You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Rij je niet op AP/TACC dan? Ik geeft echt geen gas meer met m'n rechtervoetje op de snelweg.
Je kunt toch ook op TACC rijden zonder gebruik AP in te schakelen. Heb je nog steeds een constante snelheid en als je wilt inhalen heb je geen last van het gepiep en in- en uitschakelen van AP.Ik heb gemerkt dat ik AP minder en minder gebruik. Het scheelt natuurlijk als je 90 rijdt aangezien je dan altijd diegene bent die wordt voorbij gestoken. Als je het verkeer volgt, moet je altijd AP opnieuw activeren na inhalen. Misschien dat het met FSD aangenamer is maar ik merk aan de posts dat dit toch nog niet altijd optimaal werkt. Persoonlijk rijd ik nog steeds te graag met de wagen. Het moment waarop we over level 4 of 5 praten, zal dit wel veranderen.
Je kunt toch ook op TACC rijden zonder gebruik AP in te schakelen. Heb je nog steeds een constante snelheid en als je wilt inhalen heb je geen last van het gepiep en in- en uitschakelen van AP.
Ja, ik ben ook zo. Ik rij graag door maar met autopilot ben ik braver geworden qua snelheidslimieten. Dat wil zeggen dat ik probleemloos 106 op de teller rij (105 in het echt) maar in Duitsland zet ik het ding ook op 150. Ja, 120 is zuiniger maar dan zit je zo continu te slingeren en sneller verkeer op te houden, en bij 150 voel ik me minder een rijdende wegversperring.90 is nog een brug te ver voor mij. Heb de AP op 100+4 staan en rij dat ook.
En zelfs dan is verbruik fantastisch. Ja het kan nog lager, maar waarom?
Wel leuk om te lezen hoe trots sommigen op hun "titels" zijn.
Zo banaal, maar inderdaad ook zo waar.Op lange stukken en wanneer ik op tijd ben vertrokken rij ik graag op de rechterbaan 90, of minimaal met de vrachtwagens mee.
Dit is heel relaxed want je hoeft niemand in te halen, de rest haal jou in.
Jij doet dat nog met het pedaal. Ik doe dat hoofdzakelijk met de AP-hendel.Voor de lange en korte afstand trap ik het pedaal van mijn model 3 altijd zo ver in als Flitsmeister het goed vindt.
Ik geloof er niks van dat volgafstand 1 het wettelijke minimum is. Zoals je zelf aanhaalt is 2 seconden bij droog weer (of "halber tacho", dwz 60 meter bij een snelheid van 120 km/u) een betere leidraad, en daar duikt volgafstand 1 en 2 vlotjes onder.volgafstand 1 is altijd nog de wettelijke noodzakelijke minimum rijafstand en dat is altijd meer dan de meesten denken. Ik houd altijd het “één en twintig” ezelsbruggetje aan om 2 seconden te kunnen meten.
Volgafstand 1 is mega nerveus en vind 3 echt het minimale comfort maar staat hier altijd op 7, behalve in de spits.
Gisteren rondje NL gereden zonder het gezin en ook de verschillende afstanden geprobeerd. Als het wat drukker wordt en je wilt blijven meedoen in de linkerbaan dan moet je wel naar afstand 1 zodat er niet steeds van rechts wordt ingevoegd. Ik vindt de auto dan inderdaad nerveus reageren en totaal niet anticiperen op wat autos voor je doen. Als ik zie dat een auto naar links komt dan lijkt het of de software pas reageert als de invoeger van rechts al een heel stuk op de linker baan zit en niet bijvoorbeeld al begint met snelheid inhouden als de invoeger afwijkt van zijn lijn op de rechterbaan. Dat zijn de verbeteringen die al lang hadden mogen zijn ingevoerd en niks met eu-regels te maken hebben.Maar verder heb je gelijk: zelfs 1 is mega nerveus, en toch voegen er soms nog mensen in.
Ik geloof er niks van dat volgafstand 1 het wettelijke minimum is. Zoals je zelf aanhaalt is 2 seconden bij droog weer (of "halber tacho", dwz 60 meter bij een snelheid van 120 km/u) een betere leidraad, en daar duikt volgafstand 1 en 2 vlotjes onder.