Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Weet iemand waarom ik gisteren op terugweg van zee toch langs de E40 werd gestuurd door mijn Tesla met premium connectivity.
De volledig afgesloten E40, waar iedereen er af moest richting Antwerpen, stond gewoon vrij op mijn navi en die wilde daar ook altijd naar terug navigeren.
Nochtans was overal aangekondigd dat er een brug ging gelegd worden en mijn waze werkte wel juist.
Om daarop in te haken, met basic connectivity (premium verlopen) kwam ik donderdag van Huizingen en werd mooi langs afritten en secundaire wegen en terug op de ring geleid. Werkte goed en er zaten enkele Waze’ers voor me, denk ik.

Zou het in jouw geval inderdaad niet kunnen liggen hebben aan het feit dat de omleiding “te weinig tijdswinst” zou hebben opgeleverd volgens de navigatie? Is er nergens eens setting?
 
  • Like
Reactions: robertvg
Zou het in jouw geval inderdaad niet kunnen liggen hebben aan het feit dat de omleiding “te weinig tijdswinst” zou hebben opgeleverd volgens de navigatie? Is er nergens eens setting?
Neen want de voorgestelde weg was afgesloten. Tijdwinst is dus oneindig.
Dat was al lang op voorhand aangekondigd. En de E40 die afgesloten wordt is nu niet echt verwaarloosbaar.
 
Om daarop in te haken, met basic connectivity (premium verlopen) kwam ik donderdag van Huizingen en werd mooi langs afritten en secundaire wegen en terug op de ring geleid. Werkte goed en er zaten enkele Waze’ers voor me, denk ik.

Zou het in jouw geval inderdaad niet kunnen liggen hebben aan het feit dat de omleiding “te weinig tijdswinst” zou hebben opgeleverd volgens de navigatie? Is er nergens eens setting?
daarvoor is er inderdaad een instelling gin navigatie, kan je aangeven hoeveel het verschil minimaal moet bedragen voordat hij iets alternatief aanbiedt.

ben ook wel van mening dat de layer met tijdelijke info (als die al bestaat) niet of onvoldoende wordt bijgewerkt. denk dan idd aan wegen werken met tijdelijk eenrichtingsverkeer enz. hier is Waze idd wel veel sterker in.
 
  • Like
Reactions: JanG007
Zal dus geen slechte keuze geweest zijn.
Zeker en vast niet! Goed gedaan. 👍

Toen we aan zee vertrokken wist ik dat de E40 wegens die te vervangen brug compleet afgesloten zou zijn iets na Gent. Had ook al op voorhand gekeken op verkeerscentrum.be en waze, dus ik wist het dubbel goed :) . Mijn vrouw had me als eerste gewaarschuwd. Driedubbel goed dus.

Maar dan stap ik in mijn (onfeilbaar gewaande) premium connectivity Tesla en volg de route zonder verder bij na te denken. Voor de grote verkeerswisselaar E40-E17 in Zwijnaarde staan reuze grote borden met 'E40 afgesloten, verkeer Brussel over E17 Antwerpen'.
Bijna iedereen gaat er daar dus af maar mijn "superieure" Tesla zegt rechtdoor naar Aalst. Dus ik denk, daar is mss toch nog een rijstrook vrij waar alleen Tesla van weet, ah ja, premium hé :rolleyes:, en volg dus de E40 verder. Dat had ik beter niet gedaan...

Want bij de volgende afrit (Merelbeke) een paar km verder (kms zegt mijn tesla) was het 'game over' en moest iedereen eraf. Dus nu dus via R4 (extra omweg) naar de E17 Antwerpen terwijl mijn Tesla mij maar bleef vertellen dat ik terug naar E40 moest :oops:
Iets voor Lokeren gaf die het eindelijk op mij terug te sturen.

Via Waze ben ik uiteindelijk met 40 minuten vertraging toch thuis geraakt.

WH52chW.jpg
 
  • Informative
Reactions: Hbrink
Sinds een paar weken reageert de M3 niet altijd meer op mijn S21. Instelling: nooit sluimeren. Alleen herstart van de telefoon werkt. Ben ik de enige? Mss te maken met de nieuwe software op de telefoon?
Hier ook last van met de MY. Dit is aanwezig sinds de update naar Android 13. Had hier al naar gezocht op internet en op TMC en de omschrijving lijkt exact dezelfde als bij de Android 13 update voor de Pixel. Bluetooth lijkt het wel nog te doen maar BLE (Bluetooth Low Energy) zit in een soort slaapstand. Bluetooth uit/aanzetten werkt dan maar het is wel vervelend.

