Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb hier op het forum al iets gevonden en gelezen ivm "uw niet-tesla opladen" dmv SuC's in de app. Maar er is niet echt een oplossing uit gekomen.
Staat deze tekst bij iedereen? Kan dit opgelost worden? Hoe registreert een SuC je aanwezigheid? Als je je kredietkaart hebt ingegeven dan gebeuren afrekening en facturatie automatisch. Gewoon inpluggen en laden maar hoe weet ik dat ik aan het juiste tarief laad?
 
Als newbie stel ik de vraag voorlopig nog hier. Als dat in dit topic niet op zijn plaats staat, hoor ik het wel.
Ik heb sinds een paar dagen de update waarin oa de functie auto sturen wordt geactiveerd door 1x de hendel naar beneden te drukken.
Ik houd mijn beide handen aan het stuur, weliswaar lichtjes, ontspannen. Ik krijg geregeld pop ups in de zin van, draai lichtjes aan het stuur..
Is het de bedoeling dat je het stuur echt stevig in de hand moet houden? Secundaire wegen ok, maar wie houdt het stuur stevig, met 2 handen, vast als je aan het cruisen bent op autosnelweg voor enkele honderden kilometer aan een stuk?
 
Als newbie stel ik de vraag voorlopig nog hier. Als dat in dit topic niet op zijn plaats staat, hoor ik het wel.
Ik heb sinds een paar dagen de update waarin oa de functie auto sturen wordt geactiveerd door 1x de hendel naar beneden te drukken.
Ik houd mijn beide handen aan het stuur, weliswaar lichtjes, ontspannen. Ik krijg geregeld pop ups in de zin van, draai lichtjes aan het stuur..
Is het de bedoeling dat je het stuur echt stevig in de hand moet houden? Secundaire wegen ok, maar wie houdt het stuur stevig, met 2 handen, vast als je aan het cruisen bent op autosnelweg voor enkele honderden kilometer aan een stuk?
In mijn ervaring helpt het meer wanneer je ėen van je handen wat meer aan het stuur laat ”hangen”
 
Als newbie stel ik de vraag voorlopig nog hier. Als dat in dit topic niet op zijn plaats staat, hoor ik het wel.
Ik heb sinds een paar dagen de update waarin oa de functie auto sturen wordt geactiveerd door 1x de hendel naar beneden te drukken.
Ik houd mijn beide handen aan het stuur, weliswaar lichtjes, ontspannen. Ik krijg geregeld pop ups in de zin van, draai lichtjes aan het stuur..
Is het de bedoeling dat je het stuur echt stevig in de hand moet houden? Secundaire wegen ok, maar wie houdt het stuur stevig, met 2 handen, vast als je aan het cruisen bent op autosnelweg voor enkele honderden kilometer aan een stuk?
Je kan in de settings weer aan zetten dat je 2 keer aan de hendel moet trekken voor AP. Anders kan je nooit nog op TACC rijden.
Het stuur moet een draaikracht voelen (als in een bocht nemen), maar dan veel lichter.
Je ondervond wellicht al dat je AP kan uit zetten door aan het stuur te draaien. Je voelt dan een punt van weerstand, waar je over moet. Als je kracht zet tot tegen die weerstand, zonder er over te gaan, dan is AP tevreden.
Dat kan inderdaad het gemakkelijkst door 1 arm te laten hangen aan het stuur. Gewicht van de arm is voldoende om de nodige torsie te geven.
 
  • Like
Reactions: ToemkeWTM
Bedankt voor de inputs, ik ga de "arm truck" proberen. Ik had het al terug veranderd naar 2x want automatisch sturen op secundaire wegen heeft weinig meerwaarde (vind ik). TACC gebruik ik wel veel al was het maar om de snelheidslimiet niet onbewust te overschrijden.
Ik gebruik afwisselend mijn linker of rechter hand. Die ligt op mijn been en hangt een beetje aan het stuur. Hierdoor geef ik voldoende kracht aan het stuur om geen AP nags te krijgen en ik voel AP door de stuur bewegingen werken dat mij weer vertrouwen geeft.
 
Als ik de deur open, begint vrij snel daarna automatisch de laatst ingestelde radio (DAB+) zender te spelen.
Maar, ga ik zitten en doe de deur dicht, zie je vaak het scherm weer uit en weer aangaan en de radio stopt dan.
Dan is het wachten tot de radio weer begint te spelen en kan soms lang duren.

Geprobeerd, voordat je de deur sluit op rempedaal te trappen, soms lijkt het te werken dat het scherm aanblijft en radio blijft spelen, maar niet altijd.
Kan er geen invloed op krijgen hoe ik het scherm en vooral de radio aan kan houden bij het gaan zitten.
Iemand tips....
 
Als ik de deur open, begint vrij snel daarna automatisch de laatst ingestelde radio (DAB+) zender te spelen.
Maar, ga ik zitten en doe de deur dicht, zie je vaak het scherm weer uit en weer aangaan en de radio stopt dan.
Dan is het wachten tot de radio weer begint te spelen en kan soms lang duren.

Geprobeerd, voordat je de deur sluit op rempedaal te trappen, soms lijkt het te werken dat het scherm aanblijft en radio blijft spelen, maar niet altijd.
Kan er geen invloed op krijgen hoe ik het scherm en vooral de radio aan kan houden bij het gaan zitten.
Iemand tips....
Gaat ie misschien over van wifi naar mobiel internet?
 
Als ik de deur open, begint vrij snel daarna automatisch de laatst ingestelde radio (DAB+) zender te spelen.
Maar, ga ik zitten en doe de deur dicht, zie je vaak het scherm weer uit en weer aangaan en de radio stopt dan.
Dan is het wachten tot de radio weer begint te spelen en kan soms lang duren.

Geprobeerd, voordat je de deur sluit op rempedaal te trappen, soms lijkt het te werken dat het scherm aanblijft en radio blijft spelen, maar niet altijd.
Kan er geen invloed op krijgen hoe ik het scherm en vooral de radio aan kan houden bij het gaan zitten.
Iemand tips....
Ik neig naar een defecte stoelsensor. Het scherm hoort nooit uit te gaan als je op de stoel zit en je doet de deur dicht. Heb het idee dat de detectie dat er iemand in de auto zit niet goed werkt.
 
  • Like
Reactions: SpeedyEddy
Ik neig naar een defecte stoelsensor. Het scherm hoort nooit uit te gaan als je op de stoel zit en je doet de deur dicht. Heb het idee dat de detectie dat er iemand in de auto zit niet goed werkt.
Bij mij gebeurt het ook soms dat ik als eerste in de wagen stap op de passagiersstoel en dat het scherm terug snel uit gaat. Ik heb men gsm(sleutel) dan wel bij me.
 
Ik heb het als ik instap en na het sluiten van de deur nog even verzit door me af te zetten met de benen. Kennelijk zorg ik er dan voor dat er net even te weinig druk is op de stoelsensor en denkt de wagen dat ik uitgestapt ben ofzo. Voetje op het rempedaal tijdens het verzitten of pas de deur sluiten als ik goed zit is hier de oplossing.
 
Bij mij gebeurt het ook soms dat ik als eerste in de wagen stap op de passagiersstoel en dat het scherm terug snel uit gaat. Ik heb men gsm(sleutel) dan wel bij me.
Bij de passagiersstoel kan dit idd gebeuren. Als daar iemand zit terwijl de bestuurder de auto verlaat en de deur dicht gooit gaat zelfs de auto op slot en het alarm erop 😇 Maar de situatie die @Twan123 beschrijft gaat volgens mij over de bestuurdersstoel en dat wordt met de stoelsensor bepaald of er iemand in de auto aanwezig is.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Ik kreeg deze morgen de waarschuwing dat het regeneratief remmen beperkt was. Batterij was 40% geladen dus kan dit alleen maar door de lage temperatuur zijn. Ik had de wagen nochtans eerst laten ontdooien.

Na een korte rit van 5 km bleef dit nog branden. Gaat dit weg als ik verder zou rijden of langer zou ontdooid hebben. De wagen is een MY RWD met BYD batterij.

Ik vond ook dat ik redelijk hard op het rempedaal moest duwen. Vinden jullie dat ook of is het dat ik niet meer gewoon ben om met het pedaal te remmen?
 
Ik kreeg deze morgen de waarschuwing dat het regeneratief remmen beperkt was. Batterij was 40% geladen dus kan dit alleen maar door de lage temperatuur zijn. Ik had de wagen nochtans eerst laten ontdooien.

Na een korte rit van 5 km bleef dit nog branden. Gaat dit weg als ik verder zou rijden of langer zou ontdooid hebben. De wagen is een MY RWD met BYD batterij.

Ik vond ook dat ik redelijk hard op het rempedaal moest duwen. Vinden jullie dat ook of is het dat ik niet meer gewoon ben om met het pedaal te remmen?
Is inderdaad door de kou. Regeneratief remmen is voor de batterij hetzelfde als superchargen. Dat is ook beperkt als de batterij koud is.
Gaat inderdaad weg, maar duurt langer dan 5 km.
 
Ik kreeg deze morgen de waarschuwing dat het regeneratief remmen beperkt was. Batterij was 40% geladen dus kan dit alleen maar door de lage temperatuur zijn. Ik had de wagen nochtans eerst laten ontdooien.

Na een korte rit van 5 km bleef dit nog branden. Gaat dit weg als ik verder zou rijden of langer zou ontdooid hebben. De wagen is een MY RWD met BYD batterij.

Ik vond ook dat ik redelijk hard op het rempedaal moest duwen. Vinden jullie dat ook of is het dat ik niet meer gewoon ben om met het pedaal te remmen?
Inderdaad, dat had ik vanmorgen (-6graden) ook. Mijn fout was dat ik hem te laat had laten voorverwarmen.
Als je hem op schedule precondition laat doen, zou dat beter moeten zijn.
Morgen ochtend eens testen.
 
Inderdaad, dat had ik vanmorgen (-6graden) ook. Mijn fout was dat ik hem te laat had laten voorverwarmen.
Als je hem op schedule precondition laat doen, zou dat beter moeten zijn.
Morgen ochtend eens testen.
Ik kan geen gepland vertrek schedulen omdat ik niet weet wanneer ik moet rijden. Weet iemand of de batterij ook opgewarmd zal worden bij het interieur opwarmen of ontdooien?
 
Ik kan geen gepland vertrek schedulen omdat ik niet weet wanneer ik moet rijden. Weet iemand of de batterij ook opgewarmd zal worden bij het interieur opwarmen of ontdooien?
Ja dat wordt hij ;) Kun je ook zien in de app. Dan zie je 3 oranje golfjes langs het batterij icoontje aangaan zodra je de verwarming van de auto aan zet.