Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Zeer goedkoop laden SWD

This site may earn commission on affiliate links.
Deze laadpas gebruik ik nu al enkele maanden. Het gaat altijd goed en scheelt heel veel geld. Dat doet mij toch denken: hoe lang kan dit goed gaan? Iemand moet toch de stroom en de kosten hiervan betalen? Weet iemand hoe dit werkt?

Ik kan alleen openbaar laden en ben door deze pas zelfs goedkoper uit dan als ik zelf thuis zou kunnen laden. Bizar toch.
 
Yes, mijn laatste factuur was ook in oktober. Ook de transacties tm begin december worden alleen getoond.
Had het zelfde... heb een beetje verder gekeken en blijkt dat de Terms en Conditions nu ook veranderd zijn. De belangrijkste verandering is dat minder dan 50% van de laadsessies buiten de thuis netwerk mogen plaats vinden. Ik verwacht dat SWD feestje tot en einde komt.

“Die SWD AG behalten sich daher eine Sperrung der Karte und Kündigung des Vertrages vor, wenn in zwei aufeinander folgenden Monaten mehr als 50 % der Tankvorgänge bei einem Kooperations- partner erfolgen.”
 
Had het zelfde... heb een beetje verder gekeken en blijkt dat de Terms en Conditions nu ook veranderd zijn. De belangrijkste verandering is dat minder dan 50% van de laadsessies buiten de thuis netwerk mogen plaats vinden. Ik verwacht dat SWD feestje tot en einde komt.

“Die SWD AG behalten sich daher eine Sperrung der Karte und Kündigung des Vertrages vor, wenn in zwei aufeinander folgenden Monaten mehr als 50 % der Tankvorgänge bei einem Kooperations- partner erfolgen.”

Het document waar dat in staat, bestaat al vanaf 2018. Dus dan hadden ze toch al eerder kunnen ingrijpen?
 
Gaat nier over de factuur, maar het weergeven van laad sessies in de online omgeving. Ik heb na 7 december 5 keer geladen, maar zijn niet te zien in de online omgeving.

Klopt, die van mij zijn er vandaag bijgekomen. Misschien is het bij jou ook weer bijgewerkt. De "ingehaalde" sessies van december zijn wel onder het verkeerde tarief gekomen. 2 euro in plaats van 1,95 euro.
 
  • Like
Reactions: Running_Marc
Ik gebruik de SWD nu sinds vorige maand zonder problemen, op mijn werk staan 6 Aleggo laadpalen.
Echter las ik vorige week over de 50 % roaming regel.
Mijn vraag is : is er al iemand zijn kaart & contract gestopt door SWD om deze 50 % regel ?
Ik heb meer dan een jaar bij mij in de wijk vrijwel uitsluitend AC geladen aan een Allego paal met de SWD Flat pas zonder problemen.