Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Graag wilde ik weten of een mosterdgas-aanval geregeld voorvalt want ik twijfel over de optie BioWeapon Defense Mode Air Gas Premium Upgrade Package Active Filter System.
Momenteel voel ik mij vooral beneveld door een halve fles Pomerol maar het schijnt dat je dan best ver weg blijft van je Tesla met Bioweapon Defense Mode Air Gas Premium Upgrade Package Active Filter System ?
 
  • Funny
Reactions: HWS and FrankNL
Graag wilde ik weten of een mosterdgas-aanval geregeld voorvalt want ik twijfel over de optie BioWeapon Defense Mode Air Gas Premium Upgrade Package Active Filter System.
Momenteel voel ik mij vooral beneveld door een halve fles Pomerol maar het schijnt dat je dan best ver weg blijft van je Tesla met Bioweapon Defense Mode Air Gas Premium Upgrade Package Active Filter System ?

Je BioWeapon Defense Mode Air Gas Premium Upgrade Package Active Filter System filtert de alcohol dampen eruit!
 
  • Funny
Reactions: Nogo1966
En weer een verse (ik kon het onderwerp ergens anders niet vinden iig) beginnersvraag: wie heeft ervaring met het publiek openstellen van zijn laadpaal?

Gisteren is in afwachting van onze MX alvast een laadpaal van Thenewmotion geplaatst en we hebben de mogelijkheid om die ook open te stellen voor anderen.
Lijkt me enerzijds sociaal (op Schouwen Duiveland is het aantal oplaadpunten nog bescheiden) en we laden zelf toch alleen in de nacht, maar aan de andere kant: zou het veel gedoe opleveren? Of dat onze laadpaal bezet is als we zelf in de avond willen gaan laden?

Opbrengst financieel is volgens mij vooral symbolisch, dus benieuwd naar positieve of negatieve ervaringen...
 
En weer een verse (ik kon het onderwerp ergens anders niet vinden iig) beginnersvraag: wie heeft ervaring met het publiek openstellen van zijn laadpaal?

Gisteren is in afwachting van onze MX alvast een laadpaal van Thenewmotion geplaatst en we hebben de mogelijkheid om die ook open te stellen voor anderen.
Lijkt me enerzijds sociaal (op Schouwen Duiveland is het aantal oplaadpunten nog bescheiden) en we laden zelf toch alleen in de nacht, maar aan de andere kant: zou het veel gedoe opleveren? Of dat onze laadpaal bezet is als we zelf in de avond willen gaan laden?

Opbrengst financieel is volgens mij vooral symbolisch, dus benieuwd naar positieve of negatieve ervaringen...
Heb je MIA/VAMIL regeling toegepast? Zo ja, eerste jaar niet openbaar zetten anders kan je geen MIA/VAMIL gebruiken. MIA/VAMIL is overigens beperkt nu voor de EV tot €50.000 dus als je een laadpaal installeert en hij is boven de €2500 inclusief installatiekosten (kom je snel aan, anders even wat meer installatiekosten maken zeg maar) dan kan je hem beter apart melden en niet bij je EV.
Maar als je hem openbaar wenst, hou wel rekening ermee dat TNM er kosten voor zal rekenen, abonnement met name en uiteraard een paar cent per kW.
 
Volgens MyTesla mag ik mijn auto eind oktober in ontvangst nemen en zit met een prangende vraag:)

Stel je staat bij het stoplicht en naast je stopt een bijvoorbeeld Golf GTI met wat stoere jongens die duidelijk maken graag een sprintje te willen trekken.

Hoe gaan jullie hiermee om aangezien de Tesla geen geluid maakt?
1) doet vriendelijk je raam open en zegt ja?
2) doet het dak open en speelt de soundtrack van Fast and The Furious af?
3) doet een pet achterste voren op en kijkt hem nog stoerder aan?

Ben zo benieuwd hoe de oude garde hiermee om is gegaan:)
 
Pas serieus op als je met een motor een sprintje optrekt. Ze verwachten niet altijd een grote sedan(opf SUV) naast ze of achter zich, daarbij remt en beweegt een Tesla nog niet zo sierlijk als een motor. ik bedoel ermee te zeggen dat een motor rijder de bocht anders instuurt en sneller kan remmen.
 
Pas serieus op als je met een motor een sprintje optrekt. Ze verwachten niet altijd een grote sedan(opf SUV) naast ze of achter zich, daarbij remt en beweegt een Tesla nog niet zo sierlijk als een motor. ik bedoel ermee te zeggen dat een motor rijder de bocht anders instuurt en sneller kan remmen.
Gisteren nog sprintje tegen motor, dik verloren tegen het afgrijselijk lawaaierige vehicle
 
Volgens MyTesla mag ik mijn auto eind oktober in ontvangst nemen en zit met een prangende vraag:)

Stel je staat bij het stoplicht en naast je stopt een bijvoorbeeld Golf GTI met wat stoere jongens die duidelijk maken graag een sprintje te willen trekken.

Hoe gaan jullie hiermee om aangezien de Tesla geen geluid maakt?
1) doet vriendelijk je raam open en zegt ja?
2) doet het dak open en speelt de soundtrack van Fast and The Furious af?
3) doet een pet achterste voren op en kijkt hem nog stoerder aan?

Ben zo benieuwd hoe de oude garde hiermee om is gegaan:)

Niets.... voor een stoplicht moet je stoppen.... (flauwe modus uit)
maar als je bij een verkeerslicht staat welke roodlicht geeft en je dus moet stoppen om hierna bij groen weer verder te gaan moet je als het een Golf GTI betreft:
1. Doe je NIET je raam open, want dan vragen ze: "hee broer, drugs kopen?"
2. Doe je NIET je dak open want dan komt zijn echte broer je Tesla gebruiken als grabbelton.
3. Doe je NIET een pet op in zijn geheel, een petje? Serieus?

En als je toch iets wilt doen, doe dan net of je inderdaad een sprintje wilt trekken door kleine stukjes vooruit te gaan en weer laten terugrollen en rijd als hij met piepende banden wegspuit rustig weg..... veel leuker. We hoeven niets meer te bewijzen... we rijden zelfs Ferraries schijt bij een sprint... geen lol meer aan.
 
Heel in het begin- eind 2013 was het het leukste. Omdat toen nog weinigen van de auto gehoord hadden, laat staan gezien hadden dit sort jongens vaak geen idee wat hun overkwam. Had toen eens binnen twee dagen een duim omhoog uit een Maserati na wat spelen met elkaar op de snelweg en uit een Renault Zoe omdat ik zo groen bezig was -;).
Klopt Egbert, op de Coolsingel sprongen jongelui voor mijn auto om foto's te kunnen maken! Moet zeggen dat ik dezelfde ervaring nu weer heb met de Falcon Wing Doors van de X. Waar je ook parkeert en de portieren opent krijg je aandacht; zelfs met opmerkingen " ik dacht dat deze auto nog niet leverbaar was?" Mag ik even kijken?