Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Charging infrastructure (Thuis laden)

This site may earn commission on affiliate links.
Dat zou je verwachten van alle laadpalen, maar met de DEC wijkt men toch ook in die mate van het protocol af dat niet Tesla's er niet op kunnen laden. Welke wagen laden jullie nog met de UMC?
Ah is dat zo? Wist ik niet.

Bij ons een Merc. B-klasse. Zowel de UMC die bij de Merc. zat als de Tesla-UMC, als de Keba in de garage gebruiken no-brainer-gewijs door elkaar.
 
En zo hoort het natuurlijk ook.
Dat Tesla de mogelijkheid heeft om Destination- en SuperChargers exclusief voor het eigen automerk toegankelijk te maken, is op het randje van ongewenst. Men hanteert eigenlijk een standaard binnen een standaard, waardoor het geen standaard meer is. (En vergeet de Tesla Roadster eigenaren.)

Omdat het niet kunnen 'vreemdladen' bij SuperChargers aan de goede wil van de andere automerken ligt en bij Destination Chargers afhankelijk is van de goede wil van de aanbieder van energie en locatie, lijkt het me nog wel te billijken.
 
Ik veronderstel met dip-switches?

Hoe zit dat dan eigenlijk met de wall-chargers van Tesla kunnen die dan ook exclusief gemaakt worden?
Voorzover ik het begrijp, zijn het dezelfde apparaten (DeC en HPWC) met allerlei zinvolle configuratiemogelijkheden.
M.n. vanwege de prijs en de master-slave mogelijkheid, zie ik mezelf er nog wel ooit een paar aanschaffen.
 
Voorzover ik het begrijp, zijn het dezelfde apparaten (DeC en HPWC) met allerlei zinvolle configuratiemogelijkheden.
M.n. vanwege de prijs en de master-slave mogelijkheid, zie ik mezelf er nog wel ooit een paar aanschaffen.
Idd daarmee haalt Tesla schaalvoordeel qua productie van die apparaten. Zou er niet gek van opkijken dat ze intussen de grootste fabrikant zijn van deze 'laadpalen'. Je krijgt veel techniek voor weinig geld.
 
Kan idd tot 3x32A, 22kw laden.
Schakelaar op 8 draaien.


Screenshot_20170829-222407.png
 
Tesla liet mij het volgende weten:

Kan laden: (Europees - type 2)
BMW
Mercedes
Porsche
Renault
Volvo

Kan niet laden: (Amerikaans, Aziatisch - type 1)
Nissan
Kia
Toyota
Hyundai
Chevrolet
Mitsubishi
Opel (GM, Amerikaans)

Uiteraard, dat ligt hem gewoon aan de vorm van de stekker, niet aan de settings van de wall-box.