Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wie ervaart een lagere laadsnelheid/range met de 85kWh na update?

This site may earn commission on affiliate links.
V3 , v5 of v6 maakt allemaal niet uit als je laadsnelheid even laag blijft. Er was van elke rijder veel hoop met de verhoging van de suc's naar 150 kW, maar de softwarematige inperking van het laden heeft dat snel gekortwiekt

Ik reageerde even op de melding dat de superchargers nu overvol zouden worden, wat ik hier vaak als schrikbeeld lees, maar nog nooit is waargemaakt. Ja, op een enkele locatie komt het wel eens voor, maar het is zeker geen dagelijkse praktijk.
 
@Phil_BE stelt voor om via de Testaankoop juridische dienst eens een brief naar Tesla te laten sturen. Een abo op Testaankoop is niet duur, en zeker veel goedkoper dan zelf een advocaat betalen. En het werkt ook nog, ik heb hun service al ooit eens gebruikt.

Echter ik vind het wel belangrijk dat we met zo veel mogelijk personen tegelijk een verzoek indien bij Testaankoop. Dus iedereen die wil meedoen, graag asap mij of Phil_BE contacteren.

@RudiDL en @Phil_BE , hebben jullie gezien in de engelstalige thread dat de NHTSA nu daadwerkelijk gestart is met een onderzoek en allerlei scherpe vragen heeft gesteld aan Tesla? In parallel is er mediation opgestart ihkv de Class Action van DJRas. In de beide trajecten heb ik de indruk dat er serieuze stappen zullen worden gezet in de komende 4 a 6 weken. Mogelijks vrij bepalende stappen zelfs.

Het kan dus goed zijn dat ff erop wachten sneller zal uitwerken voor ons hier. Ik bedoel dat we dan actie kunnen opstarten met (iets van) inzicht mbt hoe Tesla zal MOETEN handelen in de US. Als we hier aan iets beginnen zonder inzicht, wetend dat de instanties hier er ook geen zullen hebben, dan riskeren we dat ze eerst zelf alles vanaf nul willen onderzoeken...

Dit is uiteraard louter een persoonlijk indruk. Benieuwd wat anderen denken!
 
@Phil_BE stelt voor om via de Testaankoop juridische dienst eens een brief naar Tesla te laten sturen. Een abo op Testaankoop is niet duur, en zeker veel goedkoper dan zelf een advocaat betalen. En het werkt ook nog, ik heb hun service al ooit eens gebruikt.

Echter ik vind het wel belangrijk dat we met zo veel mogelijk personen tegelijk een verzoek indien bij Testaankoop. Dus iedereen die wil meedoen, graag asap mij of Phil_BE contacteren.


Count me in, want ik heb er ook last van, al is het wel in mindere mate dan anderen als ik de laadsnelheden zie passeren

Gisteren in Aartselaar met mijn bijna 5 jaar oude model S
21:39 - SoC 33km --> Laden aan 118 kW
21:41 - SoC 45km --> Laden aan 102 kW
21:43 - SoC 63km --> Laden aan 92 kW
21:45 - Soc 76km --> Laden aan 90 kW
Toen ben ik beginnen schaken en in V10 gaat het kleine scherm dan uit
21:58 - SoC 159km --> Laden aan 69 kW
22:15 - SoC 236km --> Laden aan 44 kW

Dus ongeveer 200 km bijgeladen in 36 minuten, maar ik weet goed dat dit vroeger een pak sneller ging.

Ik laad wel vrij weinig op aan superchargers (hoofdzakelijk tijdens vakanties) en hoofdzakelijk aan 11 of 22 kW (Ja, ik heb nog die dubbele lader van vroeger :))

En nog wat cijfers van de grote vakantie in Palzfeld
14:21 - SoC 12km --> Laden aan 116 kW
14:26 - SoC 54km --> Laden aan 112 kW
14:29 - SoC 84km --> Laden aan 98 kW
14:39 - SoC 152km --> Laden aan 72 KW
14:51 - SoC 210km --> Laden aan 48 kW
14:58 - SoC 237km --> Laden aan 41 kW
 
  • Informative
Reactions: FairFrank
@RudiDL en @Phil_BE , hebben jullie gezien in de engelstalige thread dat de NHTSA nu daadwerkelijk gestart is met een onderzoek en allerlei scherpe vragen heeft gesteld aan Tesla? In parallel is er mediation opgestart ihkv de Class Action van DJRas. In de beide trajecten heb ik de indruk dat er serieuze stappen zullen worden gezet in de komende 4 a 6 weken. Mogelijks vrij bepalende stappen zelfs.

Het kan dus goed zijn dat ff erop wachten sneller zal uitwerken voor ons hier. Ik bedoel dat we dan actie kunnen opstarten met (iets van) inzicht mbt hoe Tesla zal MOETEN handelen in de US. Als we hier aan iets beginnen zonder inzicht, wetend dat de instanties hier er ook geen zullen hebben, dan riskeren we dat ze eerst zelf alles vanaf nul willen onderzoeken...

Dit is uiteraard louter een persoonlijk indruk. Benieuwd wat anderen denken!

Ik was ook van plan om dat onderzoek af te wachten.
 
Ik heb een goede maand geleden al vermeld op dit forum dat het best is het resultaat van het NHTSA onderzoek af te wachten.
Desondanks, kan het geen kwaad om al informatie te verzamelen. Vooraleer echte actie te ondernemen is het idd beter even te wachten op de resultaten van het NHTSA onderzoek.
 
