SpaceWagon
Member
Een update van dit probleem. Bij mij gaat de automatische ontwaseming onnodig (in mijn ogen) aan en blijft vervolgens veel te lang aan staan. Dat zorgt voor een bloedhete cabine en een enorm verbruik. Als de automatische ontwaseming niet aan gaat, wordt het veel warmer in de auto dan de gevraagde 20 graden. Dit heb ik gemeld bij Tesla.
Ik kon een paar dagen na melding al terecht bij het SeC in Tilburg. Ze belden me vooraf en gaven aan dat ze vanaf afstand al hadden gezien dat de Temperature Humidity Sensors (THS) een fout gaven. Dat veroorzaakte de problemen. Die hebben ze de volgende dag vervangen.
Helaas waren de problemen nog niet verholpen. Dus een aantal dagen maakte ik opnieuw een melding.
Een paar dagen later was ik weer bij het SeC. Daar voerden ze testen uit en daaruit bleek dat de PTC heater in een fout was gekomen. Dat bleek te komen doordat het interieurfilter "volledig verstopt" was. Deze was overigens twee jaar en 20.000 kilometer geleden vervangen. Volgens het schema is deze dan weer aan vervanging toe. Maar ik snap niet dat deze "volledig verstopt" zou zijn, maar dat terzijde. Het interieurfilter is vervangen. En toen gaf de PTC heater geen fouten meer.
Helaas zijn de problemen nog steeds niet verholpen. Dus zojuist heb ik een nieuwe melding aangemaakt. Wordt vervolgd dus.
Het gekke is dat de auto zelf lijkt te denken dat het gewoon 20.0 graden in de cabine is. De "inside_temp" via de API blijft namelijk op 20.0 staan. Terwijl het voelbaar en meetbaar veel warmer is. Ook als ik de auto op de Dog Modus zet, staat er op het scherm dat het 20 graden is.
Ik kon een paar dagen na melding al terecht bij het SeC in Tilburg. Ze belden me vooraf en gaven aan dat ze vanaf afstand al hadden gezien dat de Temperature Humidity Sensors (THS) een fout gaven. Dat veroorzaakte de problemen. Die hebben ze de volgende dag vervangen.
Helaas waren de problemen nog niet verholpen. Dus een aantal dagen maakte ik opnieuw een melding.
Een paar dagen later was ik weer bij het SeC. Daar voerden ze testen uit en daaruit bleek dat de PTC heater in een fout was gekomen. Dat bleek te komen doordat het interieurfilter "volledig verstopt" was. Deze was overigens twee jaar en 20.000 kilometer geleden vervangen. Volgens het schema is deze dan weer aan vervanging toe. Maar ik snap niet dat deze "volledig verstopt" zou zijn, maar dat terzijde. Het interieurfilter is vervangen. En toen gaf de PTC heater geen fouten meer.
Helaas zijn de problemen nog steeds niet verholpen. Dus zojuist heb ik een nieuwe melding aangemaakt. Wordt vervolgd dus.
Het gekke is dat de auto zelf lijkt te denken dat het gewoon 20.0 graden in de cabine is. De "inside_temp" via de API blijft namelijk op 20.0 staan. Terwijl het voelbaar en meetbaar veel warmer is. Ook als ik de auto op de Dog Modus zet, staat er op het scherm dat het 20 graden is.