Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
.
Is ook mijn ervaring reed van de week dwars door Spijkcity heen en terug, veel stoplichten waar ik vooraan stond, regelmatig naast "sportieve" auto's, maar niemand die t probeerde :-( (enigszins tot mijn teleurstelling)

Dit was nog wel leuk - drie weken terug ritje in de Dolomieten. op 16:30 kreeg ik deze jongens achter mij in de gaten...heb ze bij elke bocht even bij laten komen om daarna telkens weer van ze weg te stuiven.. Op een gegeven hoor je m'n bril naar achteren vallen -;). Beeld is door de groothoek-lens van de dashcam nogal vertekenend - in feite zaten ze elke keer vlak achter me..
 
  • Funny
  • Like
Reactions: is3 and Hilbert68
Dit was nog wel leuk - drie weken terug ritje in de Dolomieten. op 16:30 kreeg ik deze jongens achter mij in de gaten...heb ze bij elke bocht even bij laten komen om daarna telkens weer van ze weg te stuiven.. Op een gegeven hoor je m'n bril naar achteren vallen -;). Beeld is door de groothoek-lens van de dashcam nogal vertekenend - in feite zaten ze elke keer vlak achter me..
The slow and the furious?
 
  • Funny
Reactions: is3
Dit was nog wel leuk - drie weken terug ritje in de Dolomieten. op 16:30 kreeg ik deze jongens achter mij in de gaten...heb ze bij elke bocht even bij laten komen om daarna telkens weer van ze weg te stuiven.. Op een gegeven hoor je m'n bril naar achteren vallen -;). Beeld is door de groothoek-lens van de dashcam nogal vertekenend - in feite zaten ze elke keer vlak achter me..
Je laat je toch niet opjagen door een paar bontkraagjes? Zag dat er een paar keer voertuigen stil stonden (na een bocht)... Ongeluk op dit soort wegen is zo gebeurd.
 
Je laat je toch niet opjagen door een paar bontkraagjes? Zag dat er een paar keer voertuigen stil stonden (na een bocht)... Ongeluk op dit soort wegen is zo gebeurd.

Daarom ben ik er op een gegeven moment ook maar mee gestopt. Reden dat ze bij een bocht steeds dichterbij kwamen is dat ik veel eerder remde om zo'n bocht rustig door te komen... Wat dat betreft hielp ik dus de verkeersveiligheid want het dwong hen om ook af te remmen -;). Deze linkt werkt lig.
 
In de 'binnenlanden' van Frankrijk springen ze nog steeds voor je auto om foto's te nemen, te filmen of om naarbinnen te kijken.

In Amsterdam houden ze mijn witte Tesla hooguit aan omdat ze denken dat het een taxi is:)

Niet alleen in de binnenlanden... op de autoweg zetten ze zelfs bij een 70 zone eventjes een 50 bord neer op de laatste paar meter van de werkzaamheden, tegen de paal van de flitskast die je dan bij een snelheid van 65 km / u toelacht.... alles om maar een mooie foto van mijn Founder X te maken ;):confused:o_O
 
Sinds gisteren is onze Model X geleverd. Van de virtuele (voor)pret op het forum nu -ook- in real life :)

En dat is weer aanleiding voor beginnersvragen bij deze fase! Komen ze:
- hoe lang duurt het voordat je gewoon in de auto kunt stappen zonder voortdurend te glimlachen? (Dacht eerst dat het aan mij lag, maar mijn vrouw heeft hetzelfde, dus toch iets met de auto vermoed ik)

- het gevoel van een lichte tot medium superioriteit t.o.v. andere weggebruikers, mij totaal onbekend, is dat iets van eerste week?

- na hoeveel keer activeren van de 'kerstbal' easter egg (die waar de X gaat dansen) kun je veilig aan je kinderen uileggen 'dat ie op is'?

- wat is de beste manier om een niet synchroniserende iphone 7 agenda aan de praat te krijgen?

Alvast dank!
 
  • Love
Reactions: JohanM and nico180
Sinds gisteren is onze Model X geleverd. Van de virtuele (voor)pret op het forum nu -ook- in real life :)

En dat is weer aanleiding voor beginnersvragen bij deze fase! Komen ze:
- hoe lang duurt het voordat je gewoon in de auto kunt stappen zonder voortdurend te glimlachen? (Dacht eerst dat het aan mij lag, maar mijn vrouw heeft hetzelfde, dus toch iets met de auto vermoed ik)

- het gevoel van een lichte tot medium superioriteit t.o.v. andere weggebruikers, mij totaal onbekend, is dat iets van eerste week?

- na hoeveel keer activeren van de 'kerstbal' easter egg (die waar de X gaat dansen) kun je veilig aan je kinderen uileggen 'dat ie op is'?

- wat is de beste manier om een niet synchroniserende iphone 7 agenda aan de praat te krijgen?

Alvast dank!

1) nooit
2) nope
3) nooit
4) moet het gewoon doen.......anders instellingen nogmaals doornemen

Have fun! and welcome to the Tesla family
 
  • Like
Reactions: EelkoV
Sinds gisteren is onze Model X geleverd. Van de virtuele (voor)pret op het forum nu -ook- in real life :)

En dat is weer aanleiding voor beginnersvragen bij deze fase! Komen ze:
- hoe lang duurt het voordat je gewoon in de auto kunt stappen zonder voortdurend te glimlachen? (Dacht eerst dat het aan mij lag, maar mijn vrouw heeft hetzelfde, dus toch iets met de auto vermoed ik)

- het gevoel van een lichte tot medium superioriteit t.o.v. andere weggebruikers, mij totaal onbekend, is dat iets van eerste week?

- na hoeveel keer activeren van de 'kerstbal' easter egg (die waar de X gaat dansen) kun je veilig aan je kinderen uileggen 'dat ie op is'?

- wat is de beste manier om een niet synchroniserende iphone 7 agenda aan de praat te krijgen?

Alvast dank!

1. stapte vanochtend de auto in met het gevoel van: rijden in een Tesla is gewoon een feestje. Na 4 jaar en 200K km Tesla rijden...
2. wordt alleen maar sterker als je met AP op de meest linkerbaan op 106 km/u op de A2 voorbij zoeft... gaat ook nog steeds niet over
3. heb een S - is dus behelpen
4. op je Iphone via Instellingen Bluetooth uitzetten en daarna weer aanzetten. Dan de Tesla de Iphone laten zoeken. Precies zo uitvoeren.
 
  • Like
Reactions: EelkoV
Sinds gisteren is onze Model X geleverd. Van de virtuele (voor)pret op het forum nu -ook- in real life :)

En dat is weer aanleiding voor beginnersvragen bij deze fase! Komen ze:
- hoe lang duurt het voordat je gewoon in de auto kunt stappen zonder voortdurend te glimlachen? (Dacht eerst dat het aan mij lag, maar mijn vrouw heeft hetzelfde, dus toch iets met de auto vermoed ik)

- het gevoel van een lichte tot medium superioriteit t.o.v. andere weggebruikers, mij totaal onbekend, is dat iets van eerste week?

- na hoeveel keer activeren van de 'kerstbal' easter egg (die waar de X gaat dansen) kun je veilig aan je kinderen uileggen 'dat ie op is'?

- wat is de beste manier om een niet synchroniserende iphone 7 agenda aan de praat te krijgen?

Alvast dank!

In ieder geval na 2jr en 85000 km verveelt het nog steeds niet...

Voor de agenda: heb je in de iPhone app bij settings calendar sync aangezet?
 
  • Like
Reactions: EelkoV