roadtrip naar Meppel, via Urmond, Zevenaar en Zwolle).
Straks komen we terug naar België om dan via Aartselaar of Gent een dagje naar de kust te gaan.

Het is gemakkelijk om 220w te behalen met TACC, maar als je plezier hebt met de wagen stijgt dit al snel naar 320w (of meer), vandaar dat we ook in Zevenaar een tussenstop hebben moeten maken :love:.

1 minpuntje: vocht in 1 voorlicht.

Foto's:
IMG_6483.JPG

IMG_6489.PNG
 
staggered setup= andere maat achter als voor?

Ja, vroeger 245 / 265, nu 245 / 245. Ik denk dat de hoofdreden opnieuw een logistieke vereenvoudiging is. Alle kleine beetjes helpen om de productie hoger te krijgen. Nu dus maar 1 maat 21 inch banden en ook maar 1 maat 21 inch velgen meer. Maar ik denk dat de Q1 leveringen voor Europa van de P85D nog staggered zullen zijn.

Het geeft wel aan dat Tesla het moeilijk heeft om de productie te schalen. Wanneer de nieuwe verflijn beschikbaar zal zijn later dit jaar, zal dat ook wel een positieve invloed hebben.
 
Ja, vroeger 245 / 265, nu 245 / 245. Ik denk dat de hoofdreden opnieuw een logistieke vereenvoudiging is. Alle kleine beetjes helpen om de productie hoger te krijgen. Nu dus maar 1 maat 21 inch banden en ook maar 1 maat 21 inch velgen meer. Maar ik denk dat de Q1 leveringen voor Europa van de P85D nog staggered zullen zijn.

Het geeft wel aan dat Tesla het moeilijk heeft om de productie te schalen. Wanneer de nieuwe verflijn beschikbaar zal zijn later dit jaar, zal dat ook wel een positieve invloed hebben.
Nog een reden om je velgen over te zetten pvh als jij je P85+ doorschuift intern:smile:
 
Ik heb mijn P85D vervroegd donderdag al kunnen afhalen ipv maandag as. dankzij de inspanningen van de Tesla equipe in Aartselaar. Dank u Karolien en allen! :biggrin:
Ondertussen al een beetje mee gereden. Alle wachtenden kan ik alvast een hart onder de riem steken. Het is het wachten waard!! De auto rijdt geweldig en hij ziet er prachtig uit.
Bij het afhalen was alles in orde. De auto heeft de next gen seats voor en achteraan. Hij heeft ook het verwarmd stuurwiel.
Voor mij is het een eerste Tesla en het blijft verbazen om de auto in versnelling te plaatsen, niets te horen en dan in stilte te vertrekken.
Eerst en vooral rijdt de auto gewoon erg comfortabel en aangenaam. De wegligging is top. De auto kleeft aan de weg in de bochten. De stoelen zitten als gegoten.
Dan is er de acceleratie. De acceleratie is inderdaad adembenemend. Bij de eerste keer voluit is het echt wel verbazingwekkend. Ik krijg er voorlopig nog niet genoeg van. Sommige passagiers vinden het eerder onaangenaam, anderen fantastisch. Ook het hernemen is echter buitengewoon vlot en de auto heeft gewoon vermogen te over.
Over het verbruik kan ik nog niet veel zinnigs zeggen. Dat ligt eerder nog aan de hoge kant. Voor het overige moet ik me vooral inhouden om niet eender welk excuus te gebruiken om met de auto te gaan rijden.
IMG_1702.jpg
 
Ik heb mijn P85D vervroegd donderdag al kunnen afhalen ipv maandag as. dankzij de inspanningen van de Tesla equipe in Aartselaar. Dank u Karolien en allen! :biggrin:
Ondertussen al een beetje mee gereden. Alle wachtenden kan ik alvast een hart onder de riem steken. Het is het wachten waard!! De auto rijdt geweldig en hij ziet er prachtig uit.
Bij het afhalen was alles in orde. De auto heeft de next gen seats voor en achteraan. Hij heeft ook het verwarmd stuurwiel.
Voor mij is het een eerste Tesla en het blijft verbazen om de auto in versnelling te plaatsen, niets te horen en dan in stilte te vertrekken.
Eerst en vooral rijdt de auto gewoon erg comfortabel en aangenaam. De wegligging is top. De auto kleeft aan de weg in de bochten. De stoelen zitten als gegoten.
Dan is er de acceleratie. De acceleratie is inderdaad adembenemend. Bij de eerste keer voluit is het echt wel verbazingwekkend. Ik krijg er voorlopig nog niet genoeg van. Sommige passagiers vinden het eerder onaangenaam, anderen fantastisch. Ook het hernemen is echter buitengewoon vlot en de auto heeft gewoon vermogen te over.
Over het verbruik kan ik nog niet veel zinnigs zeggen. Dat ligt eerder nog aan de hoge kant. Voor het overige moet ik me vooral inhouden om niet eender welk excuus te gebruiken om met de auto te gaan rijden.

Proficiat, blu! Morgenochtend minstens 100 Km doen om koffiekoeken te gaan halen (alle bakkers in de directe omgeving als bij wonder gesloten). :biggrin:
 
Ik heb mijn P85D vervroegd donderdag al kunnen afhalen ipv maandag as. dankzij de inspanningen van de Tesla equipe in Aartselaar. Dank u Karolien en allen! :biggrin:
Ondertussen al een beetje mee gereden. Alle wachtenden kan ik alvast een hart onder de riem steken. Het is het wachten waard!! De auto rijdt geweldig en hij ziet er prachtig uit.
Bij het afhalen was alles in orde. De auto heeft de next gen seats voor en achteraan. Hij heeft ook het verwarmd stuurwiel.
Voor mij is het een eerste Tesla en het blijft verbazen om de auto in versnelling te plaatsen, niets te horen en dan in stilte te vertrekken.
Eerst en vooral rijdt de auto gewoon erg comfortabel en aangenaam. De wegligging is top. De auto kleeft aan de weg in de bochten. De stoelen zitten als gegoten.
Dan is er de acceleratie. De acceleratie is inderdaad adembenemend. Bij de eerste keer voluit is het echt wel verbazingwekkend. Ik krijg er voorlopig nog niet genoeg van. Sommige passagiers vinden het eerder onaangenaam, anderen fantastisch. Ook het hernemen is echter buitengewoon vlot en de auto heeft gewoon vermogen te over.
Over het verbruik kan ik nog niet veel zinnigs zeggen. Dat ligt eerder nog aan de hoge kant. Voor het overige moet ik me vooral inhouden om niet eender welk excuus te gebruiken om met de auto te gaan rijden.

schitterend, op één kleine bemerking na.

-> je vooral NIET inhouden. ieder excuus is goed om een ritje te maken.

Suc in Gent al geprobeerd ? Vergelijk even met die in Nijvel.
Vergeet Oosterhout ook niet. Vandaar naar Urmond.