Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

AP1 ONLY draadje

This site may earn commission on affiliate links.
2019.20.1 binnen gekregen gisteren.

# Lane change is nu veeel (!) soepeler en praktisch altijd gelijk raak, niet dus eerst 2 seconden twijfelen en dan pas gaan. Nee richtingaanwijzer aan of ingedrukt houden (niet doordrukken) en hij gaat al. Wel wat AustinP zegt is de melding dat je in blinde hoek moet kijken of de weg vrij is. Maar wel een verademing...ben er blij mee ;)

# Verder kun je instellen dat de toeter 1x afgaat als je de auto op slot doet. Stond aan, maar staat inmiddels weer uit, trekt toch iets teveel aandacht...wel fijn om te horen dat hij op slot staat las je weg loopt.

# En de dog modus geeft nu waarschuwingen als de batterij onder de 20% komt...

@BjörnTM heb het even getimed, maar de "nag" kwam bij mij op de snelweg nu na 56 seconden...praktisch een minuut, meer dan voldoende mijn inziens...
Ik ben geïnteresseerd in het instellen van die toeter 1x afgaat als je de auto op slot doet. Nochtans vind ik nergens iets waar ik dat kan instellen. Graag wat hulp want ook AP1 en versie 2019.20.1 gebruiker
 
Vandaag een stuk gereden met 2019.20.1. Eerste dat opvalt is dat bij iedere baanwissel er een boodschap onder het instrumentcluster komt dat je moet opletten voor voertuigen in de dode hoek. Daar wen je snel aan.

Het wisselen van baan gaat nu bliksemsnel. In een fractie van een seconde nadat je richtingaanwijzer bedient, gaat ie naar de andere baan. Dat gaat zeker en hij gaat niet meer terug naar de oude baan als je het pookje te snel loslaat.

Prettig is ook dat het gedrag op heuvels weer is verbeterd. Maakte de auto tot nu toe op en over een heuvel een lichte slingerbeweging, nu is die vrijwel geheel afwezig. Heel prettig.

De nags op de snelweg komen na rond 40 seconden, valt prima mee te leven.

Al met al een prima update.
 
  • Like
Reactions: Phil V and job-lek
Gek hoe wij het hafvolle glas blijven zien en de AP2 rijders in dat andere draadje het halflege glas.
Net 1100 km achter de rug met een AP2 loaner in de UK. Was eigenlijk best tevreden. Wel nog maar op 2019.8.3.
Geen phantom brakes, behalve een forse aarzeling af en tie bij tegenoverkomende vrachtwagens in smalle straten. Je zou voor minder eigenlijk.
Regensensor, of ontbreken ervan, is inderdaad niet optimaal.
Geen verkeersborden lezen, idem. Overheadborden en beperkingen voor wegenwerken worden genegeerd.
1 tik tegen knipperlichthendel en automatisch rijstrook wisselen als het kan, automatisch knipperlicht weer uit, is superhandig, maar verhept eerder een first world problem.
 
Het wisselen van baan gaat nu bliksemsnel. In een fractie van een seconde nadat je richtingaanwijzer bedient, gaat ie naar de andere baan. Dat gaat zeker en hij gaat niet meer terug naar de oude baan als je het pookje te snel loslaat.
Zojuist op de rit naar Doetinchem één keer kunnen inhalen en dit is wel heel prettig!

Alleen lieten de parkeersensoren me dit maal bij het achteruitrijden in de steek. Had ik maar op de camera moeten kijken. Ging gelukkig heel zachtjes, maar wel een deuk in mijn ego :( en krassen op de auto. Later nog getest en dan werkt het gewoon weer.....
 
Zojuist op de rit naar Doetinchem één keer kunnen inhalen en dit is wel heel prettig!

Alleen lieten de parkeersensoren me dit maal bij het achteruitrijden in de steek. Had ik maar op de camera moeten kijken. Ging gelukkig heel zachtjes, maar wel een deuk in mijn ego :( en krassen op de auto. Later nog getest en dan werkt het gewoon weer.....
Aaaaii, dat is pijnlijk. Ik verlaat me ook niet op de parkeersensoren. Op een matzwarte ruwe oprijklep van onze veerpont wil ie ook wel eens vergeten dat de kleppen nogal massief zijn.
 
Vandaag een stuk gereden met 2019.20.1. Eerste dat opvalt is dat bij iedere baanwissel er een boodschap onder het instrumentcluster komt dat je moet opletten voor voertuigen in de dode hoek. Daar wen je snel aan.

Het wisselen van baan gaat nu bliksemsnel. In een fractie van een seconde nadat je richtingaanwijzer bedient, gaat ie naar de andere baan. Dat gaat zeker en hij gaat niet meer terug naar de oude baan als je het pookje te snel loslaat.

Prettig is ook dat het gedrag op heuvels weer is verbeterd. Maakte de auto tot nu toe op en over een heuvel een lichte slingerbeweging, nu is die vrijwel geheel afwezig. Heel prettig.

De nags op de snelweg komen na rond 40 seconden, valt prima mee te leven.

Al met al een prima update.
Na de update deed de auto er heel lang over om op te starten. De tekst 'voertuigsystemen worden opgestart' bleef minutenlang lang staan en ging uiteindelijk niet weg. Met de twee scrollwieltjes een reset uitgevoerd. Daarna bleek de GPS positie niet juist. Nog maar eens gereset en daarna werkte alles als vanouds.
Dit was overigens de eerste reset in meer dan een jaar.
 
