Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Zeer goedkoop laden SWD

Dutchmaccer

Member
May 30, 2019
190
57
Netherlands
Deze laadpas gebruik ik nu al enkele maanden. Het gaat altijd goed en scheelt heel veel geld. Dat doet mij toch denken: hoe lang kan dit goed gaan? Iemand moet toch de stroom en de kosten hiervan betalen? Weet iemand hoe dit werkt?

Ik kan alleen openbaar laden en ben door deze pas zelfs goedkoper uit dan als ik zelf thuis zou kunnen laden. Bizar toch.

To3ornotto3?

Member
May 10, 2018
223
82
Nederland
Krijgen jullie nog rekeningen van SWD?
Mijn laatste rekening is van oktober 2020 en sinds 4 december worden de laadsessies niet meer (online) bijgehouden.

Running_Marc

Member
Dec 13, 2019
17
6
Amstelveen
Yes, mijn laatste factuur was ook in oktober. Ook de transacties tm begin december worden alleen getoond.
Had het zelfde... heb een beetje verder gekeken en blijkt dat de Terms en Conditions nu ook veranderd zijn. De belangrijkste verandering is dat minder dan 50% van de laadsessies buiten de thuis netwerk mogen plaats vinden. Ik verwacht dat SWD feestje tot en einde komt.

“Die SWD AG behalten sich daher eine Sperrung der Karte und Kündigung des Vertrages vor, wenn in zwei aufeinander folgenden Monaten mehr als 50 % der Tankvorgänge bei einem Kooperations- partner erfolgen.”

Dutchmaccer

Member
May 30, 2019
190
57
Netherlands
Had het zelfde... heb een beetje verder gekeken en blijkt dat de Terms en Conditions nu ook veranderd zijn. De belangrijkste verandering is dat minder dan 50% van de laadsessies buiten de thuis netwerk mogen plaats vinden. Ik verwacht dat SWD feestje tot en einde komt.

“Die SWD AG behalten sich daher eine Sperrung der Karte und Kündigung des Vertrages vor, wenn in zwei aufeinander folgenden Monaten mehr als 50 % der Tankvorgänge bei einem Kooperations- partner erfolgen.”

Het document waar dat in staat, bestaat al vanaf 2018. Dus dan hadden ze toch al eerder kunnen ingrijpen?

Running_Marc

Member
Dec 13, 2019
17
6
Amstelveen
Gaat nier over de factuur, maar het waargeven van laad sessies in de online omgeving. Ik heb na 7 december 5 keer geladen, maar zijn niet te zien in de online omgeving.

bonfie

Member
Mar 28, 2014
52
31
The Netherlands
Gaat nier over de factuur, maar het weergeven van laad sessies in de online omgeving. Ik heb na 7 december 5 keer geladen, maar zijn niet te zien in de online omgeving.

Klopt, die van mij zijn er vandaag bijgekomen. Misschien is het bij jou ook weer bijgewerkt. De "ingehaalde" sessies van december zijn wel onder het verkeerde tarief gekomen. 2 euro in plaats van 1,95 euro.

• Like
Reactions: Running_Marc

Dutchmaccer

Member
May 30, 2019
190
57
Netherlands
Klopt, die van mij zijn er vandaag bijgekomen. Misschien is het bij jou ook weer bijgewerkt. De "ingehaalde" sessies van december zijn wel onder het verkeerde tarief gekomen. 2 euro in plaats van 1,95 euro.

Ik zie het inderdaad, hier ook 2 euro ipv 1,95. Maar ik ga hier niks over melden, ga geen slapende honden wakker maken. ;)

• Like
Reactions: Running_Marc

To3ornotto3?

Member
May 10, 2018
223
82
Nederland
Bij ons worden sinds vandaag ook weer laadsessies weergegeven van na 4-12-20 die verhoging van 1,95 naar 2,- euro klopt, in Duitseland was het BTW tarief tijdelijk (Corona) verlaagd van 19% --> 16% en 7% --> 5%.
Laten we hopen dat dit nog lang goed blijft gaan, wij hebben geen eigen laadpaal.

Klangfilm

Member
Jan 7, 2020
17
41
Antwerp,Belgium
Ik gebruik de SWD nu sinds vorige maand zonder problemen, op mijn werk staan 6 Aleggo laadpalen.
Echter las ik vorige week over de 50 % roaming regel.
Mijn vraag is : is er al iemand zijn kaart & contract gestopt door SWD om deze 50 % regel ?

BMW740iL

Active Member
Nov 9, 2019
1,378
796
Amsterdam
Ik gebruik de SWD nu sinds vorige maand zonder problemen, op mijn werk staan 6 Aleggo laadpalen.
Mijn vraag is : is er al iemand zijn kaart & contract gestopt door SWD om deze 50 % regel ?
Ik dacht dat de 50% regel alleen voor DC laden geldt

balblas

Assumption is the mother of all f ups
Oct 27, 2018
440
407
Enschede, Netherlands
Ik heb meer dan een jaar bij mij in de wijk vrijwel uitsluitend AC geladen aan een Allego paal met de SWD Flat pas zonder problemen.

Products we're discussing on TMC...

About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.

Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.

SUPPORT TMC