Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Letterlijk citaat van Tesla-website:

Hoe krijg ik bericht wanneer mijn proefperiode Premium Connectivity bijna afgelopen is?

We sturen u automatisch per e-mail een kennisgeving met informatie over hoe u zich kunt abonneren op Premium Connectivity in de week voordat uw proefperiode afloopt.

Nb als ze consequent de Elon-time aanhouden kan het nog een half jaartje duren ;) (maar ik verwacht niet dat ze het zomaar "stoppen" zonder bericht)
En dan een rekening met terugwerkende kracht krijgen.
 
Een pre-beginnersvraag: hoelang van te voren kregen jullie te horen dat je je model 3 op kon komen halen. Week? Weken? Maand?

Hier ook een week voor levering. Was letterlijk "horen"-> men belde op over zaken die heel goed digitaal konden worden afgehandeld. (en grotendeels al digitaal waren geregeld :rolleyes:) Verbaasde me in eerste instantie -> het was voor mijn beleving meer voor de hand liggend om persoonlijk contact te hebben bij bij bestelling van een auto van 70k dan bij wat formaliteiten rondom aflevering ;)
 
  • Informative
Reactions: Karsten
Een pre-beginnersvraag: hoelang van te voren kregen jullie te horen dat je je model 3 op kon komen halen. Week? Weken? Maand?
4 dagen. (Juli 2019)
Was op dat moment juist op vacantie voor 3 weken .. => daar konden ze niet op wachten. Wagen aan de volgende klant gegeven en ik kreeg een nieuwe VIN. Eens terug nog een paar dagen om de burocratie te regelen en klaar.
 
  • Informative
Reactions: Karsten
Een reset van je auto kan je altijd even proberen, wellicht herstelt de wagen zichzelf op dat moment.

Ook las ik dit:

  1. Enter the vehicle and close the door.
  2. Lower the window fully, and continue to hold the window switch down for 2 seconds after the window stops.
  3. Raise the window fully, and continue to hold the window switch up for 5 seconds after the window stops.
  4. Press the window switch down to the second position to activate the auto-lower function.
    • If the window lowers completely, the regulator is properly calibrated. Discontinue this procedure.
    • If the window does not lower completely, repeat step 6 of the De-Calibration procedure, then perform the Calibration procedure again.
 
  • Like
Reactions: M3rik
Thanks. Werkt niet lijkt het want deuren staan open.....
Dat je deuren open staan begrijp ik, het was helaas het enige wat ik kon vinden. Vraagje; je bent toch niet toevallig op wintersport dat de boel is vastgevroren? Hoe kwam je in deze situatie?

Verder las ik dit draadje, waarbij het vreemd genoeg spontaan herstelde. WIndow problem after latest software update
 
  • Like
Reactions: M3rik
Dat je deuren open staan begrijp ik, het was helaas het enige wat ik kon vinden. Vraagje; je bent toch niet toevallig op wintersport dat de boel is vastgevroren? Hoe kwam je in deze situatie?

Verder las ik dit draadje, waarbij het vreemd genoeg spontaan herstelde. WIndow problem after latest software update
Nee was onderweg in nl. Denk door wind raam niet goed open is gegaan bij open doen of weer dicht is gegaan na open doen. Lang verhaal kort. Berging kwam auto ophalen en vervangend brengen,maar wilde auto niet meenemen met half open deuren. Dus raam met wat druk iets terug geduwd door berger( spannend) en deur net dicht gekregen. Nu morgen zelf naar tesla center rijden. Wel wat ligte schade aan Chrome deel doordat raam tegen deur zat. Wind en regen hielpen niet mee vandaag.
Hoop dit niet vaker te hebben...
 
Dat je deuren open staan begrijp ik, het was helaas het enige wat ik kon vinden. Vraagje; je bent toch niet toevallig op wintersport dat de boel is vastgevroren? Hoe kwam je in deze situatie?

Verder las ik dit draadje, waarbij het vreemd genoeg spontaan herstelde. WIndow problem after latest software update

Even aanhakend op deze vraag. Je noemt hier vastgevroren ramen. Dit heb ik dus een keer gehad en deur ging wel open , maar raam zakte niet. Goede les om dus auto van te voren even te laten opwarmen bij vrieskou. Vond het doodeng om mijn deur dicht te doen met raam volledig omhoog....
 
Even aanhakend op deze vraag. Je noemt hier vastgevroren ramen. Dit heb ik dus een keer gehad en deur ging wel open , maar raam zakte niet. Goede les om dus auto van te voren even te laten opwarmen bij vrieskou. Vond het doodeng om mijn deur dicht te doen met raam volledig omhoog....
Dat viel mij ook op toen het 5 graden vroor en heb ik ook meteen van geleerd.
Alles zat bijna vast, maar een half uurtje laten ontdooien was vervolgens de oplossing.
 
Bedenk ik me meteen een eigen vraag: als ik klaar ben met publiekelijk/thuis laden dan kan ik aan de leverancierskant loskoppelen met een pas/druppel, maar dien ik vervolgens aan de auto-kant los te koppelen met de app. Is dit gebruikelijk of dient de auto hiervoor eerst ontgrendeld te zijn? Altijd als ik 's ochtends wil vertrekken dien ik dus eerst de app erbij te halen om de laadkabel los te koppelen van de auto en dit lijkt me iedere keer weer te omslachtig...
 
Met een Model 3 moet je de volgende stappen netjes aanhouden, dan heb je je app (of scherm) niet nodig:
1 - Voordeur Model 3 openen
2 - Laadsessie eindigen met pasje tegen de laadpaal
3 - En tadaaa...laadkabel wordt automatisch ontgrendeld.


Bedenk ik me meteen een eigen vraag: als ik klaar ben met publiekelijk/thuis laden dan kan ik aan de leverancierskant loskoppelen met een pas/druppel, maar dien ik vervolgens aan de auto-kant los te koppelen met de app. Is dit gebruikelijk of dient de auto hiervoor eerst ontgrendeld te zijn? Altijd als ik 's ochtends wil vertrekken dien ik dus eerst de app erbij te halen om de laadkabel los te koppelen van de auto en dit lijkt me iedere keer weer te omslachtig...
 
  • Informative
Reactions: Mars2020