Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wie was / wie waren het?

This site may earn commission on affiliate links.
Ik zag vandaag bij thuiskomst een groene MS op de stoep bij de overburen. Nou bleek de buurvrouw ook een MS te hebben gekocht, en die hadden ze vandaag in Tilburg opgehaald! Ik heb ze maar even van wat aanvullende info voorzien, want het waren geen vaste forum bezoekers: gerekend op opladen met krachtstroom maar vandaag dus te horen gekregen dat de rode adaptor niet verkrijgbaar is. Over 2 weken wel zeggen ze in Tilburg, ik ben benieuwd. En dat je voor opladen bij een laadpaal een type2 kabel nodig hebt was ook niet bekend. Op zich zou het handig zijn als Tesla daarover wat duidelijker informatie geeft. Ik heb maar aangeboden dat hij bij mij kan opladen als het nodig is (of om maar even van auto te wisselen, diesel is overal te krijgen ;) ).
Ik heb in ieder geval iets om naar te kijken de komende 2 weken totdat die van mij er is.
 
Vandaag van Rotterdam naar Raalte gereden (150km), range charge en heel voorzichtig begonnen met 113 km/h, later 120 / 125
We moesten op de terugweg nog langs Boskoop, range genoeg. Blijkt de brug naar Boskoop gesloten (man met witte baard) en moesten we omrijden, dan slaat de range anxiety toch een beetje toe als je bij de stoplichten van volgende brug hem in P zet en een bericht krijgt dat opladen erg gewenst is omdat het zo koud is.
Het stippellijntje op de powermeter verscheen al eerder. Paar honderd meter verder in de file op de Kerkweg-oost in Waddinxveen kon ik een tegenligger in een (sig?) rode S bijna de hand schudden. Wie was dat?
Overigens toch nog met 30km typical range thuisgekomen door als een natte wind te rijden
 
Vandaag van Rotterdam naar Raalte gereden (150km), range charge en heel voorzichtig begonnen met 113 km/h, later 120 / 125
We moesten op de terugweg nog langs Boskoop, range genoeg. Blijkt de brug naar Boskoop gesloten (man met witte baard) en moesten we omrijden, dan slaat de range anxiety toch een beetje toe als je bij de stoplichten van volgende brug hem in P zet en een bericht krijgt dat opladen erg gewenst is omdat het zo koud is.
Het stippellijntje op de powermeter verscheen al eerder. Paar honderd meter verder in de file op de Kerkweg-oost in Waddinxveen kon ik een tegenligger in een (sig?) rode S bijna de hand schudden. Wie was dat?
Overigens toch nog met 30km typical range thuisgekomen door als een natte wind te rijden

Hoeveel km heb je in totaal gereden? Ik ben nog steeds benieuwd of ik 310km Breda-luxemburg op een normale manier kan halen.
 
Hoeveel km heb je in totaal gereden? Ik ben nog steeds benieuwd of ik 310km Breda-luxemburg op een normale manier kan halen.

Ik had vannacht trouwens ook een range charge gedaan, wat resulteerde in 410 km range. Na een rit Den Haag v.v. (140 km) was daar nog 280 km van over. Ik had dus geen last van de kou en de verwarming stond lekker op 23-24 en de stoelverwarming op stand 1. De rit was voor de helft 100-105 (klein stukje 80) - dat dan wel - en de andere helft 120.
 
Hoeveel km heb je in totaal gereden? Ik ben nog steeds benieuwd of ik 310km Breda-luxemburg op een normale manier kan halen.

Ik denk totaal zo'n 320 à 330km.
Je moet wel bedenken dat als je 120km/u rijdt je al veel auto's inhaalt omdat 120 bij hun tegen de 130 op de teller is. Maar snel voelt het natuurlijk helemaal niet aan ( en is het ook niet! ).
Ik moet nog de switch in m'n hoofd omzetten bij langere ritten. Luxemburg is toch een stukje bergop? Dat kun je in je Energy scherm mooi zien bij een brug, kost een hoop energie.
Ik moet wel zeggen dat ik voor de rit nog even naar de hockey gereden ben, maar dat is maar een km of 3 geweest. Wel 1,5 in de kou gestaan daar, zowel de S als ik!
Maar Maurice, als lijstjesman moet je toch deze site kennen: evtripper.com/planner/carview_beta/?id=m8o
 
Advanced? "Speed multiplier"? Very interesting! Maar waar? Op iPhone app? In de auto?
Op internet EVTripPlanner
Boven het plattegrondje kan je alles instellen bij "advanced", Speed multiplier, temperatuur binnen en buiten, laadgewicht. Daarna op "update" klikken
Verder zelf ff omrekenen want waardes zijn in Miles en Fahrenheit. Je ziet trouwens goed dat wind veel invloed heeft.
Een app is hier niet van
 
Niet de eerste 'in het wild' ervaring, eerder al eens op de A20 bij Rotterdam een zwarte Model S 85 en heb deze keer een fotootje gemaakt, forumlid? Een witte Model S Signature op de A4 Den Haag richting Amsterdam met kenteken 2-SGK-74.
2-SGK-74.jpg