Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wie ervaart een lagere laadsnelheid/range met de 85kWh na update?

This site may earn commission on affiliate links.
Beetje vreemde gewaarwording. De afgelopen 2 vrijdagen en de aankomende 12 moet ik op 1 minuut loopafstand van de SuC Gouda zijn. Door de laadsnelheid beperking kan ik mijn S gewoon 1.5 uur aan de SuC hangen als ik met 20% aankom om niet eens vol te zijn.... is de SuC niet echt voor bedoeld maar mijn S was er ook niet voor bedoeld om in te moeten kamperen als ik op doorreis ben en in dunbevolkt SuC gebied en toch is dat nu wel zo...
 
Vandaag een antwoord ontvangen van Tesla Aartselaar. Het standaard antwoord dat hier al een paar keer circuleerde met o.a. de info dat er mogelijk een kleine vermindering van het bereik is bij het opladen. Over de laadsnelheid bij SuCs (wat mijn probleem is en niet het rijbereik) wordt amper gesproken.

Ik heb nogmaals gevraagd om mij een correct antwoord te bezorgen en mijn batterij te repareren of te vervangen omdat de auto niet meer voldoet aan de specificaties van toen ik hem kocht. Ik verwacht van hun antwoord voor 9 oktober.

Het verwondert me dat er hier zo weinig eigenaars een probleem van maken. Je kan me nog steeds een PM sturen om, indien Tesla niet gepast reageert, samen een advocaat onder de arm te nemen.

Voor alle nieuwe eigenaars van een Model 3, of 90/100 eigenaars. Weet dat dit of een ander probleem ook bij jullie auto kan verschijnen binnen 4 jaar ofzo. Tesla moet zijn garantie correct toepassen voor ons probleem, maar ook voor alle toekomstige ontwerpfouten in de nieuwere modellen.
 
Ik had een afspraak gemaakt over de laadsnelheid in de app met voorbeeldfoto’s van de lage laadsnelheid. Dan krijg je een sms met vragen van een nummer waar je niet naar terug kunt sms’en. In de app heb je te weinig ruimte om je verhaal kwijt te kunnen. Vervolgens krijg je een standaard lul verhaal over hoe laden werkt via de sms en gaan ze je service afspraak verwijderen. Mijn God wat een vreselijk bedrijf is het toch.

ik ga in ieder geval een aangetekende brief sturen.
 
  • Like
Reactions: FairFrank
Hier het sms’je....


Beste heer Govaard,

Wij hebben nog geen reactie van u gehad, Wij hebben de fotos bekeken en dit is inderdaad normaal gedraag van een Supercharger. Laadsnelheid gaat inderdaad omlaag als de accu voller wordt, het is hetzelfde als u een emmer vult, op het laatsts giet je ook voorzichtiger. Voor meer informatie over Supercharging zie deze link; Supercharging . Als u geen andere meldingen of aandachtspunten hebt, dan kan u deze afspraak annuleren via de Tesla App.

Als u niet op deze sms antwoordt, zullen we deze afspraak automatisch annuleren.

Alvast bedankt Team Tesla Service
 
  • Love
Reactions: Jobbeke
Vandaag een antwoord ontvangen van Tesla Aartselaar. Het standaard antwoord dat hier al een paar keer circuleerde met o.a. de info dat er mogelijk een kleine vermindering van het bereik is bij het opladen. Over de laadsnelheid bij SuCs (wat mijn probleem is en niet het rijbereik) wordt amper gesproken.

Ik heb nogmaals gevraagd om mij een correct antwoord te bezorgen en mijn batterij te repareren of te vervangen omdat de auto niet meer voldoet aan de specificaties van toen ik hem kocht. Ik verwacht van hun antwoord voor 9 oktober.

Het verwondert me dat er hier zo weinig eigenaars een probleem van maken. Je kan me nog steeds een PM sturen om, indien Tesla niet gepast reageert, samen een advocaat onder de arm te nemen.

Voor alle nieuwe eigenaars van een Model 3, of 90/100 eigenaars. Weet dat dit of een ander probleem ook bij jullie auto kan verschijnen binnen 4 jaar ofzo. Tesla moet zijn garantie correct toepassen voor ons probleem, maar ook voor alle toekomstige ontwerpfouten in de nieuwere modellen.

@RudiDL , Zoals ik al eerder schreef (ook via PM) ben ik idd bereid om aan advocatenkosten bij te dragen.
 
Vandaag kreeg ik deze mail... in principe geven ze een beetje toe dat er iets gewijzigd wordt...


Good morning Mr. Govvaard,


Please see the below information regarding the battery of your Model S.


