Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.

Attachments

  • 122988A7-1E2D-426E-AD71-2862E2BD8851.jpeg
    122988A7-1E2D-426E-AD71-2862E2BD8851.jpeg
    472.1 KB · Views: 62
Openen ja, om te rijden moet telefoon redelijk dicht bij de auto zijn (je kan het even proberen). Ook kan je een pincode op de auto zetten (pin to drive). Verder Bluetooth 's nachts uit zetten.

Mijn ervaring is dat ook om te openen je telefoon praktisch naast je auto moet zijn. Afgelopen week moest ik iets uit m'n auto pakken. Telefoon lag in de woonkamer op de bank (max 2 meter van de auto), maar de auto ging niet open.
Pin to drive is wel aan te raden. Al is het alleen al maar om jezelf een veiliger gevoel te geven.
 
Vraagje over software update met WiFi die ik nu moet uitvoeren. Waar kan ik een WiFi verbinding vinden om mijn auto te updaten? Al geprobeerd met hotspot via mijn mobiel, maar dit gaat een paar dagen duren om die update te downloaden...

Op het netwerk icoontje rechtsboven klikken in het standaard scherm, dan gaat de auto zelf wifi zoeken. De wifi antenne zit, geloof ik, in de rechter buitenspiegel. Niet heel sterk, dus je moet vrij dicht bij het wifi in de buurt zitten.
 
Vraagje over software update met WiFi die ik nu moet uitvoeren. Waar kan ik een WiFi verbinding vinden om mijn auto te updaten? Al geprobeerd met hotspot via mijn mobiel, maar dit gaat een paar dagen duren om die update te downloaden...

Je mag mijn buiten verbinding gebruiken ;-)

Maar via hotspot moet gewoon werken. Dat heb ik diverse malen op vakantie gedaan. Meestal wel binnen een uurtje gedownload.
 
  • Like
Reactions: DeHakkelaar
Vraagje over software update met WiFi die ik nu moet uitvoeren. Waar kan ik een WiFi verbinding vinden om mijn auto te updaten? Al geprobeerd met hotspot via mijn mobiel, maar dit gaat een paar dagen duren om die update te downloaden...
Mocht je thuis en op je werk geen voorziening hebben om iets te creëren (b.v. netwerk via de stopcontacten), dan zou je nog een goedkoop abonnement kunnen overwegen met 500MB á 1000MB per maand. De updates van Tesla zijn gemiddeld paar honderd MB. En dan een mobiele LTE router met wifi waar die simkaart in kan in de auto leggen.

Soms kan je bij je provider een extra simkaart bestellen en kan je MB's delen vanaf je eigen sim.

Het enige is dan nog de kaartupdates, paar keer per jaar. Die zijn een paar GB.

Andere optie is inderdaad bij b.v. een McDonald's te gaan staan elke update. Maar het downloaden gaat redelijk traag, duurt soms een uur.
 
Wifi zit in de linkerspiegel.
LTE in linker en rechter spiegel

LTE Modem specs are here - Tesla Owners Online

dankje, dacht dat de Wifi in de rechterspiegel zat maar zal vandaag weer eens proberen met hotspot maar dichtbij de linkerspiegel houden.


Je mag mijn buiten verbinding gebruiken ;-)

Maar via hotspot moet gewoon werken. Dat heb ik diverse malen op vakantie gedaan. Meestal wel binnen een uurtje gedownload.

dank voor je aanbod :)! Ik probeer het nog eens met hotspot maar dan hou ik mijn mobiel dichtbij de linkerspiegel. Als dat niet werkt, dan kom ik langs :)

Heeft die gele M geen gratis wifi?

geprobeerd, maar je krijgt dan een foutmelding dat de auto het momenteel nog niet toelaat om internetpagina’s waarin je moet inloggen te openen.
 
Mocht je thuis en op je werk geen voorziening hebben om iets te creëren (b.v. netwerk via de stopcontacten), dan zou je nog een goedkoop abonnement kunnen overwegen met 500MB á 1000MB per maand. De updates van Tesla zijn gemiddeld paar honderd MB. En dan een mobiele LTE router met wifi waar die simkaart in kan in de auto leggen.

Soms kan je bij je provider een extra simkaart bestellen en kan je MB's delen vanaf je eigen sim.

Het enige is dan nog de kaartupdates, paar keer per jaar. Die zijn een paar GB.

Andere optie is inderdaad bij b.v. een McDonald's te gaan staan elke update. Maar het downloaden gaat redelijk traag, duurt soms een uur.

Bundel is geen probleem, want mijn broertje heeft er eentje van 20 gb per maand :). Ik zal zijn telefoon eens gebruiken bij kaartupdates. Dank voor je tips! Ik ga het zo nog eens met een mobiel proberen.

Kan ik deze trouwens in de auto laten en weer naar huis? Of moet ik in de auto blijven zitten?
 
Bundel is geen probleem, want mijn broertje heeft er eentje van 20 gb per maand :). Ik zal zijn telefoon eens gebruiken bij kaartupdates. Dank voor je tips! Ik ga het zo nog eens met een mobiel proberen.

Kan ik deze trouwens in de auto laten en weer naar huis? Of moet ik in de auto blijven zitten?
Als je je telefoon als sleutel in hebt gesteld zou ik hem er niet in laten liggen.
 
Ik zal zijn telefoon eens gebruiken bij kaartupdates. Dank voor je tips! Ik ga het zo nog eens met een mobiel proberen.

Let er op dat kaart updates op geen enkele wijze worden aangekondigd, althans niet zoals de reguliere software updates. Sommige van ons kwamen er bij verrassing achter dat de kaart was ge-update. Het wordt dus lastig om deze update te 'timen' met het beschikbaar hebben van een mobiele hotspot.

Ik heb daarnaast in de afgelopen 12 maanden maar 1 kaart update gehad. Deze komen dus niet zo frequent als de software updates (+/- elke 3 weken).
 
Hi all,

Ik heb soms nog wel is de neiging om te denken om mijn Model 3 SR+ niet elke dag aan de lader te willen hangen. Maar dit zou niet mogen uitmaken wanneer je tussen de 20 en 80 Procent blijf en tussen tijd oplaadt?

Een Tesla aan de lader is een happy Tesla :) (mits je inderdaad tussen de 20 - 80% blijft)

Voor de levensduur van de accu maakt het niet uit als je elke dag van 50 -> 80% gaat of om de dag van 20 -> 80%.
Het eerste geval heeft dan echter een praktische voorkeur -> heb je wat extra range achter de hand op het moment dat je onverwacht verder gaat rijden of het verbruik tegen valt vanwege weer, regen of een windje ;)