Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wie ervaart een lagere laadsnelheid/range met de 85kWh na update?

This site may earn commission on affiliate links.
Mijn accu temperatuur is 42 graden bij een buiten temperatuur van 24 graden op een rit van minder dan 100 km. Ik was even bang dat er iets zou zijn met het koelsysteem.

Nee hoor, niks mis. Sterker nog, heb je een Performance editie en je schakelt ludicrous in dan verhit de auto het pack naar ik dacht 50 graden voor de meest optimale energie afgifte om het maximale vermogen af te kunnen geven naar de motoren.
 
De user sorka heeft in het grote charge/battery Gate topic een statement gemaakt over het opladen op v8 met range mode aan en uit. Het blijkt dat met rangemode aan hij een hogere supercharge snelheid kan vasthouden doordat de bms minder ingrijpt met het koelen en verwarmen van de batterij. Heeft iemand dit ook ervaren op v10?
 
De user sorka heeft in het grote charge/battery Gate topic een statement gemaakt over het opladen op v8 met range mode aan en uit. Het blijkt dat met rangemode aan hij een hogere supercharge snelheid kan vasthouden doordat de bms minder ingrijpt met het koelen en verwarmen van de batterij. Heeft iemand dit ook ervaren op v10?

bij mij maakt het niets uit. 2020.8.2, 85D uit april 2015. Sorka verwacht ook niet dat het voor de post mei 2019 updates nog verschil maakt.
 
Die lage laadsnelheden liggen volgens mij meer aan de supercharger dan aan de auto. In Nederland zijn er een paar tergend langzaam.

En toch, als je veel DC geladen hebt, zul je ook door de auto beperkt zijn. En vlak ook de temperatuur van de accu niet uit, als die niet warm is, dan laadt hij echt langzamer. Voor de coronatijd ben ik een aantal malen dwars door Europa gereden en daar had ik zelden last van lage laadsnelheden. Na een half uur kon ik bijna altijd weer minstens 250 km verder. En ik rijd zelden 250 km achter elkaar, ik heb zelf ook pauze nodig.

Bij mij start hij bij een supercharger nog bijna overal met ca 118 Kw en zakt dan snel terug naar ca 100 en daalt dan heel langzaam. Ik kan daar heel goed mee leven. En wat misschien nog belangrijker is: De degradatie van mijn accu is minimaal. Ik ben 3 km kwijt in de laatste 30.000 km. Nu nog steeds 380 km en dat was 383 toen ik hem voor het eerst met Scanmytesla uitlas.

Screenshot_20200111-154249.jpg upload_2188.jpg
 
Last edited:
Dit weekend heb ik een trip gemaakt met de vrouw naar Duitsland naar wat vrienden. Vertrokken met 100% batterij en in vond de voltages positief (372km). Op de terugweg hebben wij geladen bij Moers en na een 70 km autobahn 150kmh de auto ingeplugd. Ik wist niet wat ik zag op 10% piekte de auto 130kw op sw 2020.20.1 daarna natuurlijk wel een tapper maar het was echt niet slecht. Als dit zo blijft is dit best positief.
 

Attachments

  • Screenshot_20200626-145818.jpg
    Screenshot_20200626-145818.jpg
    288.7 KB · Views: 37