Ja, want wat je zegt staat haaks op de handleiding, en zijn ook niet mijn ervaringen.Wel zowel OttoR als ikzelf geven aan van wel. Ik passeer volgend week-end waarschijnlijk op één van die plekken, ik zal het wel even filmen.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ja, want wat je zegt staat haaks op de handleiding, en zijn ook niet mijn ervaringen.Wel zowel OttoR als ikzelf geven aan van wel. Ik passeer volgend week-end waarschijnlijk op één van die plekken, ik zal het wel even filmen.
Wel, dan zie je hier dat die theorie niet klopt (de muziek was aan 't afspelen in de wagen, was ik even vergeten af te zetten)Hoe graag ik het ook zou willen: er is absoluut geen enkele manier dat je Tesla vanzelf naar 120 zou versnellen op TACC, behalve als je zelf 120 als snelheidslimiet had ingesteld.
Met autopilot aan gebeurt dat zelfs niet. Daar moet je autopilot op 120 ingesteld hebben, waarna er een snelheidsverlaging was, waarna ie terug naar 120 zou versnellen. Maar met enkel TACC doet die dat zelfs niet, en blijft de ingestelde snelheid ongewijzigd.
@wooter kom gerust een langs dan kan je het zelf ervaren.
Met AP op regeert TACC ook zoals verwacht, en herneemt ie de vooraf ingestelde snelheid.AP staat ingesteld op huidige snelheid +3% dus 105 km/u
Had je de TACC aangezet en dan manueel ingesteld op 92?Wel, dan zie je hier dat die theorie niet klopt (de muziek was aan 't afspelen in de wagen, was ik even vergeten af te zetten)
Dit is bij de verkeerswisselaar E19 - > ring van Brussel (Machelen), op het ogenblik dat ik de ring wil oprijden
Ik heb die zelf aangepast naar 90 km/h. Daarna zelf aangepast naar 70 (nieuwe snelheidslimiet in de bocht). Daarna zelf verhoogd naar 90.Had je de TACC aangezet en dan manueel ingesteld op 92?
Of had je de TACC op een hogere snelheid gezet, en heeft ie zich dan zelf aangepast naar 92?
AP stond uit. Alleen TACC aan.Met AP op regeert TACC ook zoals verwacht, en herneemt ie de vooraf ingestelde snelheid.
Doe volgende keer het traject eens zonder AP, met enkel TACC op. Dan hoort ie niet automatisch de snelheid aan te passen. En dan gaat je richtingaanwijzer ook niet spontaan aan of uit.
Als je spreekt over het voorbijrijden van afslagen en het automatisch beginnen richting aangeven, dat zijn dingen die niet gebeuren met autopilot uit.AP stond uit. Alleen TACC aan.
Daar ga je er weer vanuit dat de auto ergens een rijbewijs heeft gekregen en die regels weet, herkent, en er correct weet op te reageren.Vervolgens zet ik de richtingaanwijzer naar rechts aan om aan te geven dat ik op de oprit/afrit Diemen blijf en ondanks dat én de blokmarkering gaat de auto hard op de rem naar 95 km/u omdat er op de hoofdrijbaan een auto langzamer rijdt. Niet nodig en bovendien bij blokmarkering toegestaan om rechts in te halen.
De handleiding vermeld duidelijk dat de bestuurder verantwoordelijk blijft.Volgende maal en Nederlandse auto kopen, geen Amerikaanse, dan heb je geen problemen?
Als ik @wooter nu goed begrijp, dan kan je als je je niet aan de verkeersregels houdt, je beroepen op de Amerikaanse auto waar je in rijdt?
Gigantische controle die ik heb. Ik zit in een wagen die ik heb ingesteld om 90 km/h te rijden, en die versnelt op het ogenblik dat ik tracht in te voegen op de Brusselse ring, zonder dat ik dat heb gevraagd of wil. Met een odometer die bovendien helemaal buiten mijn gezichtsveld staat...Ik vrees dat je pas een gelukkige Tesla rijder wordt als je beseft dat autopilot en TACC rij-assistenten zijn. Ze assisteren je, maar je blijft zelf in controle.
Ik plaats hier een filmpje om het probleem aan te tonen en het blijft dus een vermeend probleemEn dan kom ik terug op het vermeende gedrag van TACC die bij manueel lager ingestelde snelheid (want foute herkenning van snelheidslimiet) autonoom van snelheid zou verhogen. Dat zou niet mogen volgens de handleiding. Dat kan dus een bug zijn, en dan moet je bij Tesla zijn om die bug te melden.
Omdat het filmpje enkel laat zien dat je TACC op een bepaalde snelheid staat en dan naar een hogere snelheid gaat.Ik plaats hier een filmpje om het probleem aan te tonen en het blijft dus een vermeend probleem
Gehad in Zwitserland bij Sankt Moritz. Moest toen idd in het account de betaling handmatig doen.Dit keer geen vraag van mij maar meer een tip:
Ik kreeg gisteren even een ongemakkelijk gevoel. Ik had net in Zuidbroek een beetje bijgeladen omdat ik met mijn moeder zou gaan toeren.
Ik koppel af en er komt bijna direkt een melding dat ik niet meer mag superchargen wegens iets met mijn account.
Ik heb mijn credit card gekoppeld en dit was toe dan toe altijd nog goed gegaan.
Ik wist dat ik nog wel een keer bij een supercharger moest stoppen om weer thuis te komen.
Dus Tesla Service maar even gebeld. Binnen een paar minuten iemand aan de lijn en hij wist me te vertellen dat dit wel eens voorkomt maar eigenlijk heel zelden. Er gaat dan iets mis met de betaling hij weet niet of het probleem aan de bank kant zit of aan Tesla's kant maar als de betaling niet lukt krijg je dit.
Tesla support kan het superchargen nog een keer voor je open zetten zodat je in ieder geval nog een keer kunt laden.
De oplossing zit in een mail die je krijgt of even op je account inloggen en daar de betaling handmatig goedkeuren en dan kun je weer gewoon laden.
Ik schrok even maar dat was dus niet echt nodig.
Gehad in Zwitserland bij Sankt Moritz. Moest toen idd in het account de betaling handmatig doen.
Je kan in ABRP inloggen met je Tesla account, en dan kan je een route met verschillende waypoints delen met je auto.Iemand enig idee hoe ik een route vanaf ABRP kan delen met mijn M3?
Dus niet alleen van A naar B , maar een hele (vakantie)trip/route.
Thanks!