Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Hoe lang duurt het eigenlijk voordat je laadsessies bij een SUC ziet in je account en worden die verrekend op je creditcard?
Ik moet die voorschieten en declareren, maar van een vakantie in Frankrijk 3 weken terug zie ik ze nog steeds niet verschijnen.
 

Hoe lang duurt het eigenlijk voordat je laadsessies bij een SUC ziet in je account en worden die verrekend op je creditcard?
Ik moet die voorschieten en declareren, maar van een vakantie in Frankrijk 3 weken terug zie ik ze nog steeds niet verschijnen.
De factuur staat direkt in je app. En volgens mij bij mij ook vrij snel op de credit card. Ik denk zeker de volgende dag.
 
Bedankt allebei voor jullie input. Helaas mag ik niet declareren. Alles moet verlopen via die Shell pass.
Ik weet niet hiet het bij shell werkt (wij hebben alleen MultiTankCard via Eneco, maar bij MYC hen je een account in de MTC app. Daarin kun je met een foto van de bom of factuur zelf een declaratie maken in de MTC app en krijg je het geld van MTC op je rekening gestort. MTC zet de kosten gewoon op de maandafrekening van de laadpas. Klaar is Brinta. En of de factuur van lader X of van Tesla is, maakt niet uit. Dus je privé CC koppelen aan je Tesla account en je kunt er laden. Maar ja, of Shell dat ook heeft....
 
  • Like
Reactions: Ben Hinssen
Maar die foto laat alleen maar Superchargers zien... van Tesla. Ik ben juist op zoek naar de anderen.


Vermoedelijk zal de navigatie, als je een route plant alle laders die je hebt aangezet laten zien. Je kunt de SuperChargers waarschijnlijk niet afzetten. Dit zal wel een domper zijn op de gebruikservaring. Of kun je op een voorgesteld laadstation klikken om alternatie opties in de buurt te zien? Ik denk dat ik maar eens naar een Tesla winkel in de buurt ga om wat te spelen met de opties :)
De foto wel (omdat Amerika) maar in de praktijk (in ieder geval in de Benelux) werkt het niet zo. Als je mijn berichtje goed hebt gelezen + de verwijzing naar de handleiding had je die conclusie zelf ook al kunnen trekken?
 
Super bedankt iedereen voor de tips. Ik neem ze mee. Ik ben nieuw in het electrische rijden en ging er vanuit dat ik binnen mijn land ook wel veel gebruik ging maken van die Tesla chargers. Uit jullie ervaring begrijp ik dat dat minimaal is. In het buitenland mag ik het zelf betalen, dus is het geen probleem om er te tanken.
Ik ga ook eens kijken of ik op de een of andere manier declaraties kan doen in de Shell app, maar ik vrees er wat voor. Maar bedankt voor de tips allemaal.
 
Super bedankt iedereen voor de tips. Ik neem ze mee. Ik ben nieuw in het electrische rijden en ging er vanuit dat ik binnen mijn land ook wel veel gebruik ging maken van die Tesla chargers. Uit jullie ervaring begrijp ik dat dat minimaal is. In het buitenland mag ik het zelf betalen, dus is het geen probleem om er te tanken.
Ik ga ook eens kijken of ik op de een of andere manier declaraties kan doen in de Shell app, maar ik vrees er wat voor. Maar bedankt voor de tips allemaal.
Inderdaad. Binnen Nederland heb je ze amper nodig. En zo ja, dan is een FastNed of Shell Recharge altijd in de buurt.

Ik heb ook een druppel (en app) van Shell Recharge. Daarin staat dat die druppel “via” Multitankcard is gegaan. Hun logo staat er bij. Maar bij MTC kun je alleen inloggen als je een “ouderwets pasje“ hebt. Beetje wazige constructie. Dus ik kan niet bij MTC declareren. En bij Shell zelf zeker niet. Een “vreemde laadsessie” heeft niks met Shell van doen.

Nog een handige tip wellicht: in het buitenland op vakantie laad ik vaak op bij het huisje. Gewoon in het stopcontact. Als de verhuurder daar niet op tegen is, laad je je auto gratis op.
 
