Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wie wil er nog naar Noorwegen reizen ?

This site may earn commission on affiliate links.
er zijn voorzieningen voor vrachtwagens, maar om 'veiligheidsredenen' worden campers, elektrische wagens,... niet toegelaten om te laden.
Dit was de reactie van Colorline dit jaar einde mei/begin juni.
Je kan ze nog eens een mailtje sturen...
 
er zijn voorzieningen voor vrachtwagens, maar om 'veiligheidsredenen' worden campers, elektrische wagens,... niet toegelaten om te laden.
Dit was de reactie van Colorline dit jaar einde mei/begin juni.
Je kan ze nog eens een mailtje sturen...
Ik heb dezelfde ervaring. Ik zag op een ferry van Torghatten een blauwe stekker en vroeg of ik die mocht gebruiken. Company policy forbids it....
 
We gaan hoogst waarschijnlijk naar Trysil. Het Radison Blu appartementen Hotel is daar nog een optie.
Er is een supercharger op een kleine 70 km van de Ferry(we gaan waarschijnlijk vanaf Kiel naar Oslo met de ferry) dus geen probleem verder maar vind het altijd wel fijn om te laden als ie toch stil staat. :D
 
Voor wie helemaal care free door Noorwegen wil reizen kan ik ten zéérste de Fivari lader aanbevelen. Ik heb er momenteel eentje te koop staan wegens afscheid moeten nemen van mijn zwarte model S. Als iemand geïnteresseerd is PM me maar.
 
Zijn er plannen om een nieuwe reis te organiseren in 2017? Kwestie van de opties alvast te bekijken :)
Ja, dit zit wel in mijn gedachten (ik heb die uit september 2015 mede-georganiseerd: groot succes met 10 Tesla's).
Echter ga ik dat alleen doen als er een paar serieus geïnteresseerden zijn want er gaat nogal wat tijd inzitten.
En dan moet het ook nog in de agenda's passen van mensen natuurlijk.
Zelf denk ik nu aan eind augustus / begin september (na het hoogseizoen)
 
Ja, dit zit wel in mijn gedachten (ik heb die uit september 2015 mede-georganiseerd: groot succes met 10 Tesla's).
Echter ga ik dat alleen doen als er een paar serieus geïnteresseerden zijn want er gaat nogal wat tijd inzitten.
En dan moet het ook nog in de agenda's passen van mensen natuurlijk.
Zelf denk ik nu aan eind augustus / begin september (na het hoogseizoen)
Pim,

wij zitten met dezelfde tijdsperiode in onze vakantie, maar nog niks vastgelegd.
We denken niet aan elke dag rijden, rijden, rijden,... maar eerder 1 of 2 dagen ter plaatse vertoeven en dan weer verder.
Rustig aan dus. Ik hoor het wel..
 
Beste mensen,


Ik ben vorig jaar zomer naar Noorwegen op vakantie geweest en mede door wat opmerkingen hier op het forum en elders op het internet heb ik van tevoren geen AutoPASS aangevraagd omdat elektrische auto’s vrijgesteld zijn van tolheffing. Ik verwachtte in het ergste geval een factuur te ontvangen en daar dan tegen in beroep te gaan en dat daarmee de kous af zou zijn. Uiteindelijk is dat ook wel zo, maar dat vereist toch enige nuance. Hieronder de reactie op mijn bezwaar inzake het betalen van tol op de Noorse wegen. Hieruit blijkt dat het verstandig is om je wel van tevoren te laten registreren. Doe er jullie voordeel mee …


()

Wij danken u voor uw correspondentie over bovengenoemde zaak.


U heeft in uw communicatie aangegeven dat u in het bezit bent van een elektrische auto en


dat uw voertuig daarom is vrijgesteld van tolbetaling in Noorwegen.


Volgens de Noorse Regelgeving voor het betalen van tol en aanvullende toeslagen, op grond


van de Wegenwet § 27, is iedereen die op de Noorse tolwegen reist verplicht om de tol te


betalen die van toepassing is. Echter, specifieke voertuig groepen en automobilisten kunnen


ontheffing hebben hiervoor.


Hierbij informeren we u dat elektrische voertuigen alleen zijn vrijgesteld van tolbetaling als u


voorafgaand aan het reizen in Noorwegen een geldige overeenkomst voor vrijstelling van


AutoPASS heeft opgesteld. Deze informatie wordt in de tariefrichtlijnen verstrekt, vastgesteld


door de Dienst Openbare Wegen, paragraaf 2.3 en 4.3 (meer informatie is te vinden op de


website van de Dienst Openbare Wegen: www.vegvesen.no).


