You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik heb nog steeds de 2019 software, wil graag de nieuwe versie vanwege hopelijk weer werkende wielsensoren, maar hij staat bij mij helaas nog steeds niet klaar.. weet niet waarom het dit keer zo lang duuurt..
Stel updates maar niet uit. Per mei aanstaande gaat Tesla je dwingen om upgrades uit te voeren. Doe je dat niet dan gaat Tesla bepaalde functies van je auto beperken of uitschakelen.Software-update 2020.4.1 doen of niet? De batterij van mijn model S 85 is al in 2016 gecapped en andere software-update in 2019 heeft ervoor gezorgd dat ik trager laadt bij de SC. 2020.4.1 staat al een aantal weken klaar om gedownload te worden maar vertrouw het natuurlijk niet meer. Dus... Iemand suggesties?
Stel updates maar niet uit. Per mei aanstaande gaat Tesla je dwingen om upgrades uit te voeren. Doe je dat niet dan gaat Tesla bepaalde functies van je auto beperken of uitschakelen.
Jazeker, dan rijdt hij nog prima. Jason Hughes heeft dat in maart 2016 gedaan bij zijn S toen hij op afstand gestraft werd door tesla omdat hij had verklapt dat er een 100 pack aankwam (had hij in de softwarecode gelezen). De gewone autofuncties blijven het gewoon doen, incl laden.Uiteindelijk heeft die connectiviteit ook een schaduwzijde. Iedereen, ook ik, vond het geweldig dat Tesla's altijd actueel zouden zijn, dat je altijd de nieuwste snufjes zou hebben. Maar dat je daarmee ook controle weggeeft, is een feit. Tesla zou je auto zelfs op afstand uit kunnen zetten, zodat je er niet meer mee kunt rijden.
De enige manier om Tesla geen controle meer te geven, is de 3G of LTE chip eruit slopen. Maar of hij dan nog rijdt?
Tsss. Dat is een fraai staaltje 20ste eeuws denken, hoor toen kon je software ook nog op een floppydisk kopen en was je eigenaar.Ben je juridisch verplicht mee te werken dan? Je koopt een auto en als de garantie verlopen is heb je toch beschikking over alles? Verder sjoemel software kun je ook gewoon ontlopen om te updaten
Ik heb hem privé tweedehands. En als tesla zo kinderachtig gaat zijn dan trek ik gewoon de modem eruit en alles via de WiFi en hotspot om te navigeren.
Iemand had het al eerder vermeld, maar heb ik het gemonitord en het klopt inderdaad.
Bij Suc klopt de Resterende tijd niet met de realiteit, dus de echte tijd.
Start Suc laden zie ik 45 Min. Maar dat klopt. De echte tijd is 65 Min.
Slim van Tesla
... Ik probeer hem te verkopen maar met de restwaarde lijkt het hetzelfde te zijn...
info voor wie de 9000+ posts in het US draadje niet volgt (en dus een sociaal leven kan onderhouden):
door latere updates in het najaar is die laadgrens weer iets opgetrokken, tot 4,09V. Dat was bij de update die meldde dat tesla beter in staat is te diagnostiseren. 40.1 meen ik.
Vervolgens kregen de eerste gecapte 85ers in de VS die met lage soc gingen superchargen, de melding dat hun batterij vervangen moest worden onder garantie.
Interessant is dat een van die vervangingen geschiedde met een compleet nieuw type 85 pack, met een andere lay out (380v ipv 400v, maar meer cellen, en meer totale capaciteit dan de oude 85 packs, die immers maar 81,5 werkelijke capaciteit / 77,7 buikbaar hadden).
Het is bij dat ene pack gebleven, misschien is dat een try-out. De gegevens van dat ene pack staan kennelijk wel op de gepubliceerde onderdelenlijst van tesla.
Andere vervangingen gebeuren met 90 (!) packs die al gedegradeerd of gecapt lijken te zijn.
De volgende fase in de class action die eigenaar Rasmussen tegen tesla startte, is dus de afronding van de soortement mediation, eind februari. Dan is er of een minnelijke regeling, of de zaak wordt vervolgd bij de rechtbank. Al meldde iemand dat er dan eerst nog arbitration zou komen.
Wordt vervolgd.