Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wie doet wat?

This site may earn commission on affiliate links.
Kijkend naar de eerste post van dit draadje willen jullie van mijn diensten geen gebruik maken;) Ik ben jaren werkzaam geweest als neuroloog met expliciet veel aandacht voor neurofysiologie (dus toch een beetje ICT :p ). Nu gepensioneerd en daarom inmiddels geschrapt uit het BIG-register.
 
Nog een IT'er en werkzaam in de security consulting. Momenteel security architect bij een groot financieel bedrijf.

Enne, juist omdat ik wat meer van privacy en security op het internet snap gebruik ik uitsluitend pseudoniemen. Ik begrijp niet helemaal waarom mensen zo graag met naam en toenaam hun hele hebben en houden publiceren.
 
  • Like
Reactions: basvk
Nog een IT'er en werkzaam in de security consulting. Momenteel security architect bij een groot financieel bedrijf.

Enne, juist omdat ik wat meer van privacy en security op het internet snap gebruik ik uitsluitend pseudoniemen. Ik begrijp niet helemaal waarom mensen zo graag met naam en toenaam hun hele hebben en houden publiceren.
Relatief veel mensen op dit forum hebben elkaar persoonlijk leren kennen tijdens evenementen zoals de e-rally. En de uitingen op dit forum zijn van dusdanig niveau dat men zich daarvoor niet hoeft te schamen. Dit maakt dat velen - ook ik - het niet bezwaarlijk vinden dat onze identiteit kenbaar is.

Bovendien geldt voor mij dat ik (en mijn andere kantoorgenoten) ook vrij prominent op onze kantoorwebsite te vinden zijn, met daar vervolgens weer koppelingen naar onder andere linked-in profielen.

Ik zie dus niet direct een bezwaar tegen deze openheid. Ik zie daarentegen wel voordelen: anonimiteit maakt dat sommigen menen alles te kunnen roepen op het internet, dat vind ik nu ook niet direct een pluspunt van anonimiteit.

Maar goed, ik ben slechts een eenvoudig advocaat en geen expert op security! :D
 
Nou, kleine toelichting dan: Als je werkzaam bent op het gebied van security, en dan in de specifieke gebieden waar ik werkzaam in ben, dan ben je high-profile target voor de wat minder vriendelijke medemens. Dat is reden 1. Reden 2 is de tracking, tracing en profiling die gangbaar is in de branche, en ook buiten de branche. Laat maar zitten. Ik heb niet voor niets geen social media accounts.

Ik heb geen enkel probleem om me bekend te maken met naam en toenaam op meetings. Daar worden we niet gevolgd door de Googles, Apples en Facebooks van deze wereld. Ik heb niets te verbergen, maar niet de hele wereld hoeft te kunnen voorspellen wat ik doe en denk. Met name dat derde concern heeft een zekere reputatie als het op hun producten (jij en ik) en klanten (bijvoorbeeld een zekere, nu opgeheven firma uit de UK en wie weet nog meer) aankomt.
 
Nou, kleine toelichting dan: Als je werkzaam bent op het gebied van security, en dan in de specifieke gebieden waar ik werkzaam in ben, dan ben je high-profile target voor de wat minder vriendelijke medemens. Dat is reden 1. Reden 2 is de tracking, tracing en profiling die gangbaar is in de branche, en ook buiten de branche. Laat maar zitten. Ik heb niet voor niets geen social media accounts.
<knip>
Ik snap je volkomen. Pas na het stoppen van mijn werkzaamheden, ben ik wat meer mededeelzaam in internet fora geworden. Ik heb welgeteld één social media account (LinkedIn), waar ik overigens ook zeer spaarzaam gebruik van maak. En inderdaad TTP is een pest.:mad: Ik laat soms aan wat naïvere familieleden zien wat er gebeurt als je een willekeurige website bezoekt en je in de browser kijkt naar de soorten cookies, tracers enz, die geopend worden en geplaatst worden op de PC. Ook nu nog schrikken de meesten daarvan:D
 
  • Like
Reactions: horta and PaulusdB
CTO bij www.morganphilips.com een international in de recruitment industry. Nog een IT-er erbij dus. Daarvoor CTO bij www.hudson.com een Amerikaanse multinational in dezelfde markt. Per april 2018 is Hudson Europa afgesplitst en overgenomen door Morgan Philips, waarvan het hoofdkantoor in Parijs ligt. In plaatst van een paar keer per jaar met het vliegtuig naar Londen nu dus regelmatig met de MS naar Parijs en dat bevalt me uitstekend!
 
COO bij een startup welke een besturing heeft ontwikkeld voor autonoom rijdende voertuigen voor op de openbare weg. Systeem is gepatenteerd en we gaan er nu mee de markt op.
Helaas weinig tijd voor meetups maar wel te vinden op events voor autonome voertuigen.