Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wie ervaart een lagere laadsnelheid/range met de 85kWh na update?

This site may earn commission on affiliate links.
update: mediation afloop met een maand uitgesteld tot eind maart 2020.
Ik denk wel dat ik Tesla alvast een brief ga sturen en hen op het punt wijzen. Daarbij linkjes en een print van een paar uitgebreide posts op TMC.

In de brief geef ik dan aan de resultaten uit de VS voor nu af te wachten, maar dan heb ik Tesla in ieder geval geïnformeerd.

Mijn strekking: Je mag zoiets niet aanpassen aan mijn auto zonder mij correct te informeren en toestemming te vragen.
 
Als je denkt dat je sterker staat door tesla op de hoogte te stellen van vermeend tekort komen, dan zou ik die brief gelijk door je rechtshulp laten opstellen. Het is duidelijk dat dit niet iets is waar ze hier lokaal iets over te zeggen hebben zodat je er mens-tot-mens uitkomt met prettige communicatie. In die zin is een zelf opgestelde brief zonder duidelijk juridisch plan tijdverlies in het beste geval en in het ergste geval een kans voor Tesla om de verdediging voor te bereiden.
 
Ik denk wel dat ik Tesla alvast een brief ga sturen en hen op het punt wijzen. Daarbij linkjes en een print van een paar uitgebreide posts op TMC. In de brief geef ik dan aan de resultaten uit de VS voor nu af te wachten, maar dan heb ik Tesla in ieder geval geïnformeerd. Mijn strekking: Je mag zoiets niet aanpassen aan mijn auto zonder mij correct te informeren en toestemming te vragen.

Ik denk dat we sterker staan als het een juridische brief is namens een grotere groep trouwe klanten. Met de nadruk op goede onderlinge verhoudingen en transparantie, itt een rechtsgang of schadevergoeding. We begrijpen allemaal de achtergrond van de maatregel, maar willen duidelijk geïnformeerd worden door Tesla, en wat ze vervolgens voor ons mogelijk gaan maken qua betaalde revisie of vervanging van de accu om het weer een internationale reiswagen te maken.
 
  • Informative
Reactions: widodh
Als je denkt dat je sterker staat door tesla op de hoogte te stellen van vermeend tekort komen, dan zou ik die brief gelijk door je rechtshulp laten opstellen. Het is duidelijk dat dit niet iets is waar ze hier lokaal iets over te zeggen hebben zodat je er mens-tot-mens uitkomt met prettige communicatie. In die zin is een zelf opgestelde brief zonder duidelijk juridisch plan tijdverlies in het beste geval en in het ergste geval een kans voor Tesla om de verdediging voor te bereiden.
Een collectief kan hier natuurlijk ook! Samen met een groep mensen een jurist betalen. Scheelt allemaal invididueel werk
 
We hebben in beide landen toch een ‘club’. Misschen moeten die eens het gevoel dat bij hun leden leeft gaan uitleggen. Ze hoeven daarvoor geeen standpunt in te nemen. Een gevoel is wat het is, daar kan je niet juist of fout bij zijn. Denk niet dat Tesla zijn early adopters met zo’n gevoel de laan wil uitsturen. Ooit was er een tweet van Elon dat hij nooit zou vergeten wat de early adopters voor hem betekend hebben.
 
Goed nieuws uit de VS: een tweede exemplaar van het nieuw type 85 pack is gesignaleerd:

Been tracking this thread since it started, my battery was hit by the batterygate pretty bad, with a "full charge" which I never got even close of 217mi. In reality, the battery barely charges past 208mi.

Got the "Max battery charge level reduced" message a couple of weeks ago and finally got my car back with a replaced battery. The part# shows that the replacement is the 85kWh Tesla recently released, However, the range (~290 mi) is nowa lot better than the original one even when it was new.
View attachment 515042
 
Ik zou graag mijn huidige in prima staat verkerende staat verkerende, maar door de laatste software nauwelijks nog bruikbare 60 pack graag inruilen op een nieuw verbeterd 85 pack. Dan wel één dat gewoon snel laadt en waarbij ik ook in de ochtend regeneratie heb.
Als ze dat nu gewoon iedereen zouden aanbieden voor een mooie prijs. Inkoop zal de prijs best meevallen, het oude accupak levert ook nog wel geld op in onderdelen. De meeste mensen willen vast wel een redelijk bedrag betalen als ze daarmee weer een fijne splinternieuwe snel ladende batterij hebben..
 
Speculeren wat tesla gaat doen is altijd lastig gebleken. Edit: speculeren is simpel, voorspellen is lastig..

Hier komt de mijne:
Wie weet wordt er vanaf begin 2021, als de garanties op de eerste model S’en verstrijken, een vervangingsprogramma met het nieuwe type 85 pack (dat in feite de capaciteit van de oude 90 heeft). Als monopolist zou tesla dan de prijzen kunnen bepalen. Dat dan weer wel.
 
Last edited:
Ik heb ook goede hoop dat er al diverse accurevisiebedrijven klaar staan om in de markt te springen zodra de accugarantie verlopen is. Vaak is de accu op een paar cellen na natuurlijk nog prima. Nu is zo'n bedrijf niet rendabel, maar als de garantie verlopen is wel. Er zijn genoeg bedrijven die hier de kennis en mogelijkheden voor hebben.
Alleen upgrade naar een groter type is dan denk ik lastig, want dan zal de BMW geprogrammeerd moeten worden neem ik aan.
 
Het is gewoon een kwestie van tijd dat er aftermarket batterypacks aangeboden zullen worden.
En de software zal t.z.t. ook door anderen kunnen worden aangepast.

Wat Tesla zelf gaat aanbieden, zal hoe dan ook Teslaprijzen kennen en t.z.t. veel te duur zijn voor een oudere auto. Zo gaat het ook met ICE's. De gemiddelde automobilist gaat na een aantal jaren niet meer naar de merkdealer maar naar goedkopere reparatiebedrijven.

Er zijn in de US nu al bedrijven die batterypacks herstellen, zoals de Duitser Gruber in Phoenix Arizona:

Home | Gruber Motors

Gruber Motor Company believed to be only company that can repair previous Tesla models
 
Ik heb ook goede hoop dat er al diverse accurevisiebedrijven klaar staan om in de markt te springen zodra de accugarantie verlopen is. Vaak is de accu op een paar cellen na natuurlijk nog prima. Nu is zo'n bedrijf niet rendabel, maar als de garantie verlopen is wel. Er zijn genoeg bedrijven die hier de kennis en mogelijkheden voor hebben.
Alleen upgrade naar een groter type is dan denk ik lastig, want dan zal de BMW geprogrammeerd moeten worden neem ik aan.

U demonteert toch accu? Heeft u nooit overwogen een poging te wagen? Of een compleet accu pakket te swoppen? Om alleen te testen?