You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Steven PeetersPeeters, de Vlaamse Teslabjorn postte dit
Ik heb een trip gemaakt in de kerstweek met een 2015 P85D, 199.000km. Ongeveer 10 keer SuC, beginnen met 128kW (2-5% SOC) dan snel teruglopend naar 100, maar dan lang doorladen op 80-90-70. Bij 50kW weer vertrekken, 220km geladen, stints van 150km zijn het meest efficiënt. Goed te doen.Hartstikke tof. Met dat 100kWh pack.
Zijn er al ervaringen met hoe het gaat met de 85kWh originals? Nog steeds 40-50kW max? Of daarmee nu ook sneller? Of komt de toenmalige belofte (120kW) pas bij 8 jaar terug?
... Goed te doen.
Bij mij komt hij ook pas op de 125kW na 150 km rijden en soc van 9%.Geen idee waar het hem in zit. Mijn P85 uit 2013 (185k) komt (ondanks > 90% AC-laden, een SoC <20% en een opgewarmde batterij) niet boven de 50kW. Niet in NL. En niet in N en P. Maakt die 2 jaar dat verschil?
On a separate note: bij AC-laden kun je het vermogen maximeren. Na de batterij-garantie is dat wellicht ook een idee voor DC. Kun je zelf kiezen wat sneller moet; het laden of de degradatie.
Hartstikke tof. Met dat 100kWh pack.
Zijn er al ervaringen met hoe het gaat met de 85kWh originals? Nog steeds 40-50kW max? Of daarmee nu ook sneller? Of komt de toenmalige belofte (120kW) pas bij 8 jaar terug?
Mijn 90D laadt al jaren aan max 94kW. Best nog doenbaar.We hebben ook net een 90D gekocht, en die kwam een eerste keer SuC ook niet boven de 50KW uit
Mijn 90D laadt al jaren aan max 94kW. Best nog doenbaar.
Geen idee waar het hem in zit. Mijn P85 uit 2013 (185k) komt (ondanks > 90% AC-laden, een SoC <20% en een opgewarmde batterij) niet boven de 50kW. Niet in NL. En niet in N en P. Maakt die 2 jaar dat verschil?
On a separate note: bij AC-laden kun je het vermogen maximeren. Na de batterij-garantie is dat wellicht ook een idee voor DC. Kun je zelf kiezen wat sneller moet; het laden of de degradatie.
Gisteren en een paar weken geleden SuC geladen met mijn P90D, rond de 20% is de piek 110 kW, vlakt daarna langzaam af. Hoop dat het zo blijft.
View attachment 623767
Waarom geen nieuwe (refurbished) batterij erin? Of zo 1 van de schade-tesla's?Vandaag nog weer eens geprobeerd met mijn 60, geladen van 10% tot 50% bij warme accu.. gemiddeld 40kw per uur.
Een jaar geleden klaagde ik me suf hier op het forum, maar ik gebruik de Tesla nu alleen nog als ik minder dan 100km per dag moet rijden. Daarboven moet ik langer laden dan rijden helaas. Vorige week heen en weer naar Amsterdam vanaf Almelo. Met 80% vertrokken, een eeuwigheid geladen in Naarden, toen een beetje langzaam geladen aan de gracht in Amsterdam en toen in Apeldoorn nog even ...
Dus voor dat soort ritten pak ik tegenwoordig meestal gewoon weer een diesel mee, of de Kona van mijn vrouw, die dat probleemloos zonder laden doet.
Voor de korte stukjes die ik hier dagelijks in de regio rij doet hij het uitstekend en probleemloos gelukkig..
Zier er goed uit. Hopelijk ook bij mijn Tesla uit het zelfde jaarGisteren en een paar weken geleden SuC geladen met mijn P90D, rond de 20% is de piek 110 kW, vlakt daarna langzaam af. Hoop dat het zo blijft.
View attachment 623767
Waarom geen nieuwe (refurbished) batterij erin? Of zo 1 van de schade-tesla's?
40 kw/u en je max is 100km rijden? Zodra een auto onder de 200km (winter) komt range komt voor normaal gebruik, dan is het toch tijd voor iets veranderen... vind ik dan .De accu is nog in topstaat, het is puur de beperking vanuit Tesla...
Vandaag nog weer eens geprobeerd met mijn 60, geladen van 10% tot 50% bij warme accu.. gemiddeld 40kw per uur.
Een jaar geleden klaagde ik me suf hier op het forum, maar ik gebruik de Tesla nu alleen nog als ik minder dan 100km per dag moet rijden. Daarboven moet ik langer laden dan rijden helaas. Vorige week heen en weer naar Amsterdam vanaf Almelo. Met 80% vertrokken, een eeuwigheid geladen in Naarden, toen een beetje langzaam geladen aan de gracht in Amsterdam en toen in Apeldoorn nog even ...
Dus voor dat soort ritten pak ik tegenwoordig meestal gewoon weer een diesel mee, of de Kona van mijn vrouw, die dat probleemloos zonder laden doet.
Voor de korte stukjes die ik hier dagelijks in de regio rij doet hij het uitstekend en probleemloos gelukkig..
40 kw/u en je max is 100km rijden? Zodra een auto onder de 200km (winter) komt range komt voor normaal gebruik, dan is het toch tijd voor iets veranderen... vind ik dan .
a.d.a.k. 40 kw/u is nog altijd 10x sneller dan ik thuis kan laden
ik heb 2020.48.12.1Heb je de laatste software update dan al?
Ik laad thuis en op de zaak met 11kw per uur. Ik kan wel iets verder dan 100km rijden, heb 51 beschikbare kw's in mijn auto, waar ik 80% van gebruik dus ca 40kw. Zeg ruim 4 km per kw dus kan ik nog wel een 160km rijden als ik tot 90% vol laad. Dus theoretisch zou Almelo-Amsterdam precies moeten kunnen als ik bij een laad paal zou parkeren.
ik heb 2020.48.12.1
Ik heb met m'n S85 vorige week versie 2020.48.12.1 gekregen en denk dat wij ( de 60, 70 en 85's ) niet die .26 of .30 gaan krijgen.Weet niet of het voor alle auto's geldt, maar het zou vanaf .26 of .30 weer iets beter moeten zijn (Ik zit ook nog op .12 .....)