Ger356
Member
Belangrijkste vraag: wat ga je er mee doen? Als je veel korte ritjes rijdt en thuis of op werk kan laden, is een oude MS85 geen probleem. Je zou de verkoper kunnen vragen of je hem eens van 100% naar leeg mag rijden om te kijken wat de range nog is. Als dat niet kan, vol laden en de indicator op km zetten. Vlgs mij was de range van een nieuwe 85 ongeveer 396 km. Het zegt niet alles, maar als hij daar ver onderblijft is het accupack niet fris meer. Overigens heeft een 85 uit 2014 vrijwel zeker al een z’n tweede, derde of Xde accupack.Hallo mensen,
ik weet niet of ik het hier kan stellen, maar we zien het wel.
Ik ben Iwan en Ik sta op het punt een tesla aan te schaffen. Het is een tesla S85 uit 2014. Hij heeft al 387.000 km op de teller staan.
WAAR moet ik specifiek op letten? Ik rij zelf al jaren elektrische auto, maar dit is een ander slag.
Hij heeft slijtage aan de bekleding etc. lakschade, front grilplaat zit een deuk met barst in. Tesla kan dit leveren en kost €350,00
velgen zijn een drama, die hebben enorm veel schade...
ik hoor graag tips.
Mvg Iwan
De bekleding kun je prima zelf opknappen met lederverf (zie bijvoorbeeld Reparatie van kleurbeschadigingen met Leder Fresh | COLOURLOCK leerverf, leeronderhoud en leerreparatie producten) en ook de velgen kun je voor € 70,— a € 90,— per stuk opnieuw laten coaten.
Ik zou naar een betrouwbare bandenboer gaan en de voorwielophanging laten controleren op speling. De draagarmen zijn goed te vervangen, maar het zijn er veel en het kost geld. (Er is veel over geschreven op dit forum, zoek maar op draagarmen). Bij die controle ook meteen de remblokken en schijven controleren. Ook geen halszaak om die te vervangen, maar weer: het kost geld.
Je hebt nog twee jaar garantie op aandrijflijn (=motor) en accupack, maar dan moet het echt stuk gaan.
Verder kun je met een gebruikte auto altijd pech of geluk hebben, maar eerlijk gezegd is dat ook zo met een nieuwe. Er staan verhalen genoeg op dit forum van Maandagochtend auto’s.