Ik verwacht dat een update van Samsung het binnen korte tijd wel zal oplossen.

Weet iemand waarom ik gisteren op terugweg van zee toch langs de E40 werd gestuurd door mijn Tesla met premium connectivity.
De volledig afgesloten E40, waar iedereen er af moest richting Antwerpen, stond gewoon vrij op mijn navi en die wilde daar ook altijd naar terug navigeren.
Nochtans was overal aangekondigd dat er een brug ging gelegd worden en mijn waze werkte wel juist.
Kan het dat je de route hebt gestart op een plaats waar je geen of slechte verbinding had?
Als ik vertrek van op het werk, uit de ondergrondse parking waar geen netwerk beschikbaar is, merk ik ook dat er totaal geen rekening wordt gehouden met wegafsluitingen en omleidingen. Ik wacht dus altijd een paar minuten na het uitrijden om de route te plannen want in de buurt van de R0 is die ontbrekende info cruciaal.
 
Kan het dat je de route hebt gestart op een plaats waar je geen of slechte verbinding had?
Als ik vertrek van op het werk, uit de ondergrondse parking waar geen netwerk beschikbaar is, merk ik ook dat er totaal geen rekening wordt gehouden met wegafsluitingen en omleidingen. Ik wacht dus altijd een paar minuten na het uitrijden om de route te plannen want in de buurt van de R0 is die ontbrekende info cruciaal.
Ik heb de route gestart in Westende in open lucht op de hoofdweg naar Middelkerke. Dus denk niet dat er daar geen ontvangst is. En dan nog, die zou dan toch moeten herrekenen?
 
Hier ook last van met de MY. Dit is aanwezig sinds de update naar Android 13. Had hier al naar gezocht op internet en op TMC en de omschrijving lijkt exact dezelfde als bij de Android 13 update voor de Pixel. Bluetooth lijkt het wel nog te doen maar BLE (Bluetooth Low Energy) zit in een soort slaapstand. Bluetooth uit/aanzetten werkt dan maar het is wel vervelend.

Ik verwacht dat een update van Samsung het binnen korte tijd wel zal oplossen.


Kan het dat je de route hebt gestart op een plaats waar je geen of slechte verbinding had?
Als ik vertrek van op het werk, uit de ondergrondse parking waar geen netwerk beschikbaar is, merk ik ook dat er totaal geen rekening wordt gehouden met wegafsluitingen en omleidingen. Ik wacht dus altijd een paar minuten na het uitrijden om de route te plannen want in de buurt van de R0 is die ontbrekende info cruciaal.
Nog steeds problematisch, app opnieuw installeren blijkt niet te werken. Dus idd androidissue. Ben benieuwd!
 
A beginners question. I get my MY next week. Since original winter set from Tesla is quite expensive at 3K euros, I am planning to get a new third party wheels installed. Does this in any way void Tesla warranty? Thanks!
You could also buy all-weather tires (with snow symbol) like Band Kleber 195/65 R15 91H 3PMSF | Quadraxer 3 | BandenLeader.nl and put them on the original rims.
I did this on our M3 and they are good at all conditions (except track days but I am not planning to go there with the M3) as a bonus they are very quite compare to the Michelins pilot sport that were originally on the car.
They have 45.000km on them until now and still going great.
 
  • Like
Reactions: mr_nederland
Ik had al een tijdje de SuC niet meer gebruikt en heb 2x op verschillende locaties geladen. Achteraf zie ik een melding in de app dat het laden werd geblokkeerd omdat er nog een openstaande betaling was....euhm..heb toch gewoon 2x25kWh kunnen tanken en m'n visa hangt er toch nog gewoon aan.
 
Ik had al een tijdje de SuC niet meer gebruikt en heb 2x op verschillende locaties geladen. Achteraf zie ik een melding in de app dat het laden werd geblokkeerd omdat er nog een openstaande betaling was....euhm..heb toch gewoon 2x25kWh kunnen tanken en m'n visa hangt er toch nog gewoon aan.
Er is dan een betaling niet gelukt om een of andere reden, die moet je nog goedkeuren in de app en dan is alles weer goed. Mooi dat ze nu wel toestaan om 25 kWh te laden ik heb gehad dat het niet kon.