Omdat dit de eerste keer is dat u in Noorwegen reist zijn de tolpassages kwijtgescholden.


Echter, we verzoeken u vriendelijk contact op te nemen met AutoPASS, om in de toekomst


vrijstelling te krijgen voor het betalen van tol, en uw overeenkomst voor vrijstelling op te


stellen en een tag voor uw voertuig te ontvangen. Meer informatie is te vinden op de site


www.autopass.no.


We vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.


Hoogachtend,


EPC


()
 
Beste mensen,


Ik ben vorig jaar zomer naar Noorwegen op vakantie geweest en mede door wat opmerkingen hier op het forum en elders op het internet heb ik van tevoren geen AutoPASS aangevraagd omdat elektrische auto’s vrijgesteld zijn van tolheffing. Ik verwachtte in het ergste geval een factuur te ontvangen en daar dan tegen in beroep te gaan en dat daarmee de kous af zou zijn. Uiteindelijk is dat ook wel zo, maar dat vereist toch enige nuance. Hieronder de reactie op mijn bezwaar inzake het betalen van tol op de Noorse wegen. Hieruit blijkt dat het verstandig is om je wel van tevoren te laten registreren. Doe er jullie voordeel mee …


()

Wij danken u voor uw correspondentie over bovengenoemde zaak.


U heeft in uw communicatie aangegeven dat u in het bezit bent van een elektrische auto en


dat uw voertuig daarom is vrijgesteld van tolbetaling in Noorwegen.


Volgens de Noorse Regelgeving voor het betalen van tol en aanvullende toeslagen, op grond


van de Wegenwet § 27, is iedereen die op de Noorse tolwegen reist verplicht om de tol te


betalen die van toepassing is. Echter, specifieke voertuig groepen en automobilisten kunnen


ontheffing hebben hiervoor.


Hierbij informeren we u dat elektrische voertuigen alleen zijn vrijgesteld van tolbetaling als u


voorafgaand aan het reizen in Noorwegen een geldige overeenkomst voor vrijstelling van


AutoPASS heeft opgesteld. Deze informatie wordt in de tariefrichtlijnen verstrekt, vastgesteld


door de Dienst Openbare Wegen, paragraaf 2.3 en 4.3 (meer informatie is te vinden op de


website van de Dienst Openbare Wegen: www.vegvesen.no).


Omdat dit de eerste keer is dat u in Noorwegen reist zijn de tolpassages kwijtgescholden.


Echter, we verzoeken u vriendelijk contact op te nemen met AutoPASS, om in de toekomst


vrijstelling te krijgen voor het betalen van tol, en uw overeenkomst voor vrijstelling op te


stellen en een tag voor uw voertuig te ontvangen. Meer informatie is te vinden op de site


www.autopass.no.


We vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.


Hoogachtend,


EPC


()

Uit de informatie op 'Visitors Payment' op Visitors' Payment - AutoPASS maak ik op dat wij, trotse Tesla bezitters, voldoende hebben aan een registratie van ons voertuig op Euro Parking Collection (Euro Parking Collection plc)
 
Heb me nu hier (Euro Parking Collection plc) geregistreerd. Moet ik nog meer doen?

Moet ik nog iets van toegang tot laadpalen aanvragen naast de rtol wegen of kan ik met mijn NewMotion pas ook terecht?

Met vriendijke groeten,
GVW

Met een pas van The NewMotion kom je al een eind. Verder natuurlijk goed de kaart van Tesla bestuderen met Superchargers en Destination Chargers. Let op dat je standaard UMC in Noorwegen niet werkt (mocht je Schuko willen laden). Dan heb je wel weer iets aan een Fivari Fivari-charger of JuiceBooster Mobile Ladestation JUICE BOOSTER 2.

In Noorwegen is men gewend aan elektrische auto's, dus van tevoren contact opnemen met hotel, camping, etc. over de laadmogelijkheden lijkt me verstandig. Regelmatig gratis mogen laden bij mijn hotel.
 
66°33' artic circle

zie The Arctic Circle Centre

(vergis je niet: -18°C en een bijtend koude wind, maar wel mooie open zonnige hemel)

EB - 7.jpg


Voilà, daarmee staat deze topic ook weer eens bovenaan...