Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wie ervaart een lagere laadsnelheid/range met de 85kWh na update?

This site may earn commission on affiliate links.
Software-update 2020.4.1 doen of niet? De batterij van mijn model S 85 is al in 2016 gecapped en andere software-update in 2019 heeft ervoor gezorgd dat ik trager laadt bij de SC. 2020.4.1 staat al een aantal weken klaar om gedownload te worden maar vertrouw het natuurlijk niet meer. Dus... Iemand suggesties?
 
Ik heb nog steeds de 2019 software, wil graag de nieuwe versie vanwege hopelijk weer werkende wielsensoren, maar hij staat bij mij helaas nog steeds niet klaar.. weet niet waarom het dit keer zo lang duuurt..

Ik ben bang dat het wachten net zolang duurt als het laden van je S60:(
Ik hoop overigens wel voor je dat het verbetering gaat geven.... Ik zou er ook van balen als ik in jou situatie zat.
 
  • Like
Reactions: one-ten
Software-update 2020.4.1 doen of niet? De batterij van mijn model S 85 is al in 2016 gecapped en andere software-update in 2019 heeft ervoor gezorgd dat ik trager laadt bij de SC. 2020.4.1 staat al een aantal weken klaar om gedownload te worden maar vertrouw het natuurlijk niet meer. Dus... Iemand suggesties?
Stel updates maar niet uit. Per mei aanstaande gaat Tesla je dwingen om upgrades uit te voeren. Doe je dat niet dan gaat Tesla bepaalde functies van je auto beperken of uitschakelen.
 
Uiteindelijk heeft die connectiviteit ook een schaduwzijde. Iedereen, ook ik, vond het geweldig dat Tesla's altijd actueel zouden zijn, dat je altijd de nieuwste snufjes zou hebben. Maar dat je daarmee ook controle weggeeft, is een feit. Tesla zou je auto zelfs op afstand uit kunnen zetten, zodat je er niet meer mee kunt rijden.
De enige manier om Tesla geen controle meer te geven, is de 3G of LTE chip eruit slopen. Maar of hij dan nog rijdt?
 
Stel updates maar niet uit. Per mei aanstaande gaat Tesla je dwingen om upgrades uit te voeren. Doe je dat niet dan gaat Tesla bepaalde functies van je auto beperken of uitschakelen.

dat klopt, 40.2 moet je voor 1 mei hebben geïnstalleerd. Die datum betekent het einde van de vpn verbinding voor alle tesla’s. Vpn wordt vervangen door iets ingewikkeld anders. Heb je geen 40.2 dan heb je geen app connectie met de auto meer, geen navigatie, en vooral.. geen spotify.
 
Uiteindelijk heeft die connectiviteit ook een schaduwzijde. Iedereen, ook ik, vond het geweldig dat Tesla's altijd actueel zouden zijn, dat je altijd de nieuwste snufjes zou hebben. Maar dat je daarmee ook controle weggeeft, is een feit. Tesla zou je auto zelfs op afstand uit kunnen zetten, zodat je er niet meer mee kunt rijden.
De enige manier om Tesla geen controle meer te geven, is de 3G of LTE chip eruit slopen. Maar of hij dan nog rijdt?
Jazeker, dan rijdt hij nog prima. Jason Hughes heeft dat in maart 2016 gedaan bij zijn S toen hij op afstand gestraft werd door tesla omdat hij had verklapt dat er een 100 pack aankwam (had hij in de softwarecode gelezen). De gewone autofuncties blijven het gewoon doen, incl laden.

edit: link Hacker Leaks Tesla's Plan for a P100D with 100 kWh Battery
 
Last edited:
Ben je juridisch verplicht mee te werken dan? Je koopt een auto en als de garantie verlopen is heb je toch beschikking over alles? Verder sjoemel software kun je ook gewoon ontlopen om te updaten
Tsss. Dat is een fraai staaltje 20ste eeuws denken, hoor ;) toen kon je software ook nog op een floppydisk kopen en was je eigenaar.

Nu: we hebben een chassis met wielen en stuur gekocht en zijn van Tesla afhankelijk voor de functionaliteit ervan. Dus niet updaten? Prima, maar nemen we je speeltjes weg. Had je toch niet voor betaald, dat spotify. Ik niet, althans. Hill hold zat er in juni 2015 ook nog niet in, en AP was niet actief tot oktober dat jaar.
 
Ik kan me wel inbeelden dat, indien je de wagen particulier kocht, dat de Europese en Belgisch/Nederlandse consumentenwetgeving toch houvasten zou moeten bieden wanneer Tesla eenzijdig de belangrijke eigenschappen van je wagen (zoals laadprofiel e.d.) in jou nadeel wijzigt.
 
Ik heb hem privé tweedehands. En als tesla zo kinderachtig gaat zijn dan trek ik gewoon de modem eruit en alles via de WiFi en hotspot om te navigeren.

Ik denk niet dat dat helpt, als hij via jouw wifi of hotspot verbinding met internet heeft haalt hij zijn updates ook wel binnen. Simkaartje er uit, en niet meer aan wifi of hotspot zou wel moeten werken. Gewoon niet meer navigeren of spotifyen als minpuntje... En natuurlijk kachel niet meer aan of van het slot af via de app
 
De resterende tijd klopt m.i. daarom wel op het moment dat je die resterende tijd in beeld hebt, want die resterende tijd is de tijd bij het laadvermogen van dat moment.

Omdat het laadvermogen met toenemende SOC echter afneemt, loopt die resterende tijd niet af, zoals je zou verwachten, maar loopt de resterende tijd zelfs op.
 
Iemand had het al eerder vermeld, maar heb ik het gemonitord en het klopt inderdaad.

Bij Suc klopt de Resterende tijd niet met de realiteit, dus de echte tijd.

Start Suc laden zie ik 45 Min. Maar dat klopt. De echte tijd is 65 Min.

Slim van Tesla

Ik ervaar het zelfde .
Vroeger was ik klaar na 35 a 40 minuten accu pakket op 80 % . Nu sta ik bijna altijd 1 uur en 10 minuten om het zelfde te bereiken .
Ik wacht de uitkomst vanuit Amerika af om eventueel vervolg stappen te ondernemen .
 
info voor wie de 9000+ posts in het US draadje niet volgt (en dus een sociaal leven kan onderhouden):

door latere updates in het najaar is die laadgrens weer iets opgetrokken, tot 4,09V. Dat was bij de update die meldde dat tesla beter in staat is te diagnostiseren. 40.1 meen ik.
Vervolgens kregen de eerste gecapte 85ers in de VS die met lage soc gingen superchargen, de melding dat hun batterij vervangen moest worden onder garantie.
Interessant is dat een van die vervangingen geschiedde met een compleet nieuw type 85 pack, met een andere lay out (380v ipv 400v, maar meer cellen, en meer totale capaciteit dan de oude 85 packs, die immers maar 81,5 werkelijke capaciteit / 77,7 buikbaar hadden).
Het is bij dat ene pack gebleven, misschien is dat een try-out. De gegevens van dat ene pack staan kennelijk wel op de gepubliceerde onderdelenlijst van tesla.
Andere vervangingen gebeuren met 90 (!) packs die al gedegradeerd of gecapt lijken te zijn.

De volgende fase in de class action die eigenaar Rasmussen tegen tesla startte, is dus de afronding van de soortement mediation, eind februari. Dan is er of een minnelijke regeling, of de zaak wordt vervolgd bij de rechtbank. Al meldde iemand dat er dan eerst nog arbitration zou komen.

Wordt vervolgd.

update: mediation afloop met een maand uitgesteld tot eind maart 2020.