As any components in the vehicle, the HV battery as a whole and its internal components wear as it accumulates charge and drive cycles. Some HV batteries might accumulate wear faster than others according to usage patterns (high use of fast charging, high frequency of full accelerations, frequent charging to full state of charge, exposure to extreme temperatures) therefore it can expected to have different performance levels between two vehicles of similar configuration, mileage and age. Tesla onboard systems responds to HV battery wear condition at any given time to maximize available performance and reliability overtime As part of our recent revision of the charge and thermal management settings on Model S and Model X vehicles to protect the battery and improve battery longevity, a very small percentage of owners who own older vehicles may notice a slight small reduction in range when charging to a maximum state of charge. This change is the result of the updated charging profile as well as increased cooling, which helps improve the overall health of the battery. Charging behavior will vary based on how the vehicle is driven, charged, and the age of the vehicle.


Have a great day!

Maar vooral het is je eigen schuld ...
 
  • Informative
Reactions: FairFrank
Vandaag kreeg ik deze mail... in principe geven ze een beetje toe dat er iets gewijzigd wordt...


Good morning Mr. Govvaard,


Please see the below information regarding the battery of your Model S.


As any components in the vehicle, the HV battery as a whole and its internal components wear as it accumulates charge and drive cycles. Some HV batteries might accumulate wear faster than others according to usage patterns (high use of fast charging, high frequency of full accelerations, frequent charging to full state of charge, exposure to extreme temperatures) therefore it can expected to have different performance levels between two vehicles of similar configuration, mileage and age. Tesla onboard systems responds to HV battery wear condition at any given time to maximize available performance and reliability overtime As part of our recent revision of the charge and thermal management settings on Model S and Model X vehicles to protect the battery and improve battery longevity, a very small percentage of owners who own older vehicles may notice a slight small reduction in range when charging to a maximum state of charge. This change is the result of the updated charging profile as well as increased cooling, which helps improve the overall health of the battery. Charging behavior will vary based on how the vehicle is driven, charged, and the age of the vehicle.


Have a great day!

Maar vooral het is je eigen schuld ...


Ze zullen natuurlijk nooit toegeven dat de fout in het accupakket zit, gaat ze anders heel veel geld kosten...
Ik denk dat de juridische aanpak de enige manier is om hierover duidelijkheid te krijgen.

Ik heb overigens morgen bij het SeC in Amsterdam een afspraak omdat mijn laadsnelheid niet meer boven de 94kw komt. Wordt vervolgt!
 
Ik heb overigens morgen bij het SeC in Amsterdam een afspraak omdat mijn laadsnelheid niet meer boven de 94kw komt. Wordt vervolgt!

Ook mijn situatie, dus benieuwd. Overigens vind ik het moeilijk te geloven dat het op rijstijl/charge gebruik is afgesteld. Ik denk eerder gewoon een afvraginkje in de software op batterijpakket en/of leefttijd. Ik rij relatief rustig, SuC alleen op vakanties, en laad alleen voor de eerste vakantierit soms naar 100%. Toch duidelijk merkbare afname in Kw'tjes tijdens laatste SuC sessies.
 
Ook mijn situatie, dus benieuwd. Overigens vind ik het moeilijk te geloven dat het op rijstijl/charge gebruik is afgesteld. Ik denk eerder gewoon een afvraginkje in de software op batterijpakket en/of leefttijd. Ik rij relatief rustig, SuC alleen op vakanties, en laad alleen voor de eerste vakantierit soms naar 100%. Toch duidelijk merkbare afname in Kw'tjes tijdens laatste SuC sessies.

Hier hetzelfde en ik ga nooit op vakantie met de Tesla. 100 % misschien 10 keer per jaar en SUC ook zoiets.
 
Elders op TMC pikte ik een verhaal op van een eigenaar met beperking in het laadvermogen, die opmerkte dat de zogeheten 'louvres' aan de voorkant van de auto niet goed openden tijdens het laden. Dus heb ik daar ook maar eens naar gekeken. En verhip; ze blijven zelfs aan de SuperCharger gewoon dicht, wat voor herrie de ventilatoren ook maken. Tja, dat zou perfect op afstand uit te lezen moeten zijn door Tesla Support. Toch jammer dat ze zichzelf telefonisch onbereikbaar hebben gemaakt. En het ging me te ver om de situatie als 'nood' te kenmerken om tot een medewerker door te dringen.
Toch maar een afspraak maken met het Service Center, dan. Maar ondertussen zouden andere getroffenen ook eens de werking van die lamellen kunnen controleren.
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: pvh