Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Zakte de batterij onder 20%?
Volgens mij niet, een van de kinderen sliep toen als 'try out' op een camping in de auto en de volgende ochtend zag ik pas dat na een paar uur de klimaatbeheersing was uitgeschakeld (of het was bij nader inzien alleen een waarschuwingsmelding na 4 uur). Was benieuwd of iemand inmiddels e.e.a. een hele nacht geactiveerd heeft gehad.
Het leek een beetje op dit verhaal:
www.reddit.com/r/teslamotors/comments/c7zjbm/climate_has_turned_off_because_it_has_been_on_for/
en hier ook zo iets
Keep climate on
Ik bedenk me nu dat het misschien wel de gehele nacht actief was maar ik de volgende ochtend die midden in de nacht verstuurde melding zag....
 
Let op, er is een verschil tussen gewoon "climate on" en "camp mode".

In het eerste geval waarbij je vanop afstand of net voor je de auto verlaat de wagen instelt om de airco te laten draaien, zit er inderdaad een timeout op het systeem. Na een aantal uren (ik denk ongeveer een 6-tal) zet ie zichzelf uit. Ik heb het ook al gehad, toen ik met Teslafi 'm had ingesteld om elke ochtend de airco te starten net voor ik vertrok, en dat bleef ie doen terwijl ik een dag verlof had... En dan bleef ie tot 's middags ofzo werken en vond ie het genoeg en kreeg ik een melding op mijn telefoon.
 
k zou letten op ‘klonkende’ vering bij drempels (stabilisatorstang, ophanging), een ‘klonk’ bij remmen en versnellen (subframe elektromotor) en bij een Supercharger testen hoeveel km bereik ze haalt bij 90% vol. Met 387.000 km op de teller en de recente aanpassing van het voltage naar 3.9 Volt, zou je ongeveer 300 km range moeten halen bij 90%.

Door de V reductie kun je altijd laden tot 100%.
 
Gisteren geladen aan een paal aan 81 km per uur. Paal is bij kantoor. Vanochtend, ik had vannacht maar liefst 13 km verlies, aan dezelfde paal 20 van de 24 Amp en 67 km per uur. In beide gevallen was het kantoor net zo leeg en de plek naast mij leeg. Dus, waarom vanochtend 4 Amp minder?
 
Gisteren geladen aan een paal aan 81 km per uur. Paal is bij kantoor. Vanochtend, ik had vannacht maar liefst 13 km verlies, aan dezelfde paal 20 van de 24 Amp en 67 km per uur. In beide gevallen was het kantoor net zo leeg en de plek naast mij leeg. Dus, waarom vanochtend 4 Amp minder?
Het is de paal die aan de auto communiceert wat het maximum vermogen is, en de auto kan daar niet boven. Je kan wel in de auto een lager vermogen opgeven.

Dat is overigens ander gedrag dan wanneer je bv met maar 1% verschil wil laden: je laadgrens staat bv op 90% ingesteld en je plugt je auto in met 89%. De auto durft dat soms niet te herkennen alsof ie sterk ontladen is en zal het laden niet starten. Dat is in se ook logisch, je wil niet dat de lader constant de auto wakker houdt om te druppelladen. Ik zie bij mijn auto dat ie vaak tot 3% verlies toelaat alvorens bij te laden.
 
Het is de paal die aan de auto communiceert wat het maximum vermogen is, en de auto kan daar niet boven. Je kan wel in de auto een lager vermogen opgeven.

Dat is overigens ander gedrag dan wanneer je bv met maar 1% verschil wil laden: je laadgrens staat bv op 90% ingesteld en je plugt je auto in met 89%. De auto durft dat soms niet te herkennen alsof ie sterk ontladen is en zal het laden niet starten. Dat is in se ook logisch, je wil niet dat de lader constant de auto wakker houdt om te druppelladen. Ik zie bij mijn auto dat ie vaak tot 3% verlies toelaat alvorens bij te laden.
Ja maar ik zat twee keer in dezelfde range te laden. Het enige verschil was het tijdstip.
 
Ja maar ik zat twee keer in dezelfde range te laden. Het enige verschil was het tijdstip.

Wellicht door temp. verschillen of andere verbruikers actief? (die de laadstroom beperken)
Als ik thuis met een koude accu ga laden of ik laat de deur van de auto even open staan (=kachel aan) dan worden de overige verbruikers (kachel / accu verwarming) van de laadsnelheid afgetrokken. Voor al een relatief koude accu kan de laadstroom aanzienlijk beperken de eerste periode.