:p:p
Na de update deed de auto er heel lang over om op te starten. De tekst 'voertuigsystemen worden opgestart' bleef minutenlang lang staan en ging uiteindelijk niet weg. Met de twee scrollwieltjes een reset uitgevoerd. Daarna bleek de GPS positie niet juist. Nog maar eens gereset en daarna werkte alles als vanouds.
Dit was overigens de eerste reset in meer dan een jaar.

Ik moet het forum beter bijhouden Wim, hier precies dezelfde ervaring. Petra was met de auto op stap en heeft drie maal heel lang moeten wachten. Intussen heb ik Tesla gebeld, kreeg vrij snel de oplossing door zoals jij ook hebt gedaan. Maar je zou het rempedaal ingedrukt moeten blijven houden tot de T op het scherm komt. De oorzaak heeft ze me ook verteld: de auto gaat tijdens het opstarten te vroeg op slot. Sommige systemen willen niet opstarten als de auto op slot is. Een reset heeft het dit maal opgelost, ik hoop niet dat we over een tijdje als work around te horen krijgen dat de deur niet te vroeg dicht mag....
 
Het wisselen van baan gaat nu bliksemsnel. In een fractie van een seconde nadat je richtingaanwijzer bedient, gaat ie naar de andere baan. Dat gaat zeker en hij gaat niet meer terug naar de oude baan als je het pookje te snel loslaat.
Gisteren een rit van 440km gehad met voornamelijk snelwegen. Het valt met toch tegen, regelmatig wil de auto niet wisselen van rijstrook. Ik ga net als jij niet zo hard, 117 is mijn optimale snelheid op de snelweg. Haal ik iemand in en trap er wat bij om niet te lang links te hangen dan wil die niet altijd naar rechts, en als er dan iemand achter me komt/hangt dan wil ik dat wel met als gevolg dat je hem er door moet duwen. Ik zal de volgende keer eens op letten of juist het bij trappen de reden is. Los van het lawaai gaat dat niet met een vloeiende beweging wat voor de passagiers niet prettig is. En de waarschuwing dat ik voor auto’s in de dode hoek moet oppassen doe ik al 40 jaar, dus dat hoeft voor mij niet in beeld. De Tesla vindt het zelfs zo belangrijk dat op het grote scherm een alarm symbool weergegeven wordt.
 
:p:p

Ik moet het forum beter bijhouden Wim, hier precies dezelfde ervaring. Petra was met de auto op stap en heeft drie maal heel lang moeten wachten. Intussen heb ik Tesla gebeld, kreeg vrij snel de oplossing door zoals jij ook hebt gedaan. Maar je zou het rempedaal ingedrukt moeten blijven houden tot de T op het scherm komt. De oorzaak heeft ze me ook verteld: de auto gaat tijdens het opstarten te vroeg op slot. Sommige systemen willen niet opstarten als de auto op slot is. Een reset heeft het dit maal opgelost, ik hoop niet dat we over een tijdje als work around te horen krijgen dat de deur niet te vroeg dicht mag....
Hi Ton,
Na de eerste reset, gewoon met de scrollwieltjes, leek alles normaal. Toen ik een paar seconden later de auto verliet om de paaltjes op de oprit erin te zetten, was de boodschap weer terug. Een tweede reset verhielp het probleem met het opstarten van de voertuigsystemen.
Wel bleek tijdens het rijden de GPS nog van slag, ik reed tussen de koeien. Nog maar een derde reset en toen bleek dat ook weer OK.

Ik denk dat een wat diepere reset met de voet op het rempedaal de zaak vermoedelijk in één keer goed gereset had.
 
Ik denk dat een wat diepere reset met de voet op het rempedaal de zaak vermoedelijk in één keer goed gereset had.
Dat denk ik ook omdat de vriendelijke dame me er wel drie keer op wees echt te wachten tot de T in beeld zou komen. Ik wist precies wat ze bedoelde, Zij kan immers niet weten dat we al 4,5 jaar, 130k km én een forum als kennis hebben ;)
 
2019.20.2.1 is binnen. Niks nieuws in de updates sectie.

Beach buggy racing 2 was wel leuk geweest maar helaas, niet voor <AP2.5 auto's...

Maar updates komen wel lekker snel nu en de lane change is en blijft veel fijner na de laatste updates. Nog niet perfect, maar wel echt veel beter! Vooral terug naar rechts heeft hij nog wel eens moeite mee?
 
Dat geld niet voor de 90D zover ik weet...
So far, we see the owners of these models are reporting the impact:

S85D
S85
P85D
P85
S70D
S90D

Everyone seems to think this update has effected the s85 battery, I have a 2014 s60 and my range has suddenly dropped by 10% too !.. bought my s60 6 months ago (in UK), rated was 232 and typical was 184, I now get 210 and 162, so 22mile drop I range. I've not long had Teslafi, so unable to determine when it happened, but can guess it happened with the BMS update in mid May.
 
  • Informative
Reactions: FrankNL
Gezien de aanhoudende berichten over al dan niet random terugbrengen van het verminderen van de capaciteit door het beperken van de voltage per cel bij 85/90 packs ga ik de volgende update maar even overslaan, als dat lukt.
Gisteravond mijn 90D naar 2019.20.2.1 (van 16.2). Op 60% SoC nog dezelfde typical range. Zaterdag lange rit voor de boeg, dus dan met 100% SoC op pad. Ben benieuwd.
 
  • Like
Reactions: FrankNL