You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Na de laatste update wordt het praktisch onmogelijk om nog zonder hand(en) aan het stuur met AP te rijden.
Tegelijkertijd is Tesla druk bezig om AP op de snelwegen autonoom te laten functioneren. Dan kunnen de handjes weer van het stuur. Wie wil dat niet ?
Maar dat betekent wel dat iedereen die met losse handjes wil rijden binnenkort nog eens € 4.200 mag aftikken. Immers de autonome functies zijn alleen beschikbaar met het extra 'zelfrijdende functie' pakket.
Na de laatste update wordt het praktisch onmogelijk om nog zonder hand(en) aan het stuur met AP te rijden.
Tegelijkertijd is Tesla druk bezig om AP op de snelwegen autonoom te laten functioneren. Dan kunnen de handjes weer van het stuur. Wie wil dat niet ?
Maar dat betekent wel dat iedereen die met losse handjes wil rijden binnenkort nog eens € 4.200 mag aftikken. Immers de autonome functies zijn alleen beschikbaar met het extra 'zelfrijdende functie' pakket.
Zou het???? Ik ben zo ongeveer de enige in Europa die de zelfrijdende functie heeft aangeschaft (ik heb de 'gladde verkopers in showroom' overgeslagen. Later bleek dat zelfs de gladde jongens het mij zouden hebben afgeraden)...
Ik heb, bang geworden door alle berichtgeving, de update nu steeds weggeklikt... Als je gelijk hebt moet ik dat volhouden tot medio september???
Na de update dit weekend: melding 'handen aan het stuur houden' verschijnt nu om de 20 sec, wanneer je het stuur niet vasthoudt. Voorheen was dit 1 minuut. Echter, de weerstand die je in het stuur ondervindt is een stuk lager geworden, waardoor het prettiger werkt. Wanneer je nu het stuur continu losjes vasthoudt, komt er ook geen melding meer.
Misschien omdat je dan ook boven de maximale toegestane snelheid op de snelweg zit?Ik heb de update inmiddels ook. Als je harder dan 130 rijdt, krijg je om de 10sec de melding "handen aan het stuur". De interval is nu wel erg vervelend.
Als je de auto pas sinds kort hebt: autopark heft een calibratie periode nodig voordat het werkt.Ik kan zelf redelijk parkeren al zeg ik het zelf maar als je autopark hebt op je auto dan wil je dat ook een keer proberen.
De auto heeft bij mij nog geen geschikte parkeerplaats weten te vinden en het lijkt erop dat dit met de ingestelde afmetingen te maken heeft. Volgens de NEN 2443:2000 is een parkeerplaats in NL 2,5m breed en volgens de handleiding van Tesla moet dit minimaal 2,9m breed zijn....
Als je de auto pas sinds kort hebt: autopark heft een calibratie periode nodig voordat het werkt.
Hij dient een x aantal keer langs potentiele parkeerplekken te rijden voordat het gaat werken.
In het instellingenscherm zie je een opmerking staat dat het nog aan het calibreren is.
How startups are building driverless cars without Google’s billions
Tja zo kun je AP-achtige zaken dus ook aanpakken. Wordt nog interessant of al die nieuwe M3 kopers/rijders EAP gaan aanschaffen, als je de teneur van de berichten hierboven in ogenschouw neemt, de recente AP 'ongelukken' beschouwt en het verschil met M3 Basic Cruise Control ( krijgt langzamerhand op de diverse tesla fora een heel aardige pers, werkt blijkbaar heel handig en je let vanzelf op... ) door al die 'nags' steeds kleiner wordt. Research group demos why Tesla Autopilot could crash into a stationary vehicle word ik ook niet vrolijk van, net als de opm. van Fabian Becker, op NoMiEV mobility en hij is qua Tesla ervaring echt geen krullenjongen.
Dat de Model 3 een geweldige EV is is wel duidelijk.
EAP is erg populair en zal dat ook blijven. De teneur op de engelstalige fora is dat Tesla ofwel populair is vanwege het milieu ofwel vanwege de technische hoogstandjes en dat is overwegend autopilot.How startups are building driverless cars without Google’s billions
Tja zo kun je AP-achtige zaken dus ook aanpakken. Wordt nog interessant of al die nieuwe M3 kopers/rijders EAP gaan aanschaffen, als je de teneur van de berichten hierboven in ogenschouw neemt, de recente AP 'ongelukken' beschouwt en het verschil met M3 Basic Cruise Control ( krijgt langzamerhand op de diverse tesla fora een heel aardige pers, werkt blijkbaar heel handig en je let vanzelf op... ) door al die 'nags' steeds kleiner wordt. Research group demos why Tesla Autopilot could crash into a stationary vehicle word ik ook niet vrolijk van, net als de opm. van Fabian Becker, op NoMiEV mobility en hij is qua Tesla ervaring echt geen krullenjongen.
Dat de Model 3 een geweldige EV is is wel duidelijk.
Misschien ook het meest verstandig. Pak de draad straks maar weer op als je er een paar duizend km ervaring mee hebt.Mooi om te zien hoe Tesla's aanpak op dit liefhebbersforum wat dit pure AI punt betreft ( AI in de echte praktijk hè dat is best wel nieuw en lastig ) zo uitgebreid toegelicht wordt ( of is het verdedigd ? ) .
Prima hoor, maar ik persoonlijk vind Fabian Becker ( https://d.facebook.com/story.php?story_fbid=634136833615577&id=108907992805133&__tn__=*s-R ) het mooi verwoorden... Aber schon seit dem Modell S sehe ich es sehr kritisch eine Beta Software im öffentlichen Straßenverkehr an normalen Kunden zu testen! Nicht jeder geht verantwortungsvoll mit solch einer Technologie im Software Entwicklungsstadium um!...
RTFM is lijkt mij een paar bruggen te ver voor in principe een massaproduct als de Model 3. Ennuh hier laat ik het bij... Mvg.
Sluit ik mij bij aan. Ik weet niet waar het aan ligt maar opmerkingen als "AP is niet bruikbaar meer" herken ik echt niet. Wel wat Spotify-issues maar ik zal het draadje niet vervuilenIk heb heel even moeten wennen aan de nieuwe instelling voor autosteer, maar ik ben er eigenlijk wel blij mee. Mijn handen houd ik nu meestal in tien over half vijf positie (evt. een van de twee) en dat geeft voldoende gewicht aan/moment op het stuur. Nu krijg ik zelfs minder vaak de mededeling dat ik het stuur beet moet pakken.
Maar ik ben echt heel erg blij met de uitbreiding van wegen waarop "auto lane change" werkt. Op de N-wegen met twee rijstroken in één richting waar ik tot nu over gereden heb, werkt het nu prima.