Ervaar ik ook. Deuren gaan wel open maar stekker unlocked niet. Snap de logica niet helemaal. Mijn vorige auto MB C350E deed netjes de stekker ontgrendelen bij openen deur
Wat mij ook opvalt zijn de ruitenwissers op de AUTO stand. Die werken niet echt lekker. Vaak te laat zodat je met de hand moet bij drukken.
Opnemen van de telefoon met op het scherm drukken ipv de knoppen op je stuur. En het ontbreken van een scrol mogelijkheid door de gsm nummers met het scrolwieltje.
Mis de de navigatie het overzicht waar de files staan. Je ziet wel de rode lijntjes lopen maar dat doet Tomtom (balk aan de zijkant) toch weer fijner.
Iemand een idee hoe het geluid bij Flitsmeiser via de webbrowser via de speakers te krijgen?
Is het mogelijk om bv split-screen in de webbrowser te werken?
Ik snap wel dat de laadpoort niet automatisch ontgrendeld bij het openen van een deur. Tesla geeft voorkeur aan het aparte knopje op de TWC. Maar er had er ook wel een achter het klepje van de laadpoort kunnen zitten.
Verder helemaal eens met jouw opmerkingen over de beperkte user interface van de auto en de minimale functionaliteit van het navigatiesysteem. De auto is ontwikkeld in Silicon Valley maar iedere app startup met twee programmeurs maakt betere software. Vanuit mijn vorige auto uit 2012 is het een enorme stap terug. Ik heb de aandrang om m’n TomTom go 1005 er weer naast te hangen. Geen tussenstops of routes, geen file-informatie, grote missers in de maximumsnelheid, ontbrekende wegwerkzaamheden, domme routes, geen overzicht van dichtstbijzijnde parkeerplaatsen of laadpalen, geen knop voor alternatieve routes, etc, etc. Allemaal functionaliteit die ik dagelijks gebruik terwijl ik door Nederland cross. Ik moet nu continu m’n telefoon erbij pakken om te compenseren.
En de scroll knopjes zijn een lachertje. Waarom kan je ze niet zelf toewijzen aan functies? Bijvoorbeeld inderdaad aan de contactenlijst. Iemand opzoeken en het juiste nummer selecteren is een drama en vraagt veel te veel tijd en aandacht op het scherm. Gevaarlijk. Spraakcommando’s zouden een mogelijk alternatief zijn, maar ja, de code hiervoor is overgenomen uit Windows XP en kan helemaal niets.
En dan die zogenaamd automatische ruitenwissers! Waarom wil Tesla toch zo graag overal opnieuw het wiel uitvinden? Dit deed mijn oude Saab 9-5 uit 2001 al beter. En dat was een after-market accessoire van 150 gulden.
Tsja en laat ik maar niet beginnen over de cruise control met stuurautomaat die wordt verkocht als ‘autopilot’. Wat een tegenvaller. Die zet ik echt niet aan als er anderen in de auto zitten. Als ik noodstops wil oefenen ga ik wel weer een rijstijltraining doen. Ga eens bij de andere automerken kijken Tesla en zie hoe soepel en strak de DCC van bijvoorbeeld BMW reageert op ander verkeer. Hoe je de gewenste snelheid instelt. Hoe je alles aan kan laten staan en tóch van rijstrook kan wisselen zonder geschud en gepiep.
Iedereen wil graag in m’n auto rijden en het blijft een bijzondere ervaring om elektrisch van A naar B te zoeven maar voor de totale rijervaring ben ik minimaal 10 jaar terug in de tijd gegaan. Nu maar hopen dat de software updates de komende jaren alle missers gaan herstellen. Ik vrees echter van niet nu blijkt dat het met veel bombarie aangekondigde V10 focust op infantiele randzaken die niets met autorijden te maken hebben.
Ach en zo niet, dan bespaar ik de komende jaren voldoende op fiscale bijtelling om daarna weer een echt slimme auto te kunnen kopen waarin je als veelrijder daadwerkelijk wordt geholpen met veilig en ontspannen op de plaats van bestemming te komen.