Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Batterij dag (battery day)

This site may earn commission on affiliate links.
Tja, dat is de boodschap die hier telkens op het forum wordt bevestigd enkel de meeste niet-EV rijders, denken hier toch nog,onterecht, anders over. Ik merk dit telkens weer in discussies...te weinig range, wat als iedereen elektrisch gaat rijden (we hebben nu al blackout warnings), we zijn er nog niet enz enz..

Dus ja, ik hoop dat er meer range bijkomt al is het niet echt nodig.....
meer range is totaal overbodig zei de man met de 50kWh batterij. De dame met de Zoe die ik deze zomer langs de peage ontmoette kon zich daar ook prima in vinden
 
Als binnen afzienbare tijd (2 jaar) de Tesla's worden uitgerust met een million-mile-battery en V2G (Vehicle to Grid) charger, dan zal dit voor mij wel een reden zijn om even te wachten met de aankoop van mijn volgende Tesla. Dit is zo'n enorme stap voorwaarts, dat ik daar het geduld wel voor ga opbrengen.

Dus, inderdaad, een reëel risico op het Osborne effect.

Een korting in het vooruitzicht stellen om het battery pack goedkoop te kunnen upgraden zou kunnen werken, maar dat moet dan wel een korting van bijvoorbeeld 75% zijn. Tesla heeft nooit dat soort upgrades aangeboden, dus ik verwacht niet dat ze daar nu mee komen. Waarschijnlijk vertrouwen ze erop dat de vraag naar de huidige uitvoeringen hoog blijft (en het Osborne effect gering) dat zo'n korting ook niet nodig is.
 
  • Helpful
Reactions: Sahino
Verwachtingen worden al getemperd: Musk: 'In 2022 heeft Tesla tekort aan batterijen voor productie auto's' aan de ene kant, en aan de andere kant wordt de verwachting geschept dat Tesla inderdaad zelf batterijen gaat maken om toch voldoende te hebben.
Dat lijkt me goed nieuws voor de vraag naar Tesla's én de snel oplopende productiecapaciteit ervan. En Musk roept toch altijd dat er maar twee beperkende factoren zijn: Goed personeel en Batterijen. Het lijkt me inderdaad meer een vooraankondiging dat ze wel zelf móeten produceren om de productiegroei bij te kunnen houden. Musk houdt ervan om zijn publiek te verrassen. Dat gaat vandaag helemaal goedkomen. (And my money is where my mouth is. Weer even extra geïnvesteerd; in long turbo's gestapt). Voorbeurs is pas morgen interessant. Vandaag gaat het stil blijven en wellicht nog wat omlaag. tot nabeurs..
 
meer range is totaal overbodig zei de man met de 50kWh batterij. De dame met de Zoe die ik deze zomer langs de peage ontmoette kon zich daar ook prima in vinden

Meer range zit ik niet op te wachten, zat (kan al 450km+ op de snelweg), sneller laden ook niet (snel zat, koffie is nog warm).
Lichter en kleiner zou een beter doorbraak zijn (denk aan vrachtvervoer....... dat is een flinke vervuiler).
Als ik met de volgende Tesla 900km kan is dat nul winst. Als die 2x zo snel kan laden is dat een tiental minuten per jaar.

Maar wel benieuwd waar die mee komt.
 
Meer range zit ik niet op te wachten, zat (kan al 450km+ op de snelweg), sneller laden ook niet (snel zat, koffie is nog warm).
Lichter en kleiner zou een beter doorbraak zijn (denk aan vrachtvervoer....... dat is een flinke vervuiler).
Als ik met de volgende Tesla 900km kan is dat nul winst. Als die 2x zo snel kan laden is dat een tiental minuten per jaar.

Maar wel benieuwd waar die mee komt.

Ik denk wel dat meer range een argument kan zijn om de benzine auto eigenaren over de streep te kunnen trekken. Als duidelijk is dat je met een EV net zo ver komt als met een benzine auto is dat wel een dingetje. Zeker als ook het laden niet langer hoeft te duren dan een kwartier. Voor mij persoonlijk hoeft het niet, maar vanuit marketingoogpunt is het wel een argument.
 
  • Like
Reactions: JanG007
Ik denk wel dat meer range een argument kan zijn om de benzine auto eigenaren over de streep te kunnen trekken. Als duidelijk is dat je met een EV net zo ver komt als met een benzine auto is dat wel een dingetje. Zeker als ook het laden niet langer hoeft te duren dan een kwartier. Voor mij persoonlijk hoeft het niet, maar vanuit marketingoogpunt is het wel een argument.
Range + prijs
 
Geen geluid, wel drank
20200922_223816.jpg