Ik heb een goede maand geleden al vermeld op dit forum dat het best is het resultaat van het NHTSA onderzoek af te wachten.
Desondanks, kan het geen kwaad om al informatie te verzamelen. Vooraleer echte actie te ondernemen is het idd beter even te wachten op de resultaten van het NHTSA onderzoek.

Gewoon even een sturende vraag: wil je nu at random informatie verzamelen, of heb je al een idee hoe je eea juridisch aan wil vliegen en ga je dan gericht informatie verzamelen?
 
Het NHTSA onderzoek gaat blijkbaar alleen over de range loss. Waar ik echter het meeste last van heb is de SuC laadsnelheid. Hopelijk blijkt uit het onderzoek dat beide gerelateerd zijn.

@Devils son, ik heb nog geen idee hoe dit juridisch aan te pakken, en zou ook veel liever een Tesla oplossing zien verschijnen zonder juridisch gehakketak. Intussen kunnen we idd niet meer dan informatie verzamelen. En even afwachten wat @Phil_BE te weten komt bij test aankoop.
 
Het NHTSA onderzoek gaat blijkbaar alleen over de range loss. Waar ik echter het meeste last van heb is de SuC laadsnelheid. Hopelijk blijkt uit het onderzoek dat beide gerelateerd zijn.

@Devils son, ik heb nog geen idee hoe dit juridisch aan te pakken, en zou ook veel liever een Tesla oplossing zien verschijnen zonder juridisch gehakketak. Intussen kunnen we idd niet meer dan informatie verzamelen. En even afwachten wat @Phil_BE te weten komt bij test aankoop.

Ik zou zoiets nu al willen weten. Mijn tip: verzamel lotgenoten en ga dan met een kundig jurist aan je zij naar Tesla.
 
Die zullen deze scoop met open armen ontvangen, met de rest van de pers in hun kielzog. Mocht ik van Tesla zijn...
Heeft Elon niet ooit eens getweet dat hij de early adopters eeuwig dankbaar zou zijn? Dat hij het nu maar eens bewijst.
Idem voor de emmc.

Het is met pijn in het hart hoor want ik zie dit merk graag, maar dit is niet serieus. Ik zit momenteel in VS ik neem contact met ze op van zodra ik terug ben
 
Het is met pijn in het hart hoor want ik zie dit merk graag, maar dit is niet serieus.
Begrijp ik volledig. Nu ze weer wat winst maken, zouden ze beter wat inschikkelijk zijn. In verhouding met hun huidige fleet zijn er niet zo veel mensen te compenseren. Ik zit zelf nog aan de beter kant. Hoewel, al 2 jaar begrensd tot 93kW. Is ook 20% lager dan beloofd. Houdt wel redelijk lang dit vermogen aan. Tot ongeveer 60%. Ik zit momenteel te laden en op 80% nog 60kW. Signaal om te vertrekken.
 
Afgelopen weekend naar Praag geweest. 820km. Op 2019.32.12.3
Erg mooie stad trouwens.

Via SuC Lauenau - Hohenwarsleben - Nossen. Een DeC in Praag.
Terug dezelfde route, maar extra stop in Emsburen.

Lauenau: 5% - 70%, duurde 45 min. Piek 118 kW bij 8%. Bij 20% zat ik al onder de 100 kW. 3 graden buiten, 275 km gereden.
Hohenwarsleben is echt een rot SuC. 6 stalls, rare opstelling, druk. Gelukkig wel prima geluncht.
Nossen: 13%-74%, 48 minuten. 15% was nog 110 kW, al iets warmer 8 graden.

Nossen: 39% - 78%, 34 minuten. 40% = 70 kW
Hohenwarsleben weer zelfde situatie, laatste stall, gepaird. Langzaam. Schnitzel was weer lekker...:oops:
Lauenau: 32%- 67%, 28 minuten, 50% = 60 kW
Emsburen: 6%-51%, 25 minuten, piekvermogen van 128 kW (!) bij 8%.

Als ik dit nu vergelijk met wintersport van dit jaar. Eerst stop was toen Oberhonnefeld van 5% - 50%. Pas bij 30% zat ik net onder de 100 kW, geen piekvermogen boven 120 kW, maar duurde wel 5 minuten korter dan Emsburen. Totaal ben ik in die trip 7 keer kort gestopt, maar met hetzelfde laadpatroon zou de reis zeker 30-40 min langer duren.

Terugreis toen iets anders gedaan, maar bijvoorbeeld een stop van 8%-80% duurde toen 42 minuten. Nu zou ik nog niet eens op 70% zitten.

Door deze vroegere taper duurt het laden gewoon langer. De 'ellende' is nog wel te overzien (30-40 min extra op 800-900km), maar het voelt nu wel (erg) langzaam aan. Bij Hohenwarsleben voelde het ook bezwarend aan tegenover andere gebruikers. Je komt al minder ver dan een 100D of M3 LR, maar je laadt ook nog eens 1,5 keer zo langzaam.

Wat verder opviel is dat de koeling enorm hard werkt (=veel lawaai) zelfs al bij lage SoC, bij Emsburen stond ik alleen en het piekvermogen was hoog, maar de herrie was enorm al bij 25% SoC (10 graden buiten).

Het rijden blijft verder wel heerlijk hoor. 'Verplicht' stoppen om te laden in combinatie met autopilot (op 150 km/h) zorgt ervoor dat ik uitgeruster aankom.