Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
De betalende versie van ABRP houdt rekening met weer en verkeer, maar kan natuurlijk niet op dinsdagavond voorspellen hoe druk het verkeer gaat zijn komende zondagavond.

In Middelburg is er ook een supercharger, en er zijn ook Fastned stations in Vliedberg en Selnisse op de A58. Daarnaast heb je nog bij bijvoorbeeld McDonalds in Goes een 50kW laadpaal. Kan je allemaal vinden in ABRP en Chargemap.com.

Overigens is er ook op die A58 vaak file van toeristen die terug naar het binnenland rijden.
 
Wat je wil is Brugge / Gent en dus ook Antwerpen vermijden. Laten daar nu net de plekken zijn waar de Tesla z'n laadpalen heeft staan. Dus de routine is. Vol heen. Voor de grens bijladen, rustig rijden, soms airco uit ed. Op dagtrips die ik regelmatig maak vaak via de tunnel terug (terneuzen - middelburg).
De SuC in Gent is al een paar jaar weg. Is laden op bestemming geen optie?
 
Gent : ja dat weet ik. Ging mij voor de meelezers om de route B/G/A en dat einde van de dag of mooi weekend om onderweg aan prik te komen met EV nog niet zo simpel is.

Lokaal: vind gebruik maken van gastvrijheid een ding. Met m'n oplader in de weer voelt als om 10,- vragen en niet professioneel. Zeker niet in Vlaamse setting.

Thnx voor de reply tot dusver
 
Lokaal: vind gebruik maken van gastvrijheid een ding. Met m'n oplader in de weer voelt als om 10,- vragen en niet professioneel. Zeker niet in Vlaamse setting.
Er zijn toch talloze publieke laadpalen beschikbaar? Er is zelfs een 350kW laadstation nabij het ziekenhuis, en 2 snelladers bij de Porsche dealer.

1649681708234.png
 
  • Informative
Reactions: Krisja
De betalende versie van ABRP houdt rekening met weer en verkeer, maar kan natuurlijk niet op dinsdagavond voorspellen hoe druk het verkeer gaat zijn komende zondagavond.
De toekomst voorspellen valt inderdaad niet mee. Google maps doet een poging op basis van historische data, maar er zit best een ruime marge in. Neemt niet weg dat je wel een beetje een idee krijgt van wat je kunt verwachten.
 
De toekomst voorspellen valt inderdaad niet mee. Google maps doet een poging op basis van historische data, maar er zit best een ruime marge in. Neemt niet weg dat je wel een beetje een idee krijgt van wat je kunt verwachten.
Zo geeft Waze regelmatig aan dat er file staat, hoewel het vakantie is en er geen file staat.

AI is nog niet slim genoeg ;)
 
Laat ik maar volstaan met een voorbeeld waar iedereen wel wat aan heeft.

Vanmiddag A4 Oost (=richting Schiphol) - Shell In den Ruygen Hoek 6x Superchargers (hekken zijn weg) station is open Displays staan aan.

Stonde net b.v. nog niet op Chargemap, Smoov, New Motion (nota bene van Shell zelf) of Google

Heb er nog niet geladen
 
Laat ik maar volstaan met een voorbeeld waar iedereen wel wat aan heeft.

Vanmiddag A4 Oost (=richting Schiphol) - Shell In den Ruygen Hoek 6x Superchargers (hekken zijn weg) station is open Displays staan aan.

Stonde net b.v. nog niet op Chargemap, Smoov, New Motion (nota bene van Shell zelf) of Google

Heb er nog niet geladen
Het kan snel gaan zie ik al.... Inmiddels staan ze wel Google en in de app van Chargemap en Shell Recharge.

Schermafbeelding 2022-04-12 om 19.16.17.png
 
  • Like
Reactions: job-lek
Zijn er Tesla eigenaren die een upgrade van de TPMS sensoren hebben gedaan van Boalong naar Continental? Mijn huidige TPMS sensor heeft weer service nodig en ik vroeg mij af of het de moeite waard is meteen een upgrade te doen zodat ik individuele metingen kan aflezen. Is het nieuwe systeem ook duurzamer dan het oude systeem?

Ben benieuwd naar ervaringen en adviezen. Dank!
 
Zijn er Tesla eigenaren die een upgrade van de TPMS sensoren hebben gedaan van Boalong naar Continental? Mijn huidige TPMS sensor heeft weer service nodig en ik vroeg mij af of het de moeite waard is meteen een upgrade te doen zodat ik individuele metingen kan aflezen. Is het nieuwe systeem ook duurzamer dan het oude systeem?

Ben benieuwd naar ervaringen en adviezen. Dank!
Ja dat heb ik 2 jaar geleden laten doen. Geen moment spijt van. Ik had steeds na exact 10 km een foutmelding met de Boalong en na de Continental retrofit gelukkig nooit meer. Je hebt dan inderdaad een overzicht in het display met de 4 individuele banden en de druk per band.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Niet echt beginner, maar weet anders niet waar gepost.
Ik kreeg al 2 keer een email dat ik een paswoord moet toevoegen aan mijn account. Dat heb ik dus meer dan 5,5 jaar geleden al gedaan.
Het gekke is dat dit verstuurd is naar mijn e-mailadres met de eerste keer 05 er voor, de tweede keer 08.


465B1AF8-58DD-4E6F-884E-986372499AC5.jpeg



Als ik op ‘create password’ klik krijg ik een ‘wijzig pw’scherm voor dat e- mailadres. Ook met het cijfer er voor.


94E8F6FC-AAAB-470D-9B19-C14797AED522.jpeg



Zou het te maken hebben met de bestelling van mijn MY? Die is echter al gekoppeld aan mijn bestaande login met mijn emailadres zonder cijfer er voor.


A4B45494-BB17-4912-BE4E-62AB7E63F7B3.jpeg
 

Attachments

  • 1609BCC9-4699-4999-B8A4-A13C9254AB20.png
    1609BCC9-4699-4999-B8A4-A13C9254AB20.png
    640.7 KB · Views: 22