1. Automatisch grootlicht/adaptief grootlicht--> dikke nada
Werkt bij mij perfect
Even wat meer context vanuit mijn kant over dezelfde punten:
Groot licht vind ik zelf echt een ramp/vervelend. Laatst weer aan gezet en in de rit van maar 10 minuten, dan ging deze vaak 5 tot 10 maal per minuut aan en uit. (binnenweg (60km/h) bebording en rustig verkeer). Als anderen er al niet gek van worden dan word ik het wel. Dus die staat gewoon weer uit.
2. Automatische ruitenwissers --> dikke nada
Werkt bij mij perfect
Bij versie 2023.. stonden ze bij mijn voertuig (begrijp dat het nogal scheelt per voertuig) te vaak aan. Vooral snachts had hij er moeite mee om uit te blijven. Maar ook overdag vaak gewoon om niets aan. (Ja de camera's waren schoon). Het vervelende was dat de ruitenwissers ook niet uit konden bij AP. Dus of 2 uur rijden met schrapende wissers of geen AP en Cruisecontrol kunnen gebruiken. Erg jammer
Na 2024... versie (geloof ik) is het euvel van aan gaan zonder regen zo goed als weg. Dus erg fijn. Wat mij betreft mogen nu de ruitenwissers echt wel juist sneller aan en ook meer wissen bij regen. En dat zeg ik niet omdat ik het fijn zou vinden, maar meer omdat ik helemaal niets meer zie voordat hij besluit toch even te wissen. (hoor hier meer mensen over). Zou voor mij wel fijn zijn om een slider te maken waarbij de wissers iets sneller of langzamer gingen als ze aan staan. Mijn "oude" ford had dat ook. Bij interval kon je kiezen wat jou voorkeur was qua gevoeligheid/snelheid. Werkte erg goed.
3. Adaptive cruise control --> dikke nada
Werkt bij mij bijna perfect. ik heb juist last van fietsers en voetgangers waar AP overdreven voorzichtig op reageert.
Deze werkt bij mij ook wel lekker. Enige verbeterpuntjes die ik heb is
- dat deze nog wel eens ineens vol op de rem gaat als een auto naast me (netjes binnen de lijnen) slingert of iets naar mijn kant komt.
- Als ik op een 100km/h weg rijdt dan zet ik de AP aan en die staat dan standaard op 106 km/h met de marge. Bij sommige wegen / afslagen / gedeeltes springt hij naar 100km/h terug. Maar dan ook niet lekker soepel maar het liefst in een zo kort mogelijke tijd. (Ik weet dat het een kaart probleempje is)
- Als je richting je voorligger rijdt en er netjes omheen wil dan moet je dit echt te ver van te voren al naar links, maar dan ook wel al helemaal van baan zijn veranderd. Want als je nog niet geheel bent gewisseld dan remt hij al op een te grote afstand. Dus nu bij elke inhaal wissel moet je even het pedaal intrappen om het soepel te houden.
4. Spoorassistentie --> dikke nada
Werkt bij mij perfect als er belijning is.
Nogmaals, wat is uw ervaring dat je "dikke nada" schrijft. Werkt het helemaal niet, zijn er omstandigheden dat je verwachting anders is/was,...?
En als het dan toch zo ruk is, heb je Tesla hier al van op de hoogte gebracht?
Werkt over het algemeen prima maar heeft ook wel vele hikups. 1 brede baan met aan beide zijde een fietsstrook is nogal moeilijk. (Te vaak foutieve ingrepen).
- Bij aanzetten erg vaak gelijk een audiotieve melding binnen 2 a 5 seconden na het aanzetten dat je het stuur moet vasthouden (zonder eerst te waarschuwen). Ipv een symbool, dan met blauwe gloed en dan melding. Terwijl je gewoon het stuur met 1 hand vast hebt. Dus nu maar elke keer na aanzetten overdreven links/rechts sturen de 1e 5 seconden.
- Te laat accelereren nadat de auto voor je naar rechts gaat. Duurt echt veels te lang, dus ook hier een handje helpen.
- Na mijn mening te veel/snel meldingen dat je je stuur moet vasthouden terwijl je dit wel doet en gewoon goed aan het opletten bent. Dus maar overdreven het stuur naar 1 kant trekken na mijn mening. Zou wat mij betreft fijner zijn als hij het met het stuur meet of dat de binnen camera het registreert, dus niet dat beide sensoren het moet zien maar 1 vd 2. (ja gevoelig puntje de camera)
Ik snap bij sommige punten de dikke nada wel. Maar wat er fout gaat of wat er beter zou kunnen haal ik er ook niet uit.