Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Werkt iphone face id unlock terwijl telefoon op wireless charging pad ligt van een Tesla model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Ja, soms gaat een telefoon wel eens op slot. En ondanks dat je er niet aan behoort te komen tijdens het rijden, is er soms toch heel even de behoeft (bijv. om lader locatie te zien e.d.). Vandaar deze vraag: Werkt iphone face id unlock terwijl telefoon op wireless charging pad ligt van een Tesla model 3.
Ook omdat die nieuwe iphones geen vingerafdrukscanner meer hebben. Dank alvast voor de input.
 
Ja, soms gaat een telefoon wel eens op slot. En ondanks dat je er niet aan behoort te komen tijdens het rijden, is er soms toch heel even de behoeft (bijv. om lader locatie te zien e.d.). Vandaar deze vraag: Werkt iphone face id unlock terwijl telefoon op wireless charging pad ligt van een Tesla model 3.
Ook omdat die nieuwe iphones geen vingerafdrukscanner meer hebben. Dank alvast voor de input.
Bij mij niet (M3 / Iphone 13)
Er is wellicht een instelling mogelijk -> tijdens laden blijft scherm actief (kon voorheen bij Iphone / nu niet actief/getest)
 
  • Like
Reactions: coolname
Nee. Niet als je gewoon achter het stuur zit.

Wel als je je hoofd beweegt en 'boven' je iPhone houdt. Je hebt dan een levensgevaarlijke houding aangenomen.

Er is een instelling 'Aandacht vereist' (o.i.d.) die je kunt uitschakelen op je iPhone. Misschien 'pakt' 'ie dan je gezicht eerder.

Je kunt wel je code intoetsen zonder je telefoon op te pakken.
 
  • Like
Reactions: coolname
@SparkyM3LR4WD en @SpaceWagon dank voor jullie snelle en heldere antwoorden. Daar heb ik wat aan! thx.

Zou ik hier (en jullie als iphone bezitters) misschien dan ook volgende vraag mogen stellen (die had ik al bij beginnersvragen gesteld, maar ik vraag me af of ik daar helemaal begrepen werd):

Momenteel heb ik een Android phone en kan ik mijn Tesla openen en afsluiten vanuit de notifications die linksboven altijd zichtbaar zijn en als ik bluetooth connectie heb met de auto kan dat heel snel en zonder wachttijd (niet zoals die er wel is met opstarten App). Zie plaatje hieronder zoals dat er bij Android uit ziet.

Nu mijn vraag, omdat ik overweeg over te stappen op iPhone: heeft die dat ook? Of zoiets? (dus snel openen zonder App vertraging)?
Ik bedoel dus niet de Tesla widget (want die gaat toch via mobiele data gezien zijn traagheid volgens mij). En bovendien start die widget bij ios bij aanklikken gelijk de hele app op (klopt dat)? Ik bedoel ook niet het passief openen als je met je telefoon echt heel dicht in de buurt bent, als je zelf de deurklink pakt. De toepassing die ik bedoel ik het op afstand openen als mijn vrouw of kids iets nodig hebben en ikzelf wel enigszins in de buurt ben (op camping of in huis bijv.).

En eigenlijk ook algemeen: zijn er nog meer dingen die beter/minder goed/uitgebreider etc. zijn binnen iPhone icm Tesla in vergelijking met Android?

Eigenlijk zijn hier dus 3 vragen:
1 openen op iphone via bluetooth (zoals op Android via notifications)
2. start complete Tesla bij iphone op als je een knop op de Tesla app widget bedient?
3. nog andere voor- nadelen van ios t.o.v. android voor specifiek Tesla bediening?

Mvg en bvd
Screenshot_20220702-231042_One UI Home.jpg
 
Dat is de widget inderdaad, die ik al noemde. Die gaat volgens mij dus via data, als dat hetzelfde is als bij Android. En soms duurt het daarmee best wel lang voor de auto van het slot afgaat. Klopt dat voor iPhone ook?
En ik heb een keer gezien dat als je op een van de knopjes op deze widget drukt, de complete app ook opstart. Klopt dat?
 
in ons huishouden is er een Android en een IPhone gekoppeld aan een model 3. Mijn ervaring is dat ik met mijn IPhone nooit problemen heb om de auto te openen of te sluiten. Bij de Android telefoon moet er soms even de app opnieuw opgestart worden. Ben (niet alleen daarom) meer tevreden met de IPhone. Let wel n=1
 
  • Like
Reactions: coolname
in ons huishouden is er een Android en een IPhone gekoppeld aan een model 3. Mijn ervaring is dat ik met mijn IPhone nooit problemen heb om de auto te openen of te sluiten. Bij de Android telefoon moet er soms even de app opnieuw opgestart worden. Ben (niet alleen daarom) meer tevreden met de IPhone. Let wel n=1
Dank voor het delen van jouw ervaring. Ook belangrijk natuurlijk inderdaad.
Even voor de zekerheid: Op de Android staan alle achtergrondgegevensopties aan en energiebesparingsopties uit?
- gegevensverbr. achtergrond toestaan
- app toestaan bij Geg. besp. aan
- batterijverbr. optimalis.: niet geoptimaliseerd

(Mij mij haperde het openenen eerder nl. ook wel eens, maar sinds deze aanpassingen van de settings niet meer. Dus bij deze ook ter info voor wie er wat aan heeft uiteraard.)