Hoe lang duurt het eigenlijk voordat je laadsessies bij een SUC ziet in je account en worden die verrekend op je creditcard?
Ik moet die voorschieten en declareren, maar van een vakantie in Frankrijk 3 weken terug zie ik ze nog steeds niet verschijnen.f
Nadat je gestopt ben met laden zijn deze onmiddellijk zichtbaar in de app. Heb ook zelf al 1x voorgehad dat de laadsessie wel in de wagen zichtbaar was maar niet in de app en dus ook niet voor moeten betalen. Waarschijnlijk ergens een glitch in de verbinding.
 
Super bedankt iedereen voor de tips. Ik neem ze mee. Ik ben nieuw in het electrische rijden en ging er vanuit dat ik binnen mijn land ook wel veel gebruik ging maken van die Tesla chargers. Uit jullie ervaring begrijp ik dat dat minimaal is. In het buitenland mag ik het zelf betalen, dus is het geen probleem om er te tanken.
Ik ga ook eens kijken of ik op de een of andere manier declaraties kan doen in de Shell app, maar ik vrees er wat voor. Maar bedankt voor de tips allemaal.
Het declareren via Shell is niet mogelijk om de eenvoudige reden dat uw bedrijf de opdracht heeft gegeven aan het leasebedrijf en deze hebben dan Shell onder de arm genomen voor de laadkaart. Indien je iets zou willen declareren ben je best om met het leasebedrijf contact op te nemen hoe ze hier tegenover staan.

Momenteel heb ik ook een laadkaart van Shell maar ben toch op het bedrijf gaan praten ivm de laadsessies. Vandaag zijn de Superchargers in België +/-0,40€/kWh en dus goedkoper dan de meeste laders +/-0,60€/kWh die je kan vinden in steden en gemeenten en zeker dan snelladers +/-0,70€/kWh. Na het zien van deze bedragen hebben ze bij ons besloten dat ik mijn Supercharger sessies toch mag declareren.
 
Ik heb een vraag namens mijn oom: hij krijgt een nieuwe lease Tesla via zijn werkgever. De app ziet er voor bestuurders anders uit dan eigenaren.

- Hoe zit het met Tesla Superchargers? Kan hij hier wel laden? Stel dat de werkgever geen betaalmethode heeft gekoppeld, zou hij die zelf kunnen koppelen?
 
Ik heb een vraag namens mijn oom: hij krijgt een nieuwe lease Tesla via zijn werkgever. De app ziet er voor bestuurders anders uit dan eigenaren.

- Hoe zit het met Tesla Superchargers? Kan hij hier wel laden? Stel dat de werkgever geen betaalmethode heeft gekoppeld, zou hij die zelf kunnen koppelen?
Ja, hij kan hier laden. Mits er een betaalmethode gekoppeld is. Dan kan zijn eigen credit card zijn. Of een SEPA machtiging. Daar kan hij ook het IBAN van zijn werkgever of leasemaatschappij invullen trouwens ;-).
 
  • Informative
Reactions: DM231191
Ja, hij kan hier laden. Mits er een betaalmethode gekoppeld is. Dan kan zijn eigen credit card zijn. Of een SEPA machtiging. Daar kan hij ook het IBAN van zijn werkgever of leasemaatschappij invullen trouwens ;-).
Een aantal collega's laden blijkbaar via hun eigen creditcard en declareren dit dan weer vervolgens. Komt wel iets meer bij kijken blijkbaar..
 
Heb voor de eerste keer een flinke trip gemaakt met de Tesla en caravan richting zuid Frankrijk. Nu voor de eerste keer gebruik gemaakt van de superChargers, jee, die pompen de accu's lekker snel vol.

Nu viel me op, dat de prijzen die worden weergegeven in de navigatie, niet de prijzen zijn die je aangerekend krijgt.
Het is dus "Excl. BTW" Wij als particulier mogen daar bovenop nog ff 21% aftikken voor NL en BE, voor in Frankrijk is het 20%.
Als je dus naar het buitenland op stap gaat en je wilt weten wat het laden exact kost, dien je dus ook de btw tarieven op te zoeken voor het desbetreffende land.
Jammer dat dit niet wordt weergegeven op het scherm.....

ps; oja, het blijft behelpen met een sleurhut bij de Tesla chargers, jammer dat ze hier geen rekening mee hebben gehouden. Hopelijk gaan meer mensen klagen zodat iemand wakker gaat worden in de US;)
 

Attachments

  • IMG_4726.jpeg
    IMG_4726.jpeg
    94.8 KB · Views: 108
  • Like
Reactions: SlomeDuikelaar
Het declareren via Shell is niet mogelijk om de eenvoudige reden dat uw bedrijf de opdracht heeft gegeven aan het leasebedrijf en deze hebben dan Shell onder de arm genomen voor de laadkaart. .

.
Even los van het feit of je in de *shell* app wel of niet kan declareren, het gaat er niet om dat je bedrijf een leasemij in de arm heeft genomen, die weer een bedrijf in de arm genomen heeft om de laadsessies te administreren/betalen en je dáárom niet kunt declareren (bij enige partij). Het punt wat ik maakte is dat MTC (en onze leasemijen en mn werkgever) toestaan dat je declareert bij MTC. Daardoor hebben leasemij en werkgever geen last van extra administratie en geldstromen, blijft het verbruiksinzicht van de auto compleet, en kan de berijder toch die incidentele declaraties doen. Incidenteel omdat het natuurlijk wel wat moeite kost (bon fotograferen, declaratie invoeren in de app, niet teveel per 24u, niet ouder dan 3 maanden).
 
Heb voor de eerste keer een flinke trip gemaakt met de Tesla en caravan richting zuid Frankrijk. Nu voor de eerste keer gebruik gemaakt van de superChargers, jee, die pompen de accu's lekker snel vol.

Nu viel me op, dat de prijzen die worden weergegeven in de navigatie, niet de prijzen zijn die je aangerekend krijgt.
Het is dus "Excl. BTW" Wij als particulier mogen daar bovenop nog ff 21% aftikken voor NL en BE, voor in Frankrijk is het 20%.
Als je dus naar het buitenland op stap gaat en je wilt weten wat het laden exact kost, dien je dus ook de btw tarieven op te zoeken voor het desbetreffende land.
Jammer dat dit niet wordt weergegeven op het scherm.....

ps; oja, het blijft behelpen met een sleurhut bij de Tesla chargers, jammer dat ze hier geen rekening mee hebben gehouden. Hopelijk gaan meer mensen klagen zodat iemand wakker gaat worden in de US;)
Weet je 100% zeker dat het excl BTW prijzen zijn ? Ik kan het niet checken, want ik heb nog die 10k gratis km.

Maar daarvoor heb ik wel eens met een niet Tesla geladen en volgens mij waren de tarieven incl BTW
 
Even los van het feit of je in de *shell* app wel of niet kan declareren, het gaat er niet om dat je bedrijf een leasemij in de arm heeft genomen, die weer een bedrijf in de arm genomen heeft om de laadsessies te administreren/betalen en je dáárom niet kunt declareren (bij enige partij). Het punt wat ik maakte is dat MTC (en onze leasemijen en mn werkgever) toestaan dat je declareert bij MTC. Daardoor hebben leasemij en werkgever geen last van extra administratie en geldstromen, blijft het verbruiksinzicht van de auto compleet, en kan de berijder toch die incidentele declaraties doen. Incidenteel omdat het natuurlijk wel wat moeite kost (bon fotograferen, declaratie invoeren in de app, niet teveel per 24u, niet ouder dan 3 maanden).
Als ik het in mijn wagen ga kijken, zijn dit exact de prijzen die op mijn factuur staan.

Disclaimer, ik heb tot nu toe alleen nog maar snel geladen aan de supercharger in Hasselt.

IMG_3773.jpeg

Op mijn factuur in de app staat eveneens 0.41 (0.34 ex btw)
 
  • Like
Reactions: MaartenD and Beire