Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wie ervaart een lagere laadsnelheid/range met de 85kWh na update?

This site may earn commission on affiliate links.
Het gaat niet om percentages, maar hoeveelheid. Je wordt al extreem gecapped bij +2.500kWh DC als ik het me niet vergis.

Ik zit nu op 2.000 met mijn 100 pack en mijn laadsnelheid zakt vrij vlot in t.o.v. de gemiddelde snelheid toen ik de auto voor het eerste gebruikte op vakantie. Ik ga zo weer op wintersport en dan komt er weer circa 400kWh DC laden bij. Gelukkig nog niet zo bizar gecapped als de 85 modellen maar dat lijkt een kwestie van tijd.
Die 2500kwH DC zou heel goed kunnen kloppen. Ik heb mijn 2015 S P85D begin december gekocht. Volgens de vorige eerste eigenaar heel weinig DC geladen. Ik ben met kerst naar wintersport geweest en de auto laadde gewoon normaal, iets minder snel dan mijn vorige X maar geen probleem. Ik heb vorige week voor het eerst weer snelgeladen en het ging heel veel trager, zo traag als hier wordt beschreven. De capping is ingetreden.
 
One-ten:

nee zelfs drie dagen kreeg ik hem niet naar 100% hij haalde net 98% om dan terug te zakken naar 95% 93%...


Ramonbeke:

mals dat waar is wat u schrijft knijpt tesla alleen uit financieel oogpunt om de kol er af te halen zodat mensen thuis laden en niet op de kosten van Tesla.

als dit bewezen kan worden hebben zij dan juridisch gelijk om te mogen knijpen???
 
  • Like
Reactions: one-ten
Het gaat niet om percentages, maar hoeveelheid. Je wordt al extreem gecapped bij +2.500kWh DC als ik het me niet vergis.

Ik zit nu op 2.000 met mijn 100 pack en mijn laadsnelheid zakt vrij vlot in t.o.v. de gemiddelde snelheid toen ik de auto voor het eerste gebruikte op vakantie. Ik ga zo weer op wintersport en dan komt er weer circa 400kWh DC laden bij. Gelukkig nog niet zo bizar gecapped als de 85 modellen maar dat lijkt een kwestie van tijd.
Mijn S heeft 1673 kWh gesupercharged. Is nu beperkt tot maximaal 70 kW om vervolgens al snel te dalen naar 58 kW. 2500 kWh is dus geen vaste waarde.
Maar wat ik nu voor het eerst ook zie is dat Tesla zelfs het laden met 22 kW AC thuis heel voorzichtig begint.
Met een 8 graden C koude accu doet Tesla er bijna 15 minuten over om het laadvermogen op te bouwen tot 96 km/h. Je kunt dat in de app mooi volgen. Je ziet dat ie met 3 fasen gaat opladen en er steeds één of twee ampere bijdoet. Tot ie na bijna een kwartier op 32/32 staat.
 
toch is het dat niet die 2500, ik heb al 6660 gesupercharged. En de mijne start gewoon bij 128KW
Het is eerder de verhouding superchargen versus AC chargen imho met daarbij: de batterij moet warm zijn. Als hij te koud is, laadt hij echt met minder KW. Ik denk dat dat echt in de software zit ingebouwd nu.


Screenshot_20200111-152914.jpg
 
Last edited:
Dat zijn toch belachelijke waardes? Je koopt toch geen auto die zo'n beetje beroemd is geworden door het superchargen en mede door het goede supercharger netwerk zo populair is, als je er op de hele levensduur van de auto maar ~ 10.000 km snel gebruik van kan maken. Ik zit nu op 4074kW DC charge, maar zeker met een 60 heb je geen keus, je hebt vaak al moeite de volgende SUC te halen.
 
Mijn S heeft 1673 kWh gesupercharged. Is nu beperkt tot maximaal 70 kW om vervolgens al snel te dalen naar 58 kW. 2500 kWh is dus geen vaste waarde.
Maar wat ik nu voor het eerst ook zie is dat Tesla zelfs het laden met 22 kW AC thuis heel voorzichtig begint.
Met een 8 graden C koude accu doet Tesla er bijna 15 minuten over om het laadvermogen op te bouwen tot 96 km/h. Je kunt dat in de app mooi volgen. Je ziet dat ie met 3 fasen gaat opladen en er steeds één of twee ampere bijdoet. Tot ie na bijna een kwartier op 32/32 staat.

Ook een Model 3 gaat als het koud is eerst de accu verwarmen en pas daarna gaat de laadsnelheid naar normaal niveau.
 
Mijn S heeft 1673 kWh gesupercharged. Is nu beperkt tot maximaal 70 kW om vervolgens al snel te dalen naar 58 kW. 2500 kWh is dus geen vaste waarde.
Maar wat ik nu voor het eerst ook zie is dat Tesla zelfs het laden met 22 kW AC thuis heel voorzichtig begint.
Met een 8 graden C koude accu doet Tesla er bijna 15 minuten over om het laadvermogen op te bouwen tot 96 km/h. Je kunt dat in de app mooi volgen. Je ziet dat ie met 3 fasen gaat opladen en er steeds één of twee ampere bijdoet. Tot ie na bijna een kwartier op 32/32 staat.
Vindt u dit hinderlijk?

mij zou dat niet zo hinderlijk vinden.
 
Je accu wordt toch gewoon op temperatuur gebracht als je naar de SuperCharger gaat? Ik navigeer er heen zodat hij hem op temperatuur kan brengen.

wat ik mij al langer afvraag is of de warmte van de stator rond de 70 graden gebruikt word om de accu op te warmen of is deze apart gekoeld?