Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik snap niet goed waarom, maar ik heb dat ook wel is als de auto een tijdje stil staat. Dan krijg ik op mijn telefoon ineens de melding dat de auto Spotify aan het afspelen is.

Gisteravond zag ik ook in de Wifi logboeken dat de auto een uur online is geweest rond het tijdstip dat Spotify ineens aanging. En vanmiddag weer.
Spotify Connect op je telefoon is een beetje raar. Je kunt al je afspeelapparaten selecteren. Ook als je niet op dezelfde locatie bent. Heb m’n gezin wel eens flink aan het schrikken gemaakt door muziek aan te zetten op kantoor terwijl hij nog op woonkamer (in een andere stad) stond...

Meestal schakelt Spotify vanzelf terug naar “dit apparaat” bij het aflauuten. Maar dus niet altijd. Dus misschien heb je Spotify een keer geopend terwijl hij nog via connect met de Tesla verbonden was. Daar ontwaakt de Tesla waarschijnlijk ook van. Heb ik nog niet uitgeprobeerd.
 
  • Like
Reactions: ScoopT
Spotify Connect op je telefoon is een beetje raar. Je kunt al je afspeelapparaten selecteren. Ook als je niet op dezelfde locatie bent. Heb m’n gezin wel eens flink aan het schrikken gemaakt door muziek aan te zetten op kantoor terwijl hij nog op woonkamer (in een andere stad) stond...

Meestal schakelt Spotify vanzelf terug naar “dit apparaat” bij het aflauuten. Maar dus niet altijd. Dus misschien heb je Spotify een keer geopend terwijl hij nog via connect met de Tesla verbonden was. Daar ontwaakt de Tesla waarschijnlijk ook van. Heb ik nog niet uitgeprobeerd.

Herkenbaar: als ik thuis op PC Spotify aanzet, en niets hoor, is het weer raak: uitvoer Tesla :)
 
  • Funny
Reactions: MaSansky
Bedankt voor je antwoord. Is dat niet vrij omslachtig? Ik neem aan dat bijna iedereen een 'standaard' Mennekes kabel zonder knopje krijgt geleverd. Als ik een nieuwe kabel moet kopen ben ik al snel tussen de 200 en 300 euro kwijt.

Heeft er dan niemand dit probleem waar ik tegenaan loop?
Met de app tesla remote kun je het via Siri programmeren en ook gebruiken via je Apple Watch.
 
Hallo,

Ik heb sinds een paar dagen een model 3. Weet niet of de vraag hier al beantwoord is. Maar kan tot noch toe het antwoord nergens vinden. Enige antwoorden die ik vind zijn met een Tesla wall charger met knopje op de stekker. Ik heb een mennekes zonder knopje.

Wanneer ik bij de auto kom en de mennekes lader wil loskoppelen merk ik dat hij nog ‘locked’ is en krijg ik hem niet los. Ik was in de veronderstelling dat wanneer ik de auto heb geopend of met mijn telefoon in de buurt ben de laadpoort ook automatisch van het slot gaat. Echter moet ik of de auto in en op het scherm ontgrendelen. Of mijn telefoon pakken en vanuit de app de lader ontgrendelen.

Kan deze ontgrendeling niet automatisch? Zonder de auto in te hoeven. Zonder mijn telefoon te hoeven pakken? De deuren gaan namelijk wel op deze manier van het slot.

Misschien heb ik nog niet de laatste updates? Ik hoor graag jullie reacties.

Groet.
https://electrek.co/2019/10/02/tesla-relaunches-model-3-key-fob-fixes-drawback/

Als de keyfob voor de 3 ook de laadklep kan openen net zoals bij de S en X is het ook een oplossing
 
Een nieuwsgierige beginnersvraag van een redelijk ervaren Model 3 rijder (30.000 km) -> heeft een Model 3 stuurslot?:rolleyes:
Bij mijn vorige (keyless) auto was het elektronisch en kwam ik er pas achter na een storing. Bij Model 3 nooit wat gehoord/gemerkt....

Overigens wel "grappig" dat er geen zekeringskastje meer te vinden is! (mijn vorige auto had er zelfs meerdere)
 
Een nieuwsgierige beginnersvraag van een redelijk ervaren Model 3 rijder (30.000 km) -> heeft een Model 3 stuurslot?:rolleyes:
Bij mijn vorige (keyless) auto was het elektronisch en kwam ik er pas achter na een storing. Bij Model 3 nooit wat gehoord/gemerkt....

Overigens wel "grappig" dat er geen zekeringskastje meer te vinden is! (mijn vorige auto had er zelfs meerdere)

Model S in ieder geval niet, ik verwacht de 3 ook niet. laatst over verbaasd met de stabilisatorstangen vervangen toen ik de wielen met de hand kon omzetten.

De Model 3 heeft nagenoeg geen fuses voor het 12V systeem. Enkel circuit breakers, oftewel zelf herstellende fuses. Zitten naast de 12V accu in de frunk

Voor het hoogspanning gedeelte heeft hij een Pyro fuse
 
Hallo,

Ik heb sinds een paar dagen een model 3. Weet niet of de vraag hier al beantwoord is. Maar kan tot noch toe het antwoord nergens vinden. Enige antwoorden die ik vind zijn met een Tesla wall charger met knopje op de stekker. Ik heb een mennekes zonder knopje.

Wanneer ik bij de auto kom en de mennekes lader wil loskoppelen merk ik dat hij nog ‘locked’ is en krijg ik hem niet los. Ik was in de veronderstelling dat wanneer ik de auto heb geopend of met mijn telefoon in de buurt ben de laadpoort ook automatisch van het slot gaat. Echter moet ik of de auto in en op het scherm ontgrendelen. Of mijn telefoon pakken en vanuit de app de lader ontgrendelen.

Kan deze ontgrendeling niet automatisch? Zonder de auto in te hoeven. Zonder mijn telefoon te hoeven pakken? De deuren gaan namelijk wel op deze manier van het slot.

Misschien heb ik nog niet de laatste updates? Ik hoor graag jullie reacties.

Groet.
Ervaar ik ook. Deuren gaan wel open maar stekker unlocked niet. Snap de logica niet helemaal. Mijn vorige auto MB C350E deed netjes de stekker ontgrendelen bij openen deur

Wat mij ook opvalt zijn de ruitenwissers op de AUTO stand. Die werken niet echt lekker. Vaak te laat zodat je met de hand moet bij drukken.

Opnemen van de telefoon met op het scherm drukken ipv de knoppen op je stuur. En het ontbreken van een scrol mogelijkheid door de gsm nummers met het scrolwieltje.

Mis de de navigatie het overzicht waar de files staan. Je ziet wel de rode lijntjes lopen maar dat doet Tomtom (balk aan de zijkant) toch weer fijner.

Iemand een idee hoe het geluid bij Flitsmeiser via de webbrowser via de speakers te krijgen?

Is het mogelijk om bv split-screen in de webbrowser te werken?
 
Last edited:
Ervaar ik ook. Deuren gaan wel open maar stekker unlocked niet. Snap de logica niet helemaal. Mijn vorige auto MB C350E deed netjes de stekker ontgrendelen bij openen deur

Wat mij ook opvalt zijn de ruitenwissers op de AUTO stand. Die werken niet echt lekker. Vaak te laat zodat je met de hand moet bij drukken.

Opnemen van de telefoon met op het scherm drukken ipv de knoppen op je stuur. En het ontbreken van een scrol mogelijkheid door de gsm nummers met het scrolwieltje.

Mis de de navigatie het overzicht waar de files staan. Je ziet wel de rode lijntjes lopen maar dat doet Tomtom (balk aan de zijkant) toch weer fijner.

Iemand een idee hoe het geluid bij Flitsmeiser via de webbrowser via de speakers te krijgen?

Is het mogelijk om bv split-screen in de webbrowser te werken?
Ik snap wel dat de laadpoort niet automatisch ontgrendeld bij het openen van een deur. Tesla geeft voorkeur aan het aparte knopje op de TWC. Maar er had er ook wel een achter het klepje van de laadpoort kunnen zitten.

Verder helemaal eens met jouw opmerkingen over de beperkte user interface van de auto en de minimale functionaliteit van het navigatiesysteem. De auto is ontwikkeld in Silicon Valley maar iedere app startup met twee programmeurs maakt betere software. Vanuit mijn vorige auto uit 2012 is het een enorme stap terug. Ik heb de aandrang om m’n TomTom go 1005 er weer naast te hangen. Geen tussenstops of routes, geen file-informatie, grote missers in de maximumsnelheid, ontbrekende wegwerkzaamheden, domme routes, geen overzicht van dichtstbijzijnde parkeerplaatsen of laadpalen, geen knop voor alternatieve routes, etc, etc. Allemaal functionaliteit die ik dagelijks gebruik terwijl ik door Nederland cross. Ik moet nu continu m’n telefoon erbij pakken om te compenseren.

En de scroll knopjes zijn een lachertje. Waarom kan je ze niet zelf toewijzen aan functies? Bijvoorbeeld inderdaad aan de contactenlijst. Iemand opzoeken en het juiste nummer selecteren is een drama en vraagt veel te veel tijd en aandacht op het scherm. Gevaarlijk. Spraakcommando’s zouden een mogelijk alternatief zijn, maar ja, de code hiervoor is overgenomen uit Windows XP en kan helemaal niets.

En dan die zogenaamd automatische ruitenwissers! Waarom wil Tesla toch zo graag overal opnieuw het wiel uitvinden? Dit deed mijn oude Saab 9-5 uit 2001 al beter. En dat was een after-market accessoire van 150 gulden.

Tsja en laat ik maar niet beginnen over de cruise control met stuurautomaat die wordt verkocht als ‘autopilot’. Wat een tegenvaller. Die zet ik echt niet aan als er anderen in de auto zitten. Als ik noodstops wil oefenen ga ik wel weer een rijstijltraining doen. Ga eens bij de andere automerken kijken Tesla en zie hoe soepel en strak de DCC van bijvoorbeeld BMW reageert op ander verkeer. Hoe je de gewenste snelheid instelt. Hoe je alles aan kan laten staan en tóch van rijstrook kan wisselen zonder geschud en gepiep.

Iedereen wil graag in m’n auto rijden en het blijft een bijzondere ervaring om elektrisch van A naar B te zoeven maar voor de totale rijervaring ben ik minimaal 10 jaar terug in de tijd gegaan. Nu maar hopen dat de software updates de komende jaren alle missers gaan herstellen. Ik vrees echter van niet nu blijkt dat het met veel bombarie aangekondigde V10 focust op infantiele randzaken die niets met autorijden te maken hebben.

Ach en zo niet, dan bespaar ik de komende jaren voldoende op fiscale bijtelling om daarna weer een echt slimme auto te kunnen kopen waarin je als veelrijder daadwerkelijk wordt geholpen met veilig en ontspannen op de plaats van bestemming te komen.
 
Ik snap wel dat de laadpoort niet automatisch ontgrendeld bij het openen van een deur. Tesla geeft voorkeur aan het aparte knopje op de TWC. Maar er had er ook wel een achter het klepje van de laadpoort kunnen zitten.

*zip*

Ach en zo niet, dan bespaar ik de komende jaren voldoende op fiscale bijtelling om daarna weer een echt slimme auto te kunnen kopen waarin je als veelrijder daadwerkelijk wordt geholpen met veilig en ontspannen op de plaats van bestemming te komen.

Terug brengen.