Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Autopilot uitgeschakeld zonder waarschuwing?

This site may earn commission on affiliate links.
Hoi,

De laatste 2-3 maanden verschillende keren gehad dat de autopilot opeens wordt afgebroken.

De ca 3 jaar daarvoor nooit last van gehad (2 auto's). Altijd tijd genoeg gehad om het stuur nog even flink aan te duwen. Kan er geen patroon in ontdekken, zowel overdag als snachts (dacht dat eerst aan de groot licht update lag). Lastig te bewijzen natuurlijk, maar volgens mij krijg ik soms gewoon geen waarschuwing meer (blauwe flash).

Vraag 1: hebben andere dit ook (de afgelopen maanden).

Vraag 2: hoe snel krijg je het weer terug? (is parkeren genoeg of moet je echt afsluiten).

Best irritant want ondertussen ernorm verslaafd aan autopilot. Als je na 50 km je autopilot zomaar kwijt ben en bv 200 kilometer moet...

Thanks
 
I notice the same, after more than 1 year without any issue, in the last month or so I have been put in autopilot jail 2 times!
It seems that the typical flashing timeout sometimes is not correctly happening and you get autopilot disabled immediately.

I am still on 2022.20.8 though, might be solved in a new update.
 
  • Like
Reactions: hvandijk
Ik heb FSD maar volgens mij is er op dit geen punt geen verschil.
ik wilde alleen maar zeggen dat áls het gaat om Autopilot (en dus niet om EAP of FSD), ik mij niet kan voorstellen dat je er verslaafd aan kunt raken.... Je moet elke tig seconden een zwengel aan je stuur geven, en als je de tingel niet hebt uitgezet, moet je ook nog eens op het blauwe kleurtje op het scherm letten, en iedere keer dat je een auto ingaalt de boel weer aanzetten. Dat kost mij meer energie dan gewoon zelf rijden. Kortom, verslaafd aan AP (cruise control en lane leeping), nee niet echt....
 
  • Disagree
Reactions: djlorenz
Is heel persoonlijk denk ik. AP elke keer opnieuw inschakelen lijkt mij ook een crime. Frictie aan het stuur heb ik nooit een probleem mee, is waarschijnlijk afhankelijk van je zitpositie
Stuur een beetje aan een kant vast houden. niet midden boven of midden onder en dan gaat het bij mij heel goed. Hand een beetje laten hangen of op je been leggen en een beetje zijdelingse druk uitoefenen. Eigenlijk vind ik dat laatste het lekkerst want dan voel je Elon sturen en weet je dus dat ie oplet.
 
Stuur een beetje aan een kant vast houden. niet midden boven of midden onder en dan gaat het bij mij heel goed. Hand een beetje laten hangen of op je been leggen en een beetje zijdelingse druk uitoefenen. Eigenlijk vind ik dat laatste het lekkerst want dan voel je Elon sturen en weet je dus dat ie oplet.
Juist, zo rij ik ook. Zelden een melding
 
Hier vandaag ook. Opeens rood scherm en gepiep omdat stuur niet goed werd vastgehouden. In Duitsland een paar weken geleden omdat ik met AP even snel een andere auto wilde inhalen en dus harder dan 140 reed. Prima om wat controle te houden maar eerlijk gezegd moet ik me onder het rijden niet druk hoeven te maken over hoe het stuur vast te houden. Beetje kinderachtig allemaal van Tesla. Ik schreef er hier een paar weken geleden ook al over. Stoppen om AP weer te activeren, je houdt het idd niet voor mogelijk.
 
Hier vandaag ook. Opeens rood scherm en gepiep omdat stuur niet goed werd vastgehouden. In Duitsland een paar weken geleden omdat ik met AP even snel een andere auto wilde inhalen en dus harder dan 140 reed. Prima om wat controle te houden maar eerlijk gezegd moet ik me onder het rijden niet druk hoeven te maken over hoe het stuur vast te houden. Beetje kinderachtig allemaal van Tesla. Ik schreef er hier een paar weken geleden ook al over. Stoppen om AP weer te activeren, je houdt het idd niet voor mogelijk.
Bij mij zit die grens nog op 150 km/hr en gaat ie inderdaad piepen als ik even gas bij geef en schakelt AP uit maar als ik dan weer onder de 150 km/hr zit kan ik AP zo weer inschakelen.
 
  • Informative
Reactions: Enzo63
Goed te lezen dat dit herkenbaar is @djlorenz

Probleem lijkt zicht weer opgelost te hebben. Na een paar maanden waarin dit optrad, krijg ik nu gewoon blauwe flashes en keurig de tijd genoeg een ban te voorkomen. Ik ben het nu ook weer meer gaan gebruiken, je raakt er wel geirriteerd van als je bans krijgt zonder waarschuwing.
 
ik wilde alleen maar zeggen dat áls het gaat om Autopilot (en dus niet om EAP of FSD), ik mij niet kan voorstellen dat je er verslaafd aan kunt raken.... Je moet elke tig seconden een zwengel aan je stuur geven, en als je de tingel niet hebt uitgezet, moet je ook nog eens op het blauwe kleurtje op het scherm letten, en iedere keer dat je een auto ingaalt de boel weer aanzetten. Dat kost mij meer energie dan gewoon zelf rijden. Kortom, verslaafd aan AP (cruise control en lane leeping), nee niet echt....
De crux is hier een goede workaround. Dan is het echt ontspannen. M.i. is het gas en de rem loslaten (wat wel mag) op de snelwel riskanter dan het stuur. Zeker toen de phantombreaks